Robot
Singstar (PS3)

Singstar är spelet som fått egna fester. Singstar är spelet som fört in nya spelare i vår vackra värld. Singstar ligger i vår testbänk. Nu du.


ptr
Medlem
Provylat - Singstar på Playstation 3

totalt värdelöst att de inte fixat trådlösa micar :/ nu förbjuder jag min tjej att köpa det här spelet. jag vill inte ha massa trassel i mitt vardagsrum! och det är ju till 99% säkerhet att någon välter en öl eller liknande med sladden när de passar micen vidare...
Sen när de trådlösa kommer, om de nu gör det, så lär de kosta runt en femhundring :/
fungerar de gamla micarna till ps3 förresten?

Inaktiv

jag saknar det där pong-spelet! annars mkt bra förutom att man fortfarande kan fuska med mummel och att micarna har sladd.

Redaktör

Japp, det är samma mikrofoner.


signatur
Inaktiv

Hur löjligt det än kan tyckas vara och hur dålig du än är på att sjunga gör faktiskt Singstar förfesten lyckad. Har aldrig haft så kul på nyår när jag och ett gäng på åtta personer körde i två lag mot varandra.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

De hade lätt kunnat fixat trådlösa mickar men därav priset.

Medlem

Tycker man borde kunna stänga av artistens röst helt, men antar att man inte kan det till PS3:an heller!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Kasst att de inte lanserat trådlösa mickar... de kunde lika gärna haft sladd till kontrollerna med då.

Lite meningen om man köper ett ps3 är att man vill ha det trådlöst tycker jag iaf.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Tycker man borde kunna stänga av artistens röst helt, men antar att man inte kan det till PS3:an heller!

Vad var det för påhopp då?

Medlem

trist med sladdar..

kan dock meddela att min bror kan köra sina gamla singstar i sin ps3a utan konstigheter. så även om det innebär den traumatiska "gåframtillkonsolenochbytaskivasamtresetta" ritualen så behöver man ju inte kasta de gamla skivorna iaf.

Medlem
Skrivet av sgt.eagle:
Skrivet av nudelsdesign:

Tycker man borde kunna stänga av artistens röst helt, men antar att man inte kan det till PS3:an heller!

Vad var det för påhopp då?

Vad?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av jaargo:

trist med sladdar..

kan dock meddela att min bror kan köra sina gamla singstar i sin ps3a utan konstigheter. så även om det innebär den traumatiska "gåframtillkonsolenochbytaskivasamtresetta" ritualen så behöver man ju inte kasta de gamla skivorna iaf.

Jag fick fram det till att det var tänkt att man skulle kunna ladda ner låtar från Singstore efter att man med en gammal ps2-skiva visat att man redan ägde låten i "Singstar-format".

Antikvitet
Skrivet av kabex:

Jag fick fram det till att det var tänkt att man skulle kunna ladda ner låtar från Singstore efter att man med en gammal ps2-skiva visat att man redan ägde låten i "Singstar-format".

Nej, så är det inte. Det har Paulina Bozek själv sagt.

Så här är det: Du kan spela tidigare Singstar-spel på din PS3 tack vare bakåtkompatibiliteten. De blir inte bättre på PS3 än på PS2, i alla fall inte märkbart. Visst visst, tyst nu fanbois, uppskalning yadda yadda. Det märks inte.

Mickarna ser likadana ut till Singstar PS3 som de gjorde till PS2. När jag gjorde recensionen använde jag PS2-mickar, som alltså ansluts med hjälp av en USB-dongel i vilken du kopplar in mickarna.

Man kan däremot INTE få hem låtar som man har på tidigare Singstar-skivor även i Singstar PS3 utan att betala 15 kronor styck för dem.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

anyhow, singstar i all ära men var är recensionen på Drakes Fortune?

Antikvitet

Den ligger i pipeline.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

själv gillar jag inte att sjunga, men har en del polare som är totalt sålda på singstar. tänkte först köpa singstar till min ps3 för att låta dom skråla när dom tittar förbi, för såhär såg infon ut tills för några veckor sedan:

" 300+ Songs – Entire SingStar PlayStation 2 catalogue and more available for download on day one."

soft tänkte jag, dom använder lite next-gen bluray kapacitet med att slänga med alla 300+ ps2 låtarna, riktigt prisvärt för ~6-700:-

men icke, folk missförstod det väl som jag, eftersom infon ser ut såhär numera:

" 300+ Songs – Entire SingStar PlayStation 2 catalogue and more available for download on day one. 30 songs on the disc, all others must be downloaded from PSN. Costs may vary."

och nu läser man här i artikeln att downloadsen inte ens fungerar, och 15:- STYCK är ju ett skämt.
framförallt eftersom att arbetet med låtarna måste varit _minimalt_ då de redan var färdigutvecklade till ps2.

blir så jävla less på all girighet, pengar pengar pengar.
fan, betala 5-6-700.- för skivan/spelet, sen borde nerladdningar från nätet ingå!

nu blir det nog en karaoke-mixer samt CD+G mjukvara på pc:n istället.

bara mina 5 cent

1
Skriv svar