Ny Playstation 3-firmware släppt

Robot
Medlem
Ny Playstation 3-firmware släppt

Ha, jag vart först igen

http://www.fz.se/bloggar/lootskin/


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Ja!, både divx och xvid funkar kanon för mig nu!

Märkte även detta, fint :]

http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_12_2007/post-2...

Medlem

Ah, wunderbar! Ska ladda ner sen efter jobbet.

Tror förresten att det ska vara "voice changer"!?

Skrivet av Daniel_Met:

Ja!, både divx och xvid funkar kanon för mig nu!

Märkte även detta, fint :]

http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_12_2007/post-2...

Är det ny animering?

Medlem

Äntligen! Som en viss radiopratande farbror brukar säga

Inaktiv

Äntligen!!!! Tack sony


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Nice, dax att jämföra vilken som får bästa XviD bild, PS3an eller X360. Jämförde genom att dra upp PiP på samma film från PCn (DVI 1366x768) samt X360 (komponent, 720p) och medans X360 hade mycket mer färg så missade man en hel del mer detaljer. Kanske nu inte på en DVDrip av något med detta var iaf fallet med Planet Terror 720p rippen... Återstår att se hur bra PS3an klarar detta.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av MiLeS:

Nice, dax att jämföra vilken som får bästa XviD bild, PS3an eller X360. Jämförde genom att dra upp PiP på samma film från PCn (DVI 1366x768) samt X360 (komponent, 720p) och medans X360 hade mycket mer färg så missade man en hel del mer detaljer. Kanske nu inte på en DVDrip av något med detta var iaf fallet med Planet Terror 720p rippen... Återstår att se hur bra PS3an klarar detta.

Kanske lite orättvist att jämföra digitalt (DVI) mot analogt (komponent) och desutom i högre upplösning (768>720), hade varit ngt förvånad om du tyckt det blev bättre

Medlem

Har du iof rätt i Fast kör ju PS3an med HDMI så blir väl förhoppningsvis samma schysta kvalité fast med X360's färger.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Där ser man, ny animering?! det e ju nice!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Inaktiv

Gött!, nu kan jag äntligen titta på joox.net på min hd tv

Inaktiv

ps3 kicks ass


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem

Det var trevligt. Blir ju att uppdatera och testa

Avstängd

kan man köra divx i webbläsaren så slänger jag digitalboxen

Medlem

Ja lycka till att få VC1 wmv filmer om dom är kodade allt utom 2.0 sound, mina 5.1 samples funkar inte ljudet alls bara bilden.. way to go sony

Inaktiv
Skrivet av mill:
Skrivet av MiLeS:

Nice, dax att jämföra vilken som får bästa XviD bild, PS3an eller X360. Jämförde genom att dra upp PiP på samma film från PCn (DVI 1366x768) samt X360 (komponent, 720p) och medans X360 hade mycket mer färg så missade man en hel del mer detaljer. Kanske nu inte på en DVDrip av något med detta var iaf fallet med Planet Terror 720p rippen... Återstår att se hur bra PS3an klarar detta.

Kanske lite orättvist att jämföra digitalt (DVI) mot analogt (komponent) och desutom i högre upplösning (768>720), hade varit ngt förvånad om du tyckt det blev bättre

Nu vet jag ju iofs inte om man ska hänga upp sig på analogt/digitalt, tror även den mest inbitna hemmabioentusiasten har svårt att skilja mellan en högkvalitativ komponentsignal på 1080p och en motsvarande signal över HDMI. I så fall är nog helt enkelt PC:ns bildbehandling snäppet vassare.

Medlem

Och den här uppdateringen sög. Divx funkar inte. Inte från skiva, inte från usb men det går dock bättre via mediaserver än tidigare dock känns inte det som en jätteförbättring man hoppas på

Medlem
Skrivet av PanzerRanger:

Och den här uppdateringen sög. Divx funkar inte. Inte från skiva

Jaså?, konstigt då att de funkar för mig.

Medlem

Detta är så $w33t, funkar hur bra som helst för mig med

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:
Skrivet av PanzerRanger:

Och den här uppdateringen sög. Divx funkar inte. Inte från skiva

Jaså?, konstigt då att de funkar för mig.

Hur har du ditt system inkopplat? Det funkar bra att köra via en Mediaserver som tidigare men att köra filen direkt i Ps3an går inte. Står bara att datatypen inte stöds.

Inaktiv

Fungerar det via USB/SD-kort att spela upp DivX/XviD/MPEG/JPEG?

Jag är så sugen på en PS3a.

Flakmonkey
Skrivet av teX:

Fungerar det via USB/SD-kort att spela upp DivX/XviD/MPEG/JPEG?

Jag är så sugen på en PS3a.

Det ska afaik inte vara några problem

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av teX:

Fungerar det via USB/SD-kort att spela upp DivX/XviD/MPEG/JPEG?

Jag är så sugen på en PS3a.

Det ska afaik inte vara några problem

Jag har inte fått det att funka via USB eller skiva. Bara via Mediaserver vilket funkade tidigare

Medlem

Jag har hört att det finns begränsningar i vilka filer som går att spela, inte över 2 gb och så. Kan det vara en orsak till att det krånglar för vissa?


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

1
Skriv svar