Årets spel 2007!

Robot
Årets spel 2007!

Trumvirvlar, champagne och serpentiner - FZ är redo att kora årets två bästa spel! 2007 har kantats av ständiga uttalanden om vilket fantastiskt spelår vi fått, och symptomatiskt nog lyckades redaktionen inte enas om vilket lir som var det absolut bästa. Därför delas guldmedaljen mellan två fantastiska spelupplevelser, två tidlösa mästerverk som kommer leva kvar i våra minnen för lång tid framöver.

#super-mario-galaxy, #portal


Medlem
Årets spel 2007 - guldmedaljen!

Mycket bra att sätta dem på delad etta!
Dock står jag fast vid min tidigare åsikt (som jag bara måste dela med mig av) att portal, sin charm och spelglädje till trots, faktiskt är för lite för att hamna som årets spel.

Medlem
Medlem

inte kört nått av dem, så jag har ej nån åsikt.
Men kul att ett Wii spel kom på #1.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Grymmt bra lista i år!

Medlem

Klart väl godkänd lista för 07!


signatur

Retro.

Medlem

Många spel på listan som man inte testat än. Kanske är dags att blicka tillbaka på det gågna året och köra igenom lite bra spel nu i vår.

Bra lista

Bt
Medlem

Helt klart värdiga vinnare, mycket bra lista FZ.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Åh, Portal! Det kom på förstaplats ändå... om än en delad sådan. För egen del är det i särklass det bästa jag har spelat på flera år.

GLaDOS, Chell, Weighted Companion Cube, de små vaktrobotarna... :heart:

Medlem

Överlag en intressant lista, men saknade några spel på listan, så som The Witcher till PC och Okami till PS2.

Inaktiv

Valve triumferar igen?

För mig var årets spel Bioshock, faktiskt. Atmosfären och handlingen är helt underbar.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Trevlig lista...

Måste dock säga att listan känns 'lite' vinklad,
men smaken är väl som baken, typ.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Överlag en intressant lista, men saknade några spel på listan, så som The Witcher till PC och Okami till PS2.

Tja tanke på att the witcher vart sågat längs knäskålarna här på fz av recesenten så var det inte så konstigt att det inte dök up på nån lista.

Jag saknar också the witcher då jag tycker det var ett bra spel

Medlem

Men vad fan.... Ett förra generationens jävla b-spel kan ju inte mäta sig med Portal det säger ju sig självt! Nej, nu är jag besviken. Top 3 skulle sett ut;
1. Crysis
2. Portal
3. Bioshock

Medlem

Den kan ni suga på Sony fjollor.

Medlem

Mycket bra lista, var rädd att Crysis skulle hamna på 1a plats. Jag tyckte också att The Witcher var ett ganska roande spel, även fast jag tog det hela mest som ett skämt.

Jag har inte införskaffat Bioshock ännu, men det blir nog snart.
Men det är mkt trevligt att arkad och pusselspel börjar komma fram, mer sånt!

Medlem

jädra tjöt om mario hela tiden.. nintendo borde lägga ner med gammal matrial..

portal, helt klart vinnare

Redaktör
Skrivet av rille_001:

Måste dock säga att listan känns 'lite' vinklad

Vinklad? Listan har ingen ambition att vara neutral. Den visar vad FZ-redaktionen tycker om spelåret 2007, varken mer eller mindre.


signatur
Inaktiv
Skrivet av kebbe_90:

Men vad fan.... Ett förra generationens jävla b-spel kan ju inte mäta sig med Portal det säger ju sig självt! Nej, nu är jag besviken. Top 3 skulle sett ut;
1. Crysis
2. Portal
3. Bioshock

Grafikkåt?
Spel handlar om spelglädje vilket crysis inte ger så mycket av.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Valve triumferar igen?

För mig var årets spel Bioshock, faktiskt. Atmosfären och handlingen är helt underbar.

samma här.


signatur

B lup

Medlem

Portal var en aning för kort för att komma på delad första plats. Enligt mig så borde Portal kommit på en andra plats.

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av kebbe_90:

Men vad fan.... Ett förra generationens jävla b-spel kan ju inte mäta sig med Portal det säger ju sig självt! Nej, nu är jag besviken. Top 3 skulle sett ut;
1. Crysis
2. Portal
3. Bioshock

Grafikkåt?
Spel handlar om spelglädje vilket crysis inte ger så mycket av.

Jag fick iallafall definitivt spelglädje av crysis, även om jag inte tycker att det är årets bästa spel. Kanske hamnar på en 5e-plats eller något för min del. Men kul hade jag med det iallafall.

Bra lista! Har dock inte provat något av de konsolexklusiva spelen. Men PC-året har varit väldigt gott och mättande Årets höjdare håller jag med om att det var Portal.

Medlem

Och vilket spel kom tvåa då? Får ett spel brons och två spel guld så måste ju nåt spel få silver, ellerhur?

Medlem

Bra lista! Tack FZ för det här året. Nu ska jag iväg och köpa mig en Wii och Super Mario

Puss

Inaktiv

hur skulle nintendo klara sig utan mario och zelda.

Medlem

Mja, Trevligt med dessa typer av "repotage" håller dock inte med om utgången, portal för mig är inte ens ett spel, bara nån liten mod. Det har ju ingen substans. 1. Mass effect och 2. The witcher 3. hl2 episode 2 4. Cod 4... Har inte lirat bioshock pga tycker det placerar orginalet System shock i skuggan ;).


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Ta bort Portal. Galaxy ska ha hela förstaplatsen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

vad fan är portal? aldrig sett eller hört talas om det förut.. helt sjukt

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

Grafikkåt?
Spel handlar om spelglädje vilket crysis inte ger så mycket av.

1. Är det något fel med det?

2. Crysis är mycket mer än grafik. Det är, tvärtemot vad du säger, ren spelglädje rakt igenom och bjuder på ett helt nytt spelsätt. Enligt ditt tankesätt så kan inte bra spel vara snygga, eller?

Sedan om uttalandet "grafikkåt" även syftar på Bioshock och Portal så förstår jag inte hur du tänker. Man talar knappast om Bioshock för dess grafik (även om den är riktigt bra). Och man talar inte absolut inte om Portal för dess grafik. Då har du inte spelat igenom något av dessa.

Så visst, jag anser att tre spel, som alla är som alla är snygga, borde ligga i topp 3. Och de spelen är alla bättre än en utmjölkad jävla maskot för en förra generationens konsol och ett företag som borde självdött i och med Gamecube. SMG är inte värt att stå brevid Portal.

Medlem
Skrivet av ghoül:

vad fan är portal? aldrig sett eller hört talas om det förut.. helt sjukt

Det säger ju faktiskt mer om dig än om Portal.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Skriv svar