Årets spel 2007 - plats 20-11

Robot
Årets spel 2007 - plats 20-11

Nu börjar det närma sig avgörandet! Artikelseriens fjärde del berör platserna 20 till 11 och här visar det sig att ett par höjdarspel inte nådde hela vägen fram. Listan fortsätter dagligen fram till nyårsafton.

#world-of-warcraft-the-burning-crusade, #supreme-commander, #the-darkness, #ninja-gaiden-sigma, #unreal-tournament-iii, #assassins-creed, #skate, #god-of-war-ii, #ratchet-clank-future-tools-of-destruction, #guitar-hero-iii-legends-of-rock


Medlem
Årets spel 2007 - plats 11-20

Bra job, ser efram emot listan imorgon. Blir spännande och se vad som ligger i toppen :). Några spel har man en aning om ju, som organge box och bioshock. Men vi får väl se

Medlem

jag funderade faktiskt för några dagar sedan att testa supreme commander... vad säger ni andra?

Det enda som stoppar mig är att det ser för komplicerat ut...


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Det mest intressanta är ju top 10
Keep up the good work

Medlem
Skrivet av Angelino:

jag funderade faktiskt för några dagar sedan att testa supreme commander... vad säger ni andra?

Det enda som stoppar mig är att det ser för komplicerat ut...

Kör igenom övningsuppdragen där du har en guidad tur genom de olika funktionerna i spelet så vet du snart hur du funkar.

När du sen spelar så skall du även alltid ha i åtanke att du kan ha mer, mer och återigen MER av ALLT. Vet inte om övningsuppdragen lär ut det, men det är en av de fundamentala grejerna att lära sig när det gäller Supreme Commander/Total Annihilation.


signatur
Medlem

Jag är lite besviken på listan :/ QW skulle hamnat top 5. Jag tror de kommer sätta Mario galaxy etta. Fattar inte hur, men det är deras val. Sen kommer antagligen Cod4 högt upp också :S.

ptr
Medlem
Skrivet av LeeWander:

Jag är lite besviken på listan :/ QW skulle hamnat top 5. Jag tror de kommer sätta Mario galaxy etta. Fattar inte hur, men det är deras val. Sen kommer antagligen Cod4 högt upp också :S.

Super Mario Galaxy tycker jag förtjänar en första plats. Däremot om Crysis skulle komma etta.... då är det något som är fel

Inaktiv

QW som top 5 ? Oo ..

Medlem

Nej, enligt våra röstnignar så "ÄR" Crysis årets spel, fattar inte varför alla hatar Crysis? Utomordentlig grafik o gameplay. Ett riktigt drömspel om ni frågar mig 9/10


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

"(vad sägs om att skjuta discokulor som tvingar motståndaren att dansa?)"

Fanns ett vapen som gjorde att man började dansa på South Park till N64:)

Medlem
Skrivet av Angelino:

jag funderade faktiskt för några dagar sedan att testa supreme commander... vad säger ni andra?

Det enda som stoppar mig är att det ser för komplicerat ut...

Det är inte så komplicerat som det ser ut. Du har ju övningsuppdrag om det skulle behövas, som sagt. Skulle frågor i alla fall dyka upp så har du ju FZ-forumet


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Yäy! ^_^ Ni mindes God of War 2 Årets mest manliga spelupplevelse!


signatur

Videomupp

Medlem

nja inge fel på crysis... men hoppas lite på COD4..singel delen är det bästa jag lirat i krigs miljö

ptr
Medlem
Skrivet av WildThing:

Yäy! ^_^ Ni mindes God of War 2 Årets mest manliga spelupplevelse!

indeed

Medlem

Crysis "ÄR" ett skitspel. Visst, grafiken var väl inte helt fel.. men tröttnade på spelet när man kom till kom till banan då man skulle köra pansarvagn. Gillade inte alls gameplayet.

Medlem

Innehåller listan bara spel FZ recenserat?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av LeeWander:

Jag är lite besviken på listan :/ QW skulle hamnat top 5. Jag tror de kommer sätta Mario galaxy etta. Fattar inte hur, men det är deras val. Sen kommer antagligen Cod4 högt upp också :S.

Ett spel som nästan ingen spelar på top5? verkar ju lite oklurigt... Dessutom är det ju ett par år sedan QUAKEWORLD släpptes och även om Fragzone har rötterna i just QUAKEWORLD, så är det ju dags, över 10 år senare, att gå vidare med andra spel.

... för det var väl fan inte ET:Quakewars du menade???


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av Exeron:

Nej, enligt våra röstnignar så "ÄR" Crysis årets spel, fattar inte varför alla hatar Crysis? Utomordentlig grafik o gameplay. Ett riktigt drömspel om ni frågar mig 9/10

Spelet var underbart tills alla aliens kom in i bilden. Då blev spelet riktigt dåligt. Drar ned betyget till 8/10 imho och förtjänar kanske att komma på plats 5 eller liknande.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Jag skulle inte ha något emot att QW (quakeworld) kom med i top5 iaf Bästa spelet ever.

Däremot skulle jag gärna sett Ratchet and Clank inom top 10 iaf. Ett så underhållande spel var det väääldigt länge sen jag spelade.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av Exeron:

Nej, enligt våra röstnignar så "ÄR" Crysis årets spel, fattar inte varför alla hatar Crysis? Utomordentlig grafik o gameplay. Ett riktigt drömspel om ni frågar mig 9/10

Spelet var underbart tills alla aliens kom in i bilden. Då blev spelet riktigt dåligt. Drar ned betyget till 8/10 imho och förtjänar kanske att komma på plats 5 eller liknande.

Haha, gjorde de samma fel som i #Far Cry? De flesta tröttnade när mutanterna kom in i bilden.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av Exeron:

Nej, enligt våra röstnignar så "ÄR" Crysis årets spel, fattar inte varför alla hatar Crysis? Utomordentlig grafik o gameplay. Ett riktigt drömspel om ni frågar mig 9/10

Spelet var underbart tills alla aliens kom in i bilden. Då blev spelet riktigt dåligt. Drar ned betyget till 8/10 imho och förtjänar kanske att komma på plats 5 eller liknande.

Haha, gjorde de samma fel som i #Far Cry? De flesta tröttnade när mutanterna kom in i bilden.

Spelet blev absolut inte dåligt, snarare bättre och grymt mer spännande!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Folk är för kräsna het enkelt... vad är felet med lite variation? Att bara skjuta nordkoreaner hade blivit trist det med i längden...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Crysis "ÄR" ett skitspel. Visst, grafiken var väl inte helt fel.. men tröttnade på spelet när man kom till kom till banan då man skulle köra pansarvagn. Gillade inte alls gameplayet.

Pansarvagns biten var juh de bästa av hela Crysis jag var fedt uttråkad av allt annat förutom just tank delens om funkade perfa. Annars i överigt var de jobbigt när man blev spottade överallt hur man än gjorde och fick hela kinesiska armen på sig daaah.

Medlem

Känns lite som att FZ redaktionen har haft lottdragning om spelens placeringar.

Inaktiv

Bra lista.

Men ett spel som jag saknar helt Är CIV4 Beyond the Sword? Tidernas bästa expansion?

Det skulle utan tvekan ligga på min top-25 lista.

Antar att det inte kommer på top 10.

Medlem

Vågar man hoppas på The Witcher inom top 10? För mig var det årets bästa spel.

Medlem

Vad kommer med i sista rundan då?

MassEffect
CoD4
Crysis
Bioshock
Super Mario Galaxy
OrangeBox
Ut3
Zelda
Gears of War

Fler?

Medlem

Ganska bra lista, supreme commander ÄR bra


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av Exeron:

Nej, enligt våra röstnignar så "ÄR" Crysis årets spel, fattar inte varför alla hatar Crysis? Utomordentlig grafik o gameplay. Ett riktigt drömspel om ni frågar mig 9/10

Spelet var underbart tills alla aliens kom in i bilden. Då blev spelet riktigt dåligt. Drar ned betyget till 8/10 imho och förtjänar kanske att komma på plats 5 eller liknande.

Haha, gjorde de samma fel som i #Far Cry? De flesta tröttnade när mutanterna kom in i bilden.

Bah
De övernaturliga elementen är ju det som håller igång både FarCry och Crysis.

Att enbart panga runt soldater på tropiska öar håller bara SÅ länge
Scifi är det som ger pricken över i:et.

Det som förstörde FarCry emot slutet var dock den övergripande Quake-känslan med lavafloder och hordvis med raketgevär.
Hade hellre sett att fienderna i FarCry hanterats mer som i Return to Castle Wolfenstein.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

alla har visst glömmt world in conflict

12
Skriv svar