Årets spel 2007 - plats 20-11

Inaktiv

Jag ska iaf spela Assassin´s Creed framöver.

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Vad kommer med i sista rundan då?

MassEffect
CoD4
Crysis
Bioshock
Super Mario Galaxy
OrangeBox
Ut3
Zelda
Gears of War

Fler?

Gears of war släpptes 2006, så det får inte vara med tyvärr =(, vilket zelda är det du menar? Om du hänvisar till twilight princess så är det ju tyvärr så att det också släpptes 2006

Inaktiv

Call of duty 4 XBOX 360 Call of Duty Roads to Victory PSP!!!


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Vad kommer med i sista rundan då?

MassEffect
CoD4
Crysis
Bioshock
Super Mario Galaxy
OrangeBox
Ut3
Zelda
Gears of War

Fler?

World in Conflict, Company of Heroes: Opposing Forces och Dawn of War: Dark Crusade då?
Det har varit ett bra år för RTS-spelare!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

The Witcher!

Hur kan ni glömma spelet som är det bäst RPG på hela året.

Även om FZ-review av spelet var dålig så tyck vi andra att spel borde komma med på topp 50.

Medlem

Eftersom Supreme Commander är med på den här listan så måste jag anta att ni tänker utse Supreme Commander: Forged Alliance till årets spel, något annat vore skandal

Sen så förstår jag inte varför inte UT3 hamnar i top 10, årets bästa online shooter helt klart, mycket bättre än det oerhört överskattade CoD4

Medlem
Skrivet av Verity:

Eftersom Supreme Commander är med på den här listan så måste jag anta att ni tänker utse Supreme Commander: Forged Alliance till årets spel, något annat vore skandal

Sen så förstår jag inte varför inte UT3 hamnar i top 10, årets bästa online shooter helt klart, mycket bättre än det oerhört överskattade CoD4

Spelade UT3 betan och tyckte det va riktigt roligt. Kändes ungefär som att spela det första unreal tournament igen. Cod4 kan jag inte uttala mig om så jag vet inte om det är sämre elle r bättre än Ut3. Däremot vet jag att jag gillar mer intensiva spel och antar att UT slår Cod på den punkten!

Inaktiv
Skrivet av ArtMan:

Vad kommer med i sista rundan då?

MassEffect
CoD4
Crysis
Bioshock
Super Mario Galaxy
OrangeBox
Ut3
Zelda
Gears of War

Fler?

Kan omöjligt förstå varför "The Orange Box" listas så högt överallt. Med tanke på vad det är för spel.

Super Mario Galaxy är i stort sett det enda spelet som VERKLIGEN skulle göra/gör sig förtjänt av en förstaplats. Inget av de andra är ju riktigt lika nyskapande.

Medlem

om inte WiC, Witcher, Crysis, Bioshock, Masseffect finns med i toppen så kommer jag undra vad FZ anser är bra spel...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Nej, enligt våra röstnignar så "ÄR" Crysis årets spel, fattar inte varför alla hatar Crysis? Utomordentlig grafik o gameplay. Ett riktigt drömspel om ni frågar mig 9/10

Vilka röstningar?

Crysis har galet bra grafik som tyvärr "bara" blir bra grafik på de flesta burkarna, hyffsad gameplay, medelmåttig story...OK onlinedel.
Helt klart överskattat, många vågar inte annat än att ge högsta pott just pga av att grafiken är såpass snygg.

Sitter man dock på en normalbra burk(och därmed tvingas ställa ned alla inställningar bra mycket) så blir man inte hypnotiserad av grafiken och kan därmed se spelet för vad det är, ett bra FPS, men verkligen inte årets FPS/spel.

...det är inte fakta dock, utan bara min åsikt

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av ArtMan:

Vad kommer med i sista rundan då?

MassEffect
CoD4
Crysis
Bioshock
Super Mario Galaxy
OrangeBox
Ut3
Zelda
Gears of War

Fler?

Kan omöjligt förstå varför "The Orange Box" listas så högt överallt. Med tanke på vad det är för spel.

Super Mario Galaxy är i stort sett det enda spelet som VERKLIGEN skulle göra/gör sig förtjänt av en förstaplats. Inget av de andra är ju riktigt lika nyskapande.

Vet inte om du lirat portal, men det gav då en spelupplevelse jag sent kommer glömma. Jäkligt nyskapande och humorn/storyn är så brutalt bra att det finns inte! Bara det spelet förtjänar en top10 plats.

Inaktiv

Portal blir årets spel tror jag, lite oväntat sådär.

Bioshock borde inte vara top10, absolut inte UT3, värdelöst.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Tycker att hela listan visar att vi lever i upprepningarnas
decennium... förutom småsaker som Guitar Hero, Wii och
Rockband.

Nya spel idag är som som luffarshack med självlysande penna
och svarta papper dvs samma spel igen, med nya features.....

Medlem
Skrivet av Meller:

Portal blir årets spel tror jag, lite oväntat sådär.

Bioshock borde inte vara top10, absolut inte UT3, värdelöst.

Själv så tycker jag att Portal var roligt, nyskapande men väldigt kort.

Medlem

Detta är ju så klart vad jag skulle kunna tänka mig som top10:
1: CoD4
2: Portal (Hela Orange Box kanske?)
3: Crysis
4: The Witcher
5: Elder Scrolls: Shivering Isle
6: C&C3: Tiberium Wars
7: Supreme Commander
8: Gears of War
9: BF2142: Northern Strike
10: Bioshock

Om det inte varit för att Bioshock inte var speldugligt innan de släppte pc patchen först en 2 månader senare så hade inte spelet fösts undan av spel som Cod4 och crysis.
Spelet hade dock en ganska intressant story tycker jag och grafiken var det ju inge fel på. Dock så lagades det så sent att jag inte orkade spela igenom det ärligt så jag satte på fusk och bara sprang igenom spelet.
Jag ångrar mig inte heller för det var inget spel jag direkt känner för att spela igenom igen.
Crysis och Portal spelar jag dock igenom flera gånger, men som många andra så spelar jag crysis fram tills det att man möter aliens. Och jag har ingen värsting burk men jag kan i alla fall spela med nästan allt på high utan mycke lagg vilket jag anser acceptabelt från min usla burk i ett sådant spel. amd3500+(single core), 2gig, x1950pro 512.

Min lista baseras på de spel jag kan gå tillbaka och spela igenom igen, men självklart så väger story, grafik, spelbarhet osv stor roll. Bioshock kommer jag nog spela igenom en gång till bara för att se hur det är att vara elak i spelet (harvest little sisters). Hade jag kunnat spela NFS: Prostreet utan besvär så skulle det knuffat ner Bioshock iaf =P men det laggar mer än när jag satte allt på Högsta grafik i 1600x1200 i Crysis. Vilket är helt obegripligt men så blir det när företag inte kan göra bra konverteringar av console-spel.

Medlem

guitar hero? nee inte 11:e .. cant be..

Inaktiv
Skrivet av Slaggan:
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av ArtMan:

Vad kommer med i sista rundan då?

MassEffect
CoD4
Crysis
Bioshock
Super Mario Galaxy
OrangeBox
Ut3
Zelda
Gears of War

Fler?

Kan omöjligt förstå varför "The Orange Box" listas så högt överallt. Med tanke på vad det är för spel.

Super Mario Galaxy är i stort sett det enda spelet som VERKLIGEN skulle göra/gör sig förtjänt av en förstaplats. Inget av de andra är ju riktigt lika nyskapande.

Vet inte om du lirat portal, men det gav då en spelupplevelse jag sent kommer glömma. Jäkligt nyskapande och humorn/storyn är så brutalt bra att det finns inte! Bara det spelet förtjänar en top10 plats.

Jodå jag spelade igenom det. Och det var inte dåligt. Bara lite sådär... ja småtråkigt. Lite som ett simpelt pusselspel. Här är ett problem, lös det.

Medlem

Guitar Hero 3 passar inte in i en lista över bra spel.

12
Skriv svar