FZ Poll: Modifierar eller gör du egna spel?

Medlem

Skriver på en fysik-motor, som jag har en del idéer på att använda i nån form av spel.
Tiden får utvisa vad det blir av med det.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Gör animationer till ett kommande spel som heter EverAfter baserat på en nätserie där en psyckopatisk version av Rödluvan spelar huvudrollen.

lite info:
Category: 3D Action/Adventure/Horror/
Style: A 3rd Person Horror Hack N’ Slash
Programming Engine: C++
Graphics Engine: Ogre3D
Physics Engine: ODE (Open Dynamics Engine)
Sound Engine: OpenAL
Input System: OIS
AI Engine: Custom
Art Style: Pseudo-Realistic
Multiplayer: None
Development Stage: Production

spel stilen.. tänk er devil may cry.

här är serien det är baserat på..
http://ea.snafu-comics.com/
gillar inledningen just början. vilket spelet är baserat på.

kan inte släppa några bilder då jag inte frågat om rättigheter.
all info ovan kan man få på deras productions hemsida, vilket i sig är ett skämt då ingen lägger upp nåt nytt.
men eftersom det fortfarande är ganska tidigt i production så finns det ingen anledning att skapa massa "hype" kring spelet. än ialla fall.

Eftersom ingen av oss får pengar för att göra det här så tar det tid innan saker händer.

----
Om det finns nån som är intresserad, kommer från mod communityn och som har nåt att visa upp.
Vi letar animatörer och riggare i maya.
samt modellerare för maya och 3Dstudio.

Medlem

Kodar lite spel då och då, nu senaste var det till Ludum Dare som gick i helgen.

Ludum Dare är en tävling där man får 48 timmar på sig att skapa ett spel helt från scratch (bortsett från bibliotek som opengl osv då).

Medlem
Skrivet av Dumlen:

hmm, har alltid undrat lite grann om nanofx, är det en helt ny motor eller baseras den lite grann på bridge commander-motorn?

Helt ny motor. Dock kommer spelet vara liknande Bridge Commander, fast mer flexibel för moddande och bättre grafik.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det blir Wc3 Mapping när man är utråkad.

Medlem

Pluggar till spelprogrammerare, pysslar just nu med ett multiplayer fps i stil med Quake.

Inaktiv

Ja jag bygger moduler till NWN 1 och kommer säkert göra det till NWN 2 också, men det får vara senare.

Medlem

Har gjort banor till CS och Day of Defeat och håller fortfarande på till OFP och ArmA.
Dessutom har jag skrivit ett par addons till ArmA (Real M136 och Better Kamov) och hjälpt till i lite andra modprojekt.

Medlem

Har jobbat med lite olika moddar till en massa olika spel. Just nu håller jag på med en mp och en sp bana till crysis.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har jobbat en vecka som spelprogrammerare!

Medlem

Gör modden Xenophonia till M2TW...

Inaktiv

Knackar på ett spel som vi kallar Teewars. Det är ett gulligt high-pace multiplayer shooter.

[http://www.teewars.com] är addressen och ett litet screenshot finns att kolla på också.

(första posten på fz efter man hängt här i 7år, yay)


signatur

Teewars - Cute little buggers with guns.

Inaktiv

om man kunde få igång Motionbuilder på det här jävla Vista så kunde man ju göra nått..
Maya kan man ju fan inte animera i!

Medlem

Maya kan man visst animera i !

Jag brukar modifiera olika delar i spel (ljud, skins, etc), men ibland får jag en hjärnpropp och råkar göra en bana. Förr var jag aktiv som tusan men nu för tiden bara klagar jag på allt och nöter TF2 tills ögonen blöder :C

Inaktiv

Jag gör egna spel och oftast håller jag på med alldeles för ambitiösa projekt

När det gäller programmeringen använder jag oftast c++ och directx eller c# och xna (som det blivit endel på sistone). För grafik använder jag Blender..

Jag har som Papper också varit med i ludumdare och lite andra tävlingar

Medlem

mm gjort banor till spel lite då och då allt från red alert 1 till operation flashpoint där ja gjorde missions
gjort några sugiga generals o tiberium wars maps också

Medlem

Har väl gjort en Quake3 bana eller två. Men det verkar kul att jobba med spel på riktigt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Höll på med att göra kartor till Counter-Strike samt single-player kampanjer till Half-Life i cirka två år. Sen kom Half-Life 2 och då höll jag och en vän på med en stor single-player kampanj i cirka ett år(vi arbetade med projektet från och till, skolan tog upp rätt så mycket tid så det tog sin tid). Sen har jag hållt på med allt möjligt inom leveldesign så långt jag kan minnas, på den senaste tiden har det blivit en hel del WC3, och tro mig, det är inte så enkelt att göra en grym karta i WC3 som folk tror när dom öppnar editorn :D!

Numera använder man en MacBook, därför minskar möjligheterna till att göra banor och att ens spela spel öht. Därför håller jag inte på med något nu, men så fort jag har skaffat mig en ny PC så slänger jag upp en intresseanmälan på FZ och ser om det finns någon som behöver en medel-erfaren level-designer till något projekt i Source :D!

Rekommenderar leveldesign till alla, det är inte alls så svårt att komma in i det som många tror när dom ser på de "avancerade" programmen. Det är i själva verket enklare än man tror, det krävs bara en hel del fantasi ;)!

Medlem

Gjorde mest i gamla Unreal Tournament.......enorma banor som ändå funkade hi hi

Sedan dess har det blivit dåligt med banbyggande....Gjorde lite till Far Cry dock...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Moddade Teberian Sun. gjorde om enheter, eller nya.. roligt
för mig att jag har pillat i alla C&C spel (dom riktiga) då alla är uppbygda på samma sätt.

Banor till UT99, UT2k3.

Håller på med en modd till Hearts of iron 2.
Egen flagga, och bilder.
Nya Ledare (mig själv som diktator så klart)
Nya bilder på enheterna.

pillat rätt mycket med det spelet, hur kul som helst


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det enda jag lyckats kläcka ur mig är den fruktansvärda Bounce-remaken som kunde gjorts bättre nu när jag har mer erfarenhet av grafikmotorn Source

Medlem

Jag hjälper lite modders till COD4 och COH OF med balansering inget stort ännu men det kanske kommer vill gärna jobba mera med dom 2 titlarna

Medlem

Wow, verkligen kul att så många på FZ håller på med modifiera/göra spel! Trodde verkligen inte att det skulle vara så många, men där ser man :D!

12
Skriv svar