Massive-studion önskar god jul

Robot
Medlem
Massive-studion önskar god jul

Underbart

Medlem

God jul och tack för årets bästa spel!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Explosioner > Julskinka

God jul för fan

Medlem

Gjo Hjul


signatur

"jävlda datorer, hur mycket ram måste man ha för att en cp dator INTE ska kuka å vara helt jäva toffel cp!!" -Iceman

Inaktiv

Jag förstod inte det roliga i den här filmen, men tur att några gör det i alla fall...

Medlem

Ja men gud så trevlig Julhälsning, krig och död. Verkligen trevligt.

*Seriöst det där sög....

Medlem
Skrivet av tysonayt:

God jul och tack för årets bästa spel!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Ja men gud så trevlig Julhälsning, krig och död. Verkligen trevligt.

*Seriöst det där sög....

Spel är inte krig och död, sist jag kollade...

Medlem

meningen är självklart inte att den ska vara speciellt rolig de märker man ju.. det kallas gammal hederlig spelpromotion...

Medlem

Hehehe klockren bra jobbat Massive...
Och till alla andra små klagande flickor med dålig koll på verkligheten så hoppas jag ni inte får era Barbies i år heller.....

Happy Fragging Christmas Everyone


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

trodde aldrig jag skulle yttra orden, men det var riktigt osmakligt och så fel det kan bli

Medlem
Skrivet av Aresz:

trodde aldrig jag skulle yttra orden, men det var riktigt osmakligt och så fel det kan bli

Ännu mindre sannolikt är att jag skulle hålla med om en sådan kommentar men fan om jag inte gör det. Alltså, att de kombinerar julreklam med ond bråd död och explosioner bryr jag mig inte om. Det är ett spel. Men istället för att fortsätta med det roliga crazytemat så blev det en menlös hyllning till massakern på det där lilla samhället. Alltså, hade strisvagnarna haft julgransljus och explosionerna misstänkt färgglada hade man kunnat fortsätta fnissa (som man gjorde i början). Men nu blev det faktiskt en aning smaklöst, just för att spelet trots allt är ganska realistiskt, rent visuellt.

Medlem

Det var nog ett av de mest osmakliga "julhälsningarna" jag någonsin sett, kombinerat med den där Serious Sam liknande rösten blev det bara för mycket. Håller med "Schtraider", det är en sorts hyllning till massaker, och även om det är ett spel så bör man tänka efter lite, vilket de inte verkar har gjort. Jultomten förtjänar inte att jämföras med stridsvagnar och projektiler, han är en alldeles för go' gubbe för det, på pappret i alla fall...

Medlem

Vad ska man säga, kunde ha varit ett klipp från en förort till Moskva kring julen 1941? Tyskarna rullade in och slog ner allt och rullade vidare. Känns verkligen som ett bra jultema, eller hur? Kunde de inte ha gjort något snällt, typ en vinterparad med sina coola fordon eller något crazy som en tomte som bombar napalm med sin släde på elakingar? Nej fy Massive, att döda oskyldiga på julafton är verkligen fel budskap.

/ LordDaimos

Medlem

Försöker hitta det humoristiska i det hela...

Som inbiten FPS-gamer så försöker jag även dra på smilbanden lite, men inte ens den mest cyniska och sadistiska sidan hos mig förmår mig att garva. Det är jul och julhälsningar ska (hur utjatat det än månne ha blivit) vara trevliga och putti-fnuttiga - inte propagera för krig och död.

Näe Massive, skärp er, det där var jäkligt opassande.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av MisterBister:

Jag förstod inte det roliga i den här filmen, men tur att några gör det i alla fall...

Inaktiv

Det var klockrent hahah. Ni som klagar synd för er att ni tar saker så allvarligt. Komiskt och ironiskt xD

Medlem

Underbart! Svart humor när det är som bäst.

Medlem

hmm, denna var mycket märklig. undra om det är reklam för spelet eller en julhälsning? Många tycker temat är osmakligt. Men jag anser att man kan ju ta det för vad det är... ett spel...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Men jag anser att man kan ju ta det för vad det är... ett spel...

Word.

Fast jag trodde att man skulle få se tomten ta upp kampen och/eller släppa napalmbomber från sin släde...:(

BeW
Medlem

Hehe, gillade den starkt (även om den var lite märklig:P). Men man har ju olika smak....

Medlem

ja det var ju inte alls sjukt...

hummpffh ..... bara satt och väntade på att tomten skulle dycka upp åkande på sin släde och röja skiten ur alla tanks och soldater
men icke


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

förstår inte varför så många klagar? Ni skulle antagligen inte bry er om en helt vanlig trailer hade släppts, som ändå innehöll själva krigsscenerna, men bara för att de klippte in en liten julhälsning så är det helt plöstligt riktigt hemskt?

Medlem

Ond bråd död, den kopplingen skulle man kunna dra om svenska armén gjorde den här sortens reklamfilm.

Det här är ett SPEL.

Eller är GTA en mördarsimulator? Har Jack Thompson rätt trots allt?

Inaktiv

Som redan kommenterats, det borde ha fortsatt i samma still som början med en "rolig" avslutning. Som det blev kändes "jul hälsningen" bara som en ursäkt för att få in ännu en trailer på fz... betyg: meh!

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Eller är GTA en mördarsimulator? Har Jack Thompson rätt trots allt?

Folk gnäller så mycket på den gubben men så ser man folk som i denna tråd som ej bara kan ta det för vad det är, ett spel. Så Jack Thompson har nog mer anhängare än vad man tror.

MFC
Medlem

Hm.. märklig film.. snyggt o så men.. handlingen är?

Nåja, tomten fick spö.. det kan han gått få för att pappa eller (en skäggig) mamma delar ut klapparna istället för han..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Alltså vad är det som händer här på FZ?
Har moraltanterna tagit över sina söners konton eller?

12
Skriv svar