Nyhet: Bekräftat, mellansekvenser i Uncharted 2 är in-game

Medlem
Nyhet: Bekräftat, mellansekvenser i Uncharted 2 är in-game

IGN intervjuar Bruce Straley som är game director på Naughty Dog. Där bekräftar han att alla mellansekvenser/filmer/cutscenes, you name it är ingame. Ingenting är CG utan ren ingame. Detta bekräftas 8:19 minuter in i intervjun.

Intervjun: http://video.ign.com/streaming/e3-2009/index.html?start=0&sto...

Bilder från marknadens snyggaste spel:

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Nyhet: Bekräftat, mellansekvenser i Uncharted 2 är in-game

Bad Company , brillianta in-game cutscenes.

Medlem

Kanske snyggt regisserade, men grafiskt, ja där har de inget att hämta gentemot Uncharted 2.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Pre-rendered.

Medlem

"Marknadens snyggaste spel" är inte Killzone2 det?


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

"Marknadens snyggaste spel" är inte Killzone2 det?

KZ2 är det snyggaste spelet som släppts på marknaden än så länge, dock ser det onekligen ut som om Uncharted 2 kommer putta ner det från tronen lite senare i höst.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

ojojoj. Då är det vackert.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Pre-rendered.

Kul att du kommer in och påstår saker utan grund.

Jag hänvisar till intervjun där utvecklaren säger att alla mellansekvenser är ingame. Ändå ska du komma in hit med dina påhopp.

Dessa bilder är taget från spelet, dock har de en högre upplösning för att kunna passa olika medier. Men alla texturer, ljus, partiklar, you name it, är ingame. Så sluta upp med ogrundade kommentarer.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Crawller:

"Marknadens snyggaste spel" är inte Killzone2 det?

Jo om man tänker på det som hittills släppts. men om man ser på vad som kommer släppas i år så tycker jag man kan använda den rubriken.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Hero_Swe:

Pre-rendered.

Ändå ska du komma in hit med dina påhopp.

Haha, du bevisar ganska starkt att du läser det du vill läsa. Läs igen vad jag skrev. Detta utan dina fanboy-glasögon på.

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Haha, du bevisar ganska starkt att du läser det du vill läsa.

Pre-rendering is the process in which video footage is not rendered in real-time by the hardware that is outputing or playing back the video. Instead, the video is a recording of a footage that was previously rendered on a different equipment (typically one that is more powerful than the hardware used for playback). Pre-rendered assets (typically movies) may also be outsourced by the developer to an outside production company. Such assets usually have a level of complexity that is too great for the target platform to render in real-time.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Pre-rendering

Detta är ej fallet med Uncharted 2 vilket du vill påstå att det är. Förklara för mig vad du anser jag missförstått.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar