Howard Stringer om PS3

Robot
Inaktiv
Howard Stringer om PS3

Klart han tycker så... Jag är själv ps3 ägare men jag använder den nästan uteslutet som en blu-ray spelare. Men jag tror att "haha-faktorn" i Wii slår ps3'an rätt rejält. Det är roligare att spela om spelet är mer interaktivt. Men han har väl "rätt" ändå. ps3'an är så mycket mer än en spelkonsol. Men jag tror fortfarande spel är roligare på wii.

Medlem
Skrivet av KM:

Klart han tycker så... Jag är själv ps3 ägare men jag använder den nästan uteslutet som en blu-ray spelare. Men jag tror att "haha-faktorn" i Wii slår ps3'an rätt rejält. Det är roligare att spela om spelet är mer interaktivt. Men han har väl "rätt" ändå. ps3'an är så mycket mer än en spelkonsol. Men jag tror fortfarande spel är roligare på wii.

håller inte med om en sak om att spel är roligare på wii:n än ps3:an wii om man spelar fps spel går inte styra gubben mycket mycket enklare på ps3:an.
men detta är min åsikt då.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

PS3 är som en mediamaskin, men en enormt utökad en. Jag kan också konstatera att spelen på PS3 har mycket mera "status" än dem på Wii. Men det så menar jag att spelen på Wii inriktar sig mer på teknad grafik och barnsliga spel för minderåriga. Medans spelen på PS3 är mer utökade och actionfyllda tempospel.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

En sony-person säger att PS3 är roligare än dess konkurrent.. vart är världen på väg. Snart påstår väl de på Volvo att deras bilar skulle vara bättre än Saabs.

Inaktiv

3 ord: fps konsol lol

Medlem

Vad tänker folk med? Vad är vitsen att skaffa konsol? Kunna spela Gayl...förlåt Halo 3 med handkontroll?

Men jo visst det kan väl vara kul med mario ibland.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av miffot:

håller inte med om en sak om att spel är roligare på wii:n än ps3:an wii om man spelar fps spel går inte styra gubben mycket mycket enklare på ps3:an.
men detta är min åsikt då.

Inte 100% säker men kan man inte använda wii kontrollen vertikalt och använda den som kontrollen man hade till 8-bits nintendo? Men jag förstår vad du menar.

Det jag menar är igentligen att spel i alla dess slag "blir roliga" om man fysiskt utövar dem. Jag är torsk på att spela backgammon på somrarna på polarens veranda. Inte alls lika roligt på data. Samma sak gäller fps... Åker häldre på "cybertown/laserdome" och pangar loss och springer runt som en gnu än att sitta o spela "unreal" på pc/konsol. - Det här gör man på en wii till en viss del. Tror att det blir fler "smile" när man står och vispar runt i luften med en wii kontroll än på en ps3.

Medlem

Själv är man sugen på en PS2

Inaktiv
Skrivet av Maekh:

3 ord: fps konsol lol

Kan man inte koppla in mus och tangentbord i både 360'an och ps3'an idag?

Medlem
Skrivet av FZ:

Enligt Enterbrains försäljningssiffror för den föregående månaden så sålde nämligen maskinen bättre än Wii.

Kanske beror på att alla redan har köpt en Wii

Håller med om att det nog är mer "ha ha" på en Wii än på de andra konsolerna. Förvisso är det sant att man får mer i en PS3 men det får man å andra sidan betala för. Personligen vill jag ha en konsol och inte en massa annat som företag hävdar "ingår gratis".

Skulle de göra en "ren" PS3 så skulle jag nog bli intresserad, fast fram tills dess så håller jag mig nog till PC.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

ptr
Medlem

jag tycker snarare det är "ha ha" på Wii i typ 30min sen är det inte så roligt längre. Och att man är aktiv osv är ju bara skitsnack. typ första timmen när man spelade zelda så svingade man lagom häftigt med kontrollen sen resten av spelet satt man nersåsad i soffan och vifta lite lätt för att slåss. I Super Mario Galaxy är viftandet helt onödigt. Tillslut känns viftandet som vilket knapptryck som helst.
Jag äger både ps3 och wii och jag vet till 100% att jag kommer äga en massa fler spel till ps3 än Wii om ett år.

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

PS3 är som en mediamaskin, men en enormt utökad en. Jag kan också konstatera att spelen på PS3 har mycket mera "status" än dem på Wii. Men det så menar jag att spelen på Wii inriktar sig mer på teknad grafik och barnsliga spel för minderåriga. Medans spelen på PS3 är mer utökade och actionfyllda tempospel.

skaru ha actionfyllda tempospel, köp en PC.

Inaktiv

Spel är som bäst på Wii, resten sköter datorn.

Medlem

Är väl helt och hållet upp till var och en vad man tycker är underhållning. Men självklart får man mer underhållning på en PS3. Ja mena där har vi en Blu-Ray spelare som höjer upplevelsen i film, vi har sixaxis som höjer känslan i spel, iaf om de är välgjort, också har vi EyeToy och andra partyspel som SingStar m.m. Med Wii så får du egentligen samma sorts underhållning vilket spel du än spelar, sen varierar de ju förstås om spelet i sig är bra.

Medlem
Skrivet av Maekh:

3 ord: fps konsol lol

Bara jag som får det till 7 ord?

Hur som helst, jag tror på ps3, det känns som att försäljningen kommer ta fart ordentligt när GT5, GOW3 och FFXIII släpps.

Att Wii är en fantastisk maskin håller jag med om, otroligt skoj att ha på en förfest t.ex. men de flesta spelen är lite för "grunda" för att de ska hålla länge enligt mig, plus att den saknar funktioner som gör ps3 till mycket mer än en konsoll.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Maekh:

3 ord: fps konsol lol

Bara jag som får det till 7 ord?

Nej det är inte bara du.

Den dagen "lol" skrivs in i SAOL tar jag livet av mig.

Inaktiv

PS3 är definitivt roligare än Wii, Men det är bara det att PS3´an skall kosta så jävla mycket, som jag brukar säga "billigt är gott"

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Maekh:

3 ord: fps konsol lol

Bara jag som får det till 7 ord?

Nej det är inte bara du.

Den dagen "lol" skrivs in i SAOL tar jag livet av mig.

fps är ok eller?

Medlem

Alltid lika roligt när PR-människorna laddar superlativ-bössan och brakar lös med en salva över Internet.

"Infinitely more fun, demanding and exciting."

Kanska ska vänta med såna uttalanden tills det kommer några spel som passar beskrivningen.

Medlem

Jag har personligen inte spelat Wii, men jag skulle aldrig palla att stå och vifta med en spelkontroll i mitt rum...

Däremot tycker jag att det är ruskigt lätt att spela flygspel/utföra flygmoment i spel med sixaxis, sitta där och vicka lite på kontrollen...och glida runt i luften...ahhh...:)

Skrivet av Lootskin:

Medans spelen på PS3 är mer utökade och actionfyllda tempospel.

Flow? Ett av de vackraste spelen på PS3 som finns, ser säkert ännu snyggare ut med Full-HD...

Skrivet av antitennis:

PS3 är definitivt roligare än Wii, Men det är bara det att PS3´an skall kosta så jävla mycket, som jag brukar säga "billigt är gott"

Dyrt är godare...

Skrivet av Maekh:

fps är ok eller?

Det har ju fler betydelser än First Person Shooter.

Medlem

Det är ju sånt här som får spelvärlden att bara se larvig ut. Sandlåde-nivå på det hela.

Samma sak när Miyamoto säger att han inte vet vilken konsoll "Ratchet and clank" är till. Ofattbart larvigt.

Inaktiv
Skrivet av kabex:

Det har ju fler betydelser än First Person Shooter.

flexible payment service eller?

Medlem

Några av många FPS betydelser: http://sv.wikipedia.org/wiki/FPS

Men visst PR människor skall vara lite som bagdad bob även om det går
dåligt så är deras egna bäst utan tvekan.
Har själv en PS3 som jag är nöjd med. Kommer köpa Wii senare när det finns mer spel som tilltalar mig (Metroid:Curruption är väldigt lockande). Sedan blir det väl en 360 med sen när dom fixad problemen med överhettning av hårdvaran.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Varför ska PS3 ägare förstöra varenda jävla nyhet? Ingen bryr sig, ni har all rätt i världen att äga en PS3 och behöver inte försvara det hela tiden.

Jag tror att jag ska börja gå in i konsoltrådar och skriva att PC är mycket bättre, för att man kan göra fler saker på PC. Verkar vara den nivån på argumenten som biter.

Medlem

Känns som vi gått över detta ett antal gånger över årets gång i ett antal olika trådar.

Medlem
Skrivet av Wristwatch:

Det är ju sånt här som får spelvärlden att bara se larvig ut. Sandlåde-nivå på det hela.

Samma sak när Miyamoto säger att han inte vet vilken konsoll "Ratchet and clank" är till. Ofattbart larvigt.

Miyamoto tillverkar spel, varför ska han hålla koll på en sketen titel som R&C? Personligen har ja endast sett det till psp och ps3an, men antar att det kommer från ps2an eftersom psp är the port haven of the ps2.

Medlem

Jo Hejsan, han visar ju fakta på sina utalanden.

Nej PS3 sålde inte mer en Wii I japan förra månaden, ja PS3 sålde mer en Wi under EN VECKAS TID.

Senate veckan sålde Wii 3 ggr mer en PS3 I Japan.

Men men, man ska inte precis lyssna på pers som dessa.

Medlem

Vad han egentligen säger är "It's fun because its pretty!!!!".

Skitsnack säger jag. PS3'an har inga spel som tilltalar mig och det är spelen som gör en konsoll, inte hårdvaran..

Både Wii'n och 360'n har fler spel som tilltalar mig, alltså är de båda bättre konsoller än ps3'an. Vafan, mitt SNES är bättre än ps3'an!

Medlem

Har haft mer kul med wii än min ps3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar