S.T.A.L.K.E.R. kan bli massivt onlinespel

Medlem

Inget MMO skiljer sig tillräckligt från något annat (än?) för att man ska bli glad när ett bra SP spel blir till det.

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Det var faktiskt vad jag förväntat mig att orginalspelet skulle varit från början.
Spelkonceptet och miljön gör sig betydligt bättre som MMO, IMO

håller med fullständigt. Hade hela kompisgänget övertygade om att vi skulle kunna raida inne i reaktorn dagarna efter spelet släpptes... kan ju säga att de inte blev ett litet antal slag i magen

Inaktiv

Mycket hellre detta som mmo än vad det är nu för min del.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Hum, alltså jag är intresserad lite bättre dator då innan kanske än den skrothögen man fortfarande har hehe

Medlem

Tror snarare att det var en felsägning - eller misstolkning av polackerna av ordet MMO, och att de egentligen menade vanligt onlinespel, faktiskt.
För nu pratar de om integrering i Clear Sky, och man skapar ju inte direkt ett spel och har som sidofunktion MMO-spel.

Medlem

nej, snälla, vi behöver inga fler mmos nu. det räcker och blir över med de som redan finns. de borde satsa på en uppföljare istället, där de tar vara på den kritik som originalet fick och kanske inte bli överambitiösa igen och sega med utvecklingen. jag vill mycket hellre se ett stalker 2 än ett stalker online.

Medlem

Jag måste nog också säga, hellre STALKER som MMO än ett nytt fantasybaserat spel med dvärgar, älvor, drakar, troll som ständigt är i luven på varandra på grund av någon ring som måste förgöras eller för att avancera i någon hierarki...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Synd att de inte släppt SDK efter nästan 1 år, spelet hade ju blivit så mycket bättre om alla bra moddare hade haft tillgång till SDK det är riktigt synd nästan så att de inte vill att man ska modda spelet bättre än ursprungligen.

De gapar nog efter liteförmycket.

Det finns en beta multiplayer SDK

http://www.stalker-game.com/en/?page=news&item=39

Medlem

Jaha? Ska alla företag börjar göra MMORPG spel??

2014 = Ända spelen är MMORPG spel. Ett kommande scenario?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av depthless:

Jag måste nog också säga, hellre STALKER som MMO än ett nytt fantasybaserat spel med dvärgar, älvor, drakar, troll som ständigt är i luven på varandra på grund av någon ring som måste förgöras eller för att avancera i någon hierarki...

Håller med. De enda två MMO jag har spelat är Neocron och SWG även om jag inte är helt ovän med fantasy-genren.

PvP i STALKER låter dock så läskigt att jag knappt vågar tänka på det. En del lastbilar har en liten reva i kapellet precis stort nog för att man ska kunna klämma igenom en 7.62x54. Brrr!

Spelar fortfarande stalker några ggr i veckan och jag älskar varje sekund. Tyvärr flippade både mina autosaves och quicksaves ur igår, första gången det händer, och jag fick börja om på nytt men det är iaf en bra anledning till att modda lite mer.

RIP min älskade SIG 550.

Medlem

Jag såg fram emot Stalker i säkert 2 år, när det verkligen kom så spelade jag igenom första banan, omg var min tanke och avinstallerade skitet direkt. Från att låta som att spelet skulle vara så grymt (av allt man läste osv) till att spelet verkligen sög säger mig bara en sak; Sluta hoppas och vänta in demo på framtida spel!

Som med ProStreet tex, vad tänker dem med?!
Och nu ett MMO Stalker? Herregud säger jag bara...

Medlem

Jag tror MMOandet kommer att gå över. MMO är knappast det enda sättet att tjäna pengar på PC-spel, men det KAN uppfattas som ett bra sätt att tjäna VÄLDIGT MYCKET pengar på PC-spel. Dock så är misslyckandena många och succéerna få, så egentligen är det svårt att förstå varför det satsas så fruktansvärt mycket på det. Det kan inte finnas mer än ett WoW åt gången liksom, för det finns inte tillräckligt många spelare med tillräckligt mycket tid för att underhålla två så stora spel samtidigt. Dock verkar Blizzards intäkter göra att många spelföretagschefer kissar i byxan av lycka när dom tänker på att dom också kan göra ett MMO som blir lika stort som WoW. Men de flesta klarar det inte/gör ett som blir som alla andra/gör ett som blir dåligt.

För övrigt så kan man i ett MMO låta en server sköta simuleringen av allting runtomkring. Att koda om STALKER till att låta en dator göra det när man ska spela co-op är sannolikt fånigt svårt om man inte designat det så från början. Så det är inte alls en motsägelse.

Inaktiv

Kan bli riktigt grymmt juh, me tanke på orginalet... Minus lite buggar å skit!

Medlem

Kan bli riktigt nice men också fruktasvärt dålig och om dom börjar nu är dom väll klara om sisådär 7 år


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Typiskt ännu ett MMO

12
Skriv svar