Gears of War 2 i november 2008?

Robot
Gears of War 2 i november 2008?
Inaktiv
Gears of War 2 i november 2008?

Mycket intressant, får hoppas på att storyn blir lite bättre den här gången

Medlem

Vad var det för fel på storyn igentligen? Ser inte att så många andra spel har mer eller mindre story, speciellt inte väldigt action betonade shooters.

Storyn är ju bara en anledning till att skjuta allt som råkar var i vägen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Storyn är dålig i gow


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Storyn är dålig i gow

Som sagt, vad är det som är så dåligt med den? Är ju inget extremt krystat och spelet har endå ganska god bakgrundsstory. Visst sen är det ju glapp med Marcus bakgrund osv som vi kanske kan anta kommer fyllas i med uppföljarna.

Storyn är ju inget mästerverk men spelet är som sagt en väldigt action-betonad shooter och inte nåt episkt äventyrs spel ala Zelda eller Baldurs Gate.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Man ska inte lite på när siter som säljer spel lägger upp info om kommande titlar innan de ens presenterats offentligt av spelutvecklaren själv. 99% av alla dessa är falska.
Det är bara PR för att få mer folk in på sidan.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Håller med Wardancer. Vad är det för fel på storyn? Det är inget FUCKING rollspel eller äventyrsspel, och förresten vet ni ens vad GoW gick ut på? Helt duglig story enligt mig. Forza Motorsport 2 hade inte särskilt bra story det heller.. men man tar det för vad det är inte ett äventyrs- eller rollspel.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Storyn i spelet var väll inte den bästa men vafan gör det, kickass jävla spel endå.

Medlem

Kanske detta blir bättre än 1an, sålde det efter ett par veckor...och jag brukar inte ha nåt emot actionspel nej, men det var bara så dötrist

Medlem

Storyn i gears of war är inte dålig, den presenteras väldigt lite i spelet. Vem letar Gus efter hos The stranded? Varför sitter Marcus i fängelse? Vafan är dealen med de små geobotsen som i slutändan löser allting?

Jag vet svaret på alla dessa (så bry er inte om o svara) men de presenteras ALDRIG i spelet.

Jag älskar Gears, ett av de bästa shooterspelen i år men storyn presnterades för lite i spelet jag anser att spelupplevelsen blev lidande pga det.

Men får hoppas att uppföljaren blir bättre på det området för det kommer ju en, oavsett om amazon har något att styrka det här med eller inte.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Storyn i gears of war är inte dålig, den presenteras väldigt lite i spelet. Vem letar Gus efter hos The stranded? Varför sitter Marcus i fängelse? Vafan är dealen med de små geobotsen som i slutändan löser allting?

Jag vet svaret på alla dessa (så bry er inte om o svara) men de presenteras ALDRIG i spelet.

Jag älskar Gears, ett av de bästa shooterspelen i år men storyn presnterades för lite i spelet och spelet blev lidande pga det anser jag.

precis, spelet är precis som en mitten-film i en trilogi, man kastas in mitt i storyn och utan några förklaringar till det mesta.
till collectors edition fick man med en liten "bilderbok" som förklarar en hel del.

som sagt, storyn är inte dålig.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Inte för att jag litar på Amazon , men GoW 2 vore riktigt fint.


signatur

War never changes.

KoP
Medlem

Att förhandsbeställa redan nu (!!).. nja.. tjackar d när d står på hyllan i butiken.

Medlem

inget fel på storyn i GoW ett av dom bästa spelen till XB360 helt klart coop är så underbart.

längtar efter 2an.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Drevlin:

Storyn i gears of war är inte dålig, den presenteras väldigt lite i spelet. Vem letar Gus efter hos The stranded? Varför sitter Marcus i fängelse? Vafan är dealen med de små geobotsen som i slutändan löser allting?

Jag vet svaret på alla dessa (så bry er inte om o svara) men de presenteras ALDRIG i spelet.

Jag älskar Gears, ett av de bästa shooterspelen i år men storyn presnterades för lite i spelet och spelet blev lidande pga det anser jag.

precis, spelet är precis som en mitten-film i en trilogi, man kastas in mitt i storyn och utan några förklaringar till det mesta.
till collectors edition fick man med en liten "bilderbok" som förklarar en hel del.

som sagt, storyn är inte dålig.

Vilket kanske är mening också? De kanske bara har kastat in en mitt i handligen för att det sedan ska lösas upp via uppföljare? Själv gjorde det mig bara mer sugen på att lira när jag inte hade stenkoll på allting.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Tyckte spelet som singel var uber trist, allt var bara spring, take cover shoot.. spring, retarded teammates som dör stupt i kvart på svåraste nivån, ..

Medlem

haha dom bör ju inte satsa på en uppföljare om de inte kan fixa problemen till PC.

Medlem

"Söker man efter "Gears of War 2" på Amazon finns det förbluffande detaljerad information om spelet, trots att det inte utannonserats officiellt. På sajten kan man läsa att spelet kommer släppas den 15 november 2008 " mjoo, och sen står det också att Duke nukem forever kommer släppas den 30de november 2008 också. Mycket att lita på.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Tyckte spelet som singel var uber trist, allt var bara spring, take cover shoot.. spring, retarded teammates som dör stupt i kvart på svåraste nivån, ..

Därför man spelar det i coop <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Själv så tycker jag att storyn är riktigt bra. Precis som Drevlin skriver så förklarar spelet ganska dåligt vad som har hänt innan du får ut och kriga och man får veta för lite genom spelets gång vad som har hänt. Ungefär samma misstag gjordes med Halo.

Medlem

Som andra har sagt/tyckt innan mig, så tycker jag storyn är helt bra, men dåligt presenterad. Men det var väl sagt ganska tidigt att det skulle komma uppföljare? Vilket gör det helt okay för mig att inte allt blir glasklart när man klarat spelet, en liten cliffhanger i slutet av ettan får en juh bara att se fram emot uppföljaren desto mer! ^^

.. bara hoppas att dom delarna som var borta ur GoW som borde varit där klämms in i 2an för alla som inte läst på om det, etc.

Medlem

Storyn är som sagt helt okej, det är bara en sak jag stör mig på. Varför är gubbarna så jäkla fula?


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

^- För alla går inte efter den metrosexuella looken la Final fantasy, då det är svårt att avgöra vilka som är män och kvinnor. Det tillalar ofta en västerländsk publik, och därav har epic valt den.

Medlem

Sweet bara att börja räkna ner i kalendern nu då. Fast skulle ju kännas tryggare om Epic gick ut officiellt.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Storyn är egentligen riktigt bra,förhoppningsvis utnyttjar dom det i tvåan.

Medlem

Storyn tycker jag inte är så intressant samt att dialogerna är sjukt dåligt skrivna då de hela tiden säger "fuck" och "shit". Känns nästan som att manusförfattaren kommer från något getto i usa...men i övrigt ett okej spel, men inte mer. Om de använder den potential spelet hade med sin story till nästa spel så kan det bli kanon!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Storyn tycker jag inte är så intressant samt att dialogerna är sjukt dåligt skrivna då de hela tiden säger "fuck" och "shit". Känns nästan som att manusförfattaren kommer från något getto i usa...men i övrigt ett okej spel, men inte mer. Om de använder den potential spelet hade med sin story till nästa spel så kan det bli kanon!

Dialogerna är så för att vara just kliché... sen tror jag inte nån som blir beskjuten av allt möjligt skit är så fin i orden....


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vad är GOW? (fniss) Måste spela PC-versionen...

Inaktiv

[5 sekunder in i spelet]
-"You could get in a lot of trouble for doing this."
-"Not anymore, things have changed."

-hell yeah, lets do it!-

[20 sekunder in i spelet]
-"If command knew I was here to get you, I´d be in some deep shit."

-hell yeah, lets do it!-

Haha, men det är faktiskt ett roligt konsollspel. Det är alltid snack om handling. Då snackar vi smak och smaken är olika. Sen så blir det inte så överdriven handling i shoot em up spel heller.

"Vi har datumet, förboka hos oss"

1
Skriv svar