Årets spel 2007 - plats 50-41

Robot
Årets spel 2007 - plats 50-41

FZ-redaktionens syn på vilka 50 spel som var bäst under 2007 ska avgöras. Vi börjar med plats 50 till 41 och fortsätter med en ny lista per dag fram till nyårsafton, då vi utser titeln som definierar spelåret 2007. Mycket nöje!

#sam-max-season-one, #vanguard-saga-of-heroes, #stranglehold, #blue-dragon, #sega-rally, #uncharted-drakes-fortune, #tom-clancys-ghost-recon-advanced-warfighter-2, #hellgate-london, #virtua-fighter-5, #tabula-rasa


Medlem
Årets spel 2007 - första delen

Ett fel har uppstått:

Kunde inte hitta dokumentet med ID 1885.

Så står det när man fösöker gå in på länken?:S

Medlem

Länken funkar ej, står bara att dokumentet inte finns :S

"Kunde inte hitta dokumentet med ID 1885" ??? O.o


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Årets FZ Bloopers borde också införas med denna på Första plats


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Vila i frid

Artikeln borde funka fint nu.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Ja nu funkar den

Tycker dock GRAW2 borde kommit högre, att köra över Live är ju skjukt kul i det spelet, också 4 pers vid en konsoll är inte fel, enda saken var väl att det tog ett tag för vissa att lära sig kontrollerna...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

ser bra ut.. lite besviken att vanguard hamnat så högt upp bara.. var ju nästan så att jag tänkt börja med det spelet

Inaktiv

Väldigt bra idé! God Jul på er med FZ, förresten


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Kul att Uncharted hamna så långt upp trots betyget 4/5 Ska bli kul och se hur mycket jag inte håller med om senare i listan. Är ju det som är så kul med dessa listor

Medlem

Vanguard förtjänar inte vara med på någon top50 - hade potential räknats skulle Peter Molenoux samtliga titlar ligga i topp - i all fall innan lansering

Vanguard var ett ofärdigt spel vid lansering. Nu erbjuder de en månad gratis för tidigare prenumeranter för att försöka locka tillbaka folk. Allt jag läst pekar åt samma riktning - Spelet har fortfarande fantastiskt potential, men alla är överens om att det nuvarande skicket inte är bra nog.

Medlem
Skrivet av Zwonkest:

Vanguard förtjänar inte vara med på någon top50 - hade potential räknats skulle Peter Molenoux samtliga titlar ligga i topp - i all fall innan lansering

Vanguard var ett ofärdigt spel vid lansering. Nu erbjuder de en månad gratis för tidigare prenumeranter för att försöka locka tillbaka folk. Allt jag läst pekar åt samma riktning - Spelet har fortfarande fantastiskt potential, men alla är överens om att det nuvarande skicket inte är bra nog.

Håller med, testade spelet igen nu när det är gratis en månad och det är fortfarande lika uselt. Sen så hade ju Sony inte något med spelet att göra från början då det utvecklades av Sigil som senare köptes upp av SOE.

För övrigt ligger Uncharted alldeles för långt ner på listan, är ju lätt ett topp 20 spel för 2007.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av lyrael:

Kul att Uncharted hamna så långt upp trots betyget 4/5 Ska bli kul och se hur mycket jag inte håller med om senare i listan. Är ju det som är så kul med dessa listor

heh, tror knappast bara femmor kommer på listan, då FZ inte delat ut 50 femmor under året


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Alla såna här listor är dömda att misslyckas då smaken är som baken.

Tittar hellre på rena försäljningssiffror istället.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem

Det är FZ lista, ingen sammanställning av försäljningssiffror.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Allt utan en topp 10-plats för både Supcom och Rainbow Six: Vegas vore en grov besvikelse.


signatur
Antikvitet
Skrivet av Åke Vader:

Allt utan en topp 10-plats för både Supcom och Rainbow Six: Vegas vore en grov besvikelse.

http://www.fz.se/spel/?id=2221

Release: 2006-12-01


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Det är FZ lista, ingen sammanställning av försäljningssiffror.

Läs det jag skrev igen.. långsamt. Då kanske du fattar


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem
Skrivet av Conana:

Läs det jag skrev igen.. långsamt. Då kanske du fattar

oj, läste jag slarvigt? Fan katastrof


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Nog lika bra att de där kom lågt nere, för ja har inte kört något av dom.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

skumt att spel som fick 2/5 i betyg, som t.ex. hellgate, kommer bättre till än spel som fick 4/5, som t.ex. drake's fortune.

Medlem
Skrivet av moberg:

skumt att spel som fick 2/5 i betyg, som t.ex. hellgate, kommer bättre till än spel som fick 4/5, som t.ex. drake's fortune.

Egentligen inte; Betyget i recensionen är bara EN persons väldigt personliga åsikt, medans listan (antar jag?) är framtagen av ALLA (eller flera) som jobbar på FZ tillsammans.
Så även om EN tyckte att Hellgate förtjänar 2/5 så kanske resten räknar det som en 3-4/5.
Sen får man räkna med spellängden lite också, Drake's Fortune är kanske ett riktigt bra men kort spel som snabbt tar slut, medans Hellgate är liknande diablo 2 som man kan nöta i åratal, så många kanske räknar det som ett bättre alternativ därför.

Inaktiv

Ett God Jul Till er alla, Vi kan mun huggas till vardags. men nu måste ni bli snella. Eller jag kommer med riset "

Medlem

signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Medlem

drakes fortune på 45:e plats..okej, vad tänker ni med...?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av moberg:

skumt att spel som fick 2/5 i betyg, som t.ex. hellgate, kommer bättre till än spel som fick 4/5, som t.ex. drake's fortune.

Egentligen inte; Betyget i recensionen är bara EN persons väldigt personliga åsikt, medans listan (antar jag?) är framtagen av ALLA (eller flera) som jobbar på FZ tillsammans.
Så även om EN tyckte att Hellgate förtjänar 2/5 så kanske resten räknar det som en 3-4/5.
Sen får man räkna med spellängden lite också, Drake's Fortune är kanske ett riktigt bra men kort spel som snabbt tar slut, medans Hellgate är liknande diablo 2 som man kan nöta i åratal, så många kanske räknar det som ett bättre alternativ därför.

ska då bli kul och se om the witcher kommer med på listan, med tanke på det j**** liv det blev efter recensionen:P

Medlem

uncharted borde kommit lägre hihi :$

Inaktiv

1: Timeshift (PC)
2: Overlord (PC)
3: The Darkness (PS3)
4: The Elder Scrolls IV: Shivering Isles (PC)
5: Kane & Lynch: Dead Men (PC)

Medlem

De nio första platserna tas av sims och den tionde av wow.
Det är i alla fall så det brukar se ut

Hoppas på GalCivII och SupCom i toppen


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Super Mario Galaxy, Bioshock, Crysis, Call Of Duty 4 kommer att tillhöra toppsegmentet.

12
Skriv svar