S.T.A.L.K.E.R. kan bli massivt onlinespel

Robot
Medlem
S.T.A.L.K.E.R. kan bli massivt onlinespel

NICE! Ska bli kul att se hur dom tänker lösa det
Hoppas bara att dom får andra tankar och släpper ett SDK, har potential att kunna bli riktigt stor om mod-communityn får vara fri.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Haha, alltid lika finurligt med punktext
Och ett mmo på stalker låter inte helt fel i mina öron

Inaktiv

Stalker-game.se har ikväll (tisdag) mellan 19-20 en livechatt, där man kan ställa frågor om exempelvis kommande Clear Sky som kommer tas upp i deras podcast.
Allt som krävs är att man är registrerad hos dem för att kunna hoppa in i chatten. Kan vara intressant att träffa dem bakom sidan och få lite insiderinformation om vad som försiggår borta hos GSC.


signatur
Medlem

Jag förstår inte varför de ens tänker tanken; på vilken sätt kan man dramatisera och göra en värld (story) intressant i ett radioaktivt nedsmittat ryssland? Kanske en portion korruption, prostitution á la GTA, eller jakten på den osmittade limpan? Nej, tror verkligen inte på det...

Medlem

låter onekligen intressant! Med samma känsla och atmosfär fast i en online variant kan bli ruggigt kul! hoppas!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Vad menar dom med att de inte kan fixa co-op men mmo däremot, det verkar gå bra? Det lär ju också kräva nån form av synk, eller ska man inte kunna spela co-op i mmo't lol..


signatur
Medlem

skulle vara riktigt trevligt med ett mmo i stalker-miljö

Medlem

"S.T.A.L.K.E.R Online blir gratis, utvecklare sparkas!"

Medlem

Håller tummarna. STALKER är det näst bästa spelet jag har spelat (förutom Half-Life 1, 2). Jag väntade 3 år på releasen, hoppas jag slipper vänta längre den här gången.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Riktigt gött är trött på alla fantasy-mmorpg. Skönt och se något rätt så "realistiskt" mmorpg Kommer absolut hålla ögonen på det här projektet

Inaktiv

Låter mysigt med en "Stalker Online"


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Tror faktisk att det kan funka, ska bli nice att se hur det blir. (om det blir nått)

Medlem

Tror det kan funka bättre som mmo istället för ett sp spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag fattar inte. Vad menar de med "life simulation"? Om de skulle bli svårt att synka i ett co-op, vad blire isf i ett mmo?

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

Håller tummarna. STALKER är det näst bästa spelet jag har spelat (förutom Half-Life 1, 2). Jag väntade 3 år på releasen, hoppas jag slipper vänta längre den här gången.

Håller med, ruskigt bra spel, och när jag läste online så var mysfaktorn hög!

Gief!


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Det blir trevligt då det kommer ut år 2015!

Medlem

intressant.
men med spelet som var ok. men hade en del brister som andra spel klara galant tror jag inte dom har är kunniga nog att göra det så rätt som det måste vara för att ska kunna gå runt.

Medlem
Skrivet av toern:

Det blir trevligt då det kommer ut år 2015!

Precis min första tanke.

Inaktiv

En av de mest nyskapande på länge! GRYMT!!!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Har inte de flesta spelutvecklare "seriösa planer" på MMO spel nuförtiden?

Stalker var ju bra och mysig spel men buggig och med tanke på utvecklingstiden så lär inte nån MMO i Stalker-tema komma på ett bra tag iaf!

Eller de kanske gör ett mini-MMO där man får stalka sina ex efter att de gjort slut?

Medlem
Skrivet av MKultra:

Vad menar dom med att de inte kan fixa co-op men mmo däremot, det verkar gå bra? Det lär ju också kräva nån form av synk, eller ska man inte kunna spela co-op i mmo't lol..

Visserligen ställer man nog lite högre krav på synch för ett co-op (som ju i regel är mer action/reflex-orienterat) än ett mmo. Men jag håller med, det låter lite motsägelsefullt.

Men ett semi-realistiskt mmo på Stalker vore najs. Det har ju en ganska egen atmosfär och "värld" som nog skulle göra sig bra i ett sådant spel. Och redan nu så är det inte ett renodlat actionspel utan har flera rpg-influenser som missions, inventory, erfarenhetssystem, status osv.

Själv så väntar jag på att någon skall göra Pong online. Ett spel där alla ser likadana ut (en vit rektangel), bara kan röra sig i två riktningar och man bara kan spela PvP.

Medlem
Skrivet av Spuutniik:

Jag fattar inte. Vad menar de med "life simulation"? Om de skulle bli svårt att synka i ett co-op, vad blire isf i ett mmo?

Skillnaden är att om de gör ett MMO är det byggt från grunden för att synkas.

Medlem

Det var faktiskt vad jag förväntat mig att orginalspelet skulle varit från början.
Spelkonceptet och miljön gör sig betydligt bättre som MMO, IMO


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Idén är lockande till tusen men skall vapnen kännas och agera som i stalker så kan dom få behålla sin produkt.

Medlem

Synd att de inte släppt SDK efter nästan 1 år, spelet hade ju blivit så mycket bättre om alla bra moddare hade haft tillgång till SDK det är riktigt synd nästan så att de inte vill att man ska modda spelet bättre än ursprungligen.

De gapar nog efter liteförmycket.

Inaktiv

Men.. Jag orkar inte MMO spel längre. Måste alla göra det nu?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Tpiom:

Men.. Jag orkar inte MMO spel längre. Måste alla göra det nu?

tja, som det ser ut idag är det det enda säkra sättet att kunna få in pengar på PC plattformen...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Stalker MMO kräver mad skills för att få ihop bra. Med lifecycle för co-op tror jag de menade att i ett MMO skiter de i det

Anyways, har potential men löper stor risk för att bara bli en FFA-killingzone. Gillar dock STALKER som fan... atmosfären <3

12
Skriv svar