Robot
Beowulf

Hjälteepos som utspelar sig i forna tider har alltid haft det lätt att ta sig till såväl biodukar som spelmaskiner. Beowulf har lyckats att ta sig till båda, men det återstår att se om spelet väcker bestående intresse.


Medlem
Beowulf granskat

Beowulf utan en ny dator var helt bortkastat.
Mini-spelen som beror på timing är helt sjukt svåra när ljud och grafik laggar.

Medlem

Men shit, säg ett spel baserad på en film som inte är ett "hafsverk".

Medlem
Skrivet av 413X:

Men shit, säg ett spel baserad på en film som inte är ett "hafsverk".

Riddick? Jedi Knight-serien + KotOR-serien?

Medlem

värt att ni gör recensioner om film-spel... dom suger i 99% testa lite riktiga spel?

Medlem
Redaktör
Skrivet av jimmah:

värt att ni gör recensioner om film-spel... dom suger i 99% testa lite riktiga spel?

Vi har testat ungefär 60 produkter sen oktober, några av dem borde nog kunna betraktas som "riktiga spel".

- Oktober
- November
- December


signatur
Skrivet av jimmah:

värt att ni gör recensioner om film-spel... dom suger i 99% testa lite riktiga spel?

Är du inte lite hård nu?


signatur
Medlem

Känns som en B-kopia av God of War... Conan är isåfall mkt bättre

Medlem

hehe, spel-film som är dålig, what a suprise


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

man är juh inte direkt fövånad att de inte fick så bra betyg.

Medlem

"Det vill säga om du inte går igång på repetitivt gameplay och själlöshet."

Dvs, folk som spelar World of Warcraft skulle älska det?

Medlem

Filmen var ju en ren kopia av 300, King Arthur och Troy fast 5x tattigare. Tex när han skriker "I'm Beowulf" - "This is Sparta". Tängte först inte ens läsa denna recension men kom på att det kunde vara kul med tanke på hur sjukt patetisk filmen var. Ge mig en 500ing så kanske jag testar det!

Filmen 1/5

Medlem

Det kom inte som en överaskning precis. Spel baserat på film brukar som sagt inte vara av högsta kvalité.

Citat:

... dels är miljöerna löjligt tråkiga. Kanske beror det på att berättelsen utspelas i Danmark ...

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Filmen var ju en ren kopia av 300, King Arthur och Troy fast 5x tattigare. Tex när han skriker "I'm Beowulf" - "This is Sparta". Tängte först inte ens läsa denna recension men kom på att det kunde vara kul med tanke på hur sjukt patetisk filmen var. Ge mig en 500ing så kanske jag testar det!

Filmen 1/5

så det är bara i sparta dom skriker i eller?
speciellt sitt namn, dom skriker f*rf*n sitt namn i nästan alla filmer nu pga av nåt....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

"Det vill säga om du inte går igång på repetitivt gameplay och själlöshet."

Dvs, folk som spelar World of Warcraft skulle älska det?

Kul att i 95% av fallen så nämns WoW i negativa uttryck, vad det än gäller. Speciellt utav de som inte inte spelar.
Säg något MMORPG som inte innebär repetitivt gameplay . Och WoW innehåller inte själlöshet loren är större än de flesta spel.

On topic:

Synd att det oftast blir så med film > spel. Hoppas att filmen är snäppet bättre då. Bra recension i övrigt.


signatur

O'rly? Ya'rly!

KoP
Medlem

Så oväntat..

Medlem

spelet hade potential men lyckades inte leverera. Men filmen är man bar sugen att se, får bli att sticka till bio:n i helgen


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag tycker att det är ett helt okej spel faktiskt, speciellt för att vara baserad på en filmlicens! Grafiken är väldigt bra och striderna är riktigt roliga.

Det enda jag kan klaga på är svårighetsgraden, vilken verkar vara ganska varierande. Sen så är det ganska svårt att hänga med i storyn ibland, man får inte mycket av vad som händer förklarat.

Spelet får nog 3/5 av mig.

1
Skriv svar