Robot
Wii Zapper

Vem minns inte Duck Hunt med ett leende? Att Nintendo skulle göra något liknande med Wii var ingen högoddsare. Vi har testat.


Medlem
Provskjuten - Wii Zapper

Trist att den inte verkade bli bättre än såhär, hade sett framemot denna, nu känner jag mig mer osäker än tidigare. Fast som sagt, den kostade inte särskilt mycket så kanske få bli en skoj grej man köper när man har några hundra över...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Ser ut som en Japansk sexleksak


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv
Citat:

...ser ut som en korsning mellan en Star Trek-phaser, en k-pist och en snöboll...

Haha, klockrent.
Men vad besviken jag blev att den inte var lika bra som förväntningarna. Det finns ju iförsig redan massa tredje parts tillverkare och andra icka orginal zappers som man kan köpa, som kanske är mer behagligare?


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Att det skulle fungera bedrövligt stod ju klart redan när man första gången hörde om denna konstruktion, eftersom Wii-moten inte har någon aning var på TV-skärmen den pekas. Tyvärr kommer väl folk köpa detta tillägg i tron om att det faktiskt fungerar, och att det inte bara är 300 kronor för en formgjuten plastbit.

Inaktiv

mjjjjjjjjjjjjjööööööööööööööööööööööölkkkkkkkkkkkkkkkk


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Fy fan vad tattigt av Nintendo. För det första ska avtryckarn alltid vara på det bakersta handtaget BAKOM tyngdpunkten, sedan ska vänsterhanden (om man är högerhänt) användas för att hålla upp och stabilisera.

Wii kanske fungerar bra till partyspel med minimal storytelling och spelkänsla (grafik ska vi inte ens tala om), men för riktiga shooters, fuck Wii.

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Fy fan vad tattigt av Nintendo. För det första ska avtryckarn alltid vara på det bakersta handtaget BAKOM tyngdpunkten, sedan ska vänsterhanden (om man är högerhänt) användas för att hålla upp och stabilisera.

mmm.. säkert är det lag på att ha det så för en plastbit med monteringsmöjligheter för en fjärris...

Sedan att folk inte fattar att man aldrig kommer att kunna använda wiimoten som en gammal hederlig zapper...
Allt den går på är ju sensor baren för att veta på ett ungefär vart tv'n är...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Inaktiv
Skrivet av MrStalker:

Wii kanske fungerar bra till partyspel med minimal storytelling och spelkänsla (grafik ska vi inte ens tala om)

Har spelat tillräckligt med spel på Wii för att argumentera för det?


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Angående 'Zappern' så kändes det ganska väntat, tyvärr måste jag väl säga. Nä, blir allt att hitta en skaplig NES och Duck Hunt på tradera. Där har vi grejer.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Fy fan vad tattigt av Nintendo. För det första ska avtryckarn alltid vara på det bakersta handtaget BAKOM tyngdpunkten, sedan ska vänsterhanden (om man är högerhänt) användas för att hålla upp och stabilisera.

Wii kanske fungerar bra till partyspel med minimal storytelling och spelkänsla (grafik ska vi inte ens tala om), men för riktiga shooters, fuck Wii.

Då undrar jag om du har spelat Metroid?

För övrigt kan jag hålla med om att det är lågt av Nintendo, men har man lite vett i huvudet köper man inte en sån där i vilket fall.

Inaktiv

Tycker man får obehagskänslor bara av att titta på den där. Backstycket med nun-chucken ser ju ut att vara allting annat än ergonomiskt riktigt. Styr-spaken ser ut att vara placerade alldeles för högt upp, bl.a.

Inaktiv

Tycker att det var skitkul att spela Ghost Squad med denna, även om nun-chucken inte används. Resident evil umbrella chronicles funkar också bra och då får man användning av nun-chucken, känns helt ok. Tycker man får ett relativt stabilt sikte gämfört med att bara sikta med wii-moten.

Tyvärr är den ful och liten, skulle vart 10 ggr koolare med ett replika av nån form av k-pist. Man kan ju göra nån egen moddning av ett leksaktgevär, men vem orkar?

Medlem

Vilket skräp, borde va olagligt att släppa sånt här speciellt till det priset. kvittar ju hur man håller så känns det fel, förstår inte varför de inte kunde gjort en "riktigt" zapper istället bara ett sånt här skal då hade det säkert fungerade och känts bättre.

Medlem

Tror att Nyko eller vad dom heter är påväg med en pistol istället. Att tro att man kommer träffa där man siktar visar bara på hur lite folk vet om hur wii fungerar.

Medlem
Skrivet av sebulba666:

Ser ut som en Japansk sexleksak

Medlem

Har inte Wiis storhet legat att den ska sälja till folk inte bara saknar kunskap, utan rent ut sagt skiter i hur saker fungerar? Är det oväntat att folk tror att den fungerar som en zapper?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tror att Nyko eller vad dom heter är påväg med en pistol istället. Att tro att man kommer träffa där man siktar visar bara på hur lite folk vet om hur wii fungerar.

Om du kalibrerar den rätt så blir det ju näst intill perfekt. Jag förstår inte vad som skulle göra att det inte går?

Inaktiv

Inte nog med att den ger intryck av att fungera som en zapper den ser dessutom helt bakvänd ut. Jag skulle bli riktigt frustrerad av att avtryckaren sitter vid det främre handtaget. Är det pga av man inte ska lära sig döda med riktiga vapen tro?

Medlem

Känns som att man kastar pengarna i sjön om man betalar för den här. Med lite tejp och kartong kan man ju fixa till en liknande grej på nån timme. Sen kanske det inte ser så bra ut, men det gör ju inte zappern heller.

Inaktiv

man behöver inget av dom extra tillbehör som nintendo säljer.
man blir inte bättre bara för att det blir en plastklump runt wiimoten.
att köpa sånt det är som att vilja bli blåst.

Medlem

Hmm ,. Tejpa på sakerna på ett luftgevärkanse är bättre .. Lr paintball pistol


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Tjofras:
Skrivet av Fearnox:

Tror att Nyko eller vad dom heter är påväg med en pistol istället. Att tro att man kommer träffa där man siktar visar bara på hur lite folk vet om hur wii fungerar.

Om du kalibrerar den rätt så blir det ju näst intill perfekt. Jag förstår inte vad som skulle göra att det inte går?

Trodde inte att det skulle gå så bra med tanke på att sensorbaren är lite beroende av avståndet man sitter på men tydligen har jag fel?

btw Nyko pistolen fick väldigt höga betyg av IGN ifall ni undrar

Medlem

Fan va alla bara klagar på Wii Zappern!
Ja den kanske suger men spelet man får till är helt okej! och man betalar för spelet inte Zappern!
Zappern är ju bara som sagt en plast bit!

Jag tycker John borde ha nämnt lite mer om spelet i recensionen! :\


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv

Zappern är kul ju! Spela ghost squad (om ni kan), där kan man ställa in så att triggern är på nun-chucken. Blir bättre "gevärsskänsla" då. Jag spelar med 2 st, skitkul. Jag har inte ens testat link crossbow training

Medlem

NYKO verkar helt klart ha fått till det. Kan vara värt att beställa ända från Amazon USA; det enda stället den verkar finnas på:

http://tinyurl.com/2fw2km


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

Fan va alla bara klagar på Wii Zappern!
Ja den kanske suger men spelet man får till är helt okej! och man betalar för spelet inte Zappern!
Zappern är ju bara som sagt en plast bit!

Jag tycker John borde ha nämnt lite mer om spelet i recensionen! :\

jo man betalar ju för zappern för den säljs ju separat,
samma som platratten och alla andra plastgrejer som man sätter sin wii kontrol i.

1
Skriv svar