Blizzards nya nätrollspel fantasyinspirerat?

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Är Blizzard dumma i huvudet?? Ska dom bara hålla på med en massa MMORPGS nu? Hur blir det med Diablo 3? Warcraft 4?? Starcraft 2 sitter jag och väntar på för fullt!

Jävla penga giriga Blizzard, ska väl ta ännu mer betalt i månaden. Jag är ett gammalt Blizzard fan och jag trodde aldrig dom skulle sjunka såhär lågt.

Om det ska bli ett MMORPG så ska det antingen bli Starcraft eller något helt nytt och fräscht.

Genier förvandlade till Idioter hos Blizzard.

Ehem... så du kan ärligt säga att WoW är dåligt?
Du kanske inte gillar det, men du kan fan inte säga att det är dåligt...

Så länge de gör bra spel så får de mina pengar.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Den stora fördelen Diablo har gentemot Starcraft är att loren inte är lika detaljerad, Starcraft har en hel del historia att ta hänsyn till medan Diablo fortfarande handlar om himelen mot helvetet med människornas värld som slagfält.

Om Diablo skall bli intressant som MMO i mina ögon så måste det finnas möjlighet att rollspela som en demon, med fördel The Butcher, i ett genomtänkt PvP och PvE spel.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

varför måste alltid mmo vara antingen sci fi eller medeltid,
kan de inte komma på nåt i nutid typ gta mmo ?

där man kan vara brottsling själv eller i gäng,
vara snut eller vanlig medborgare.
å så finns det yrken, vissa gör vapen, andra bilar eller kläder och såvidare,

å inte samma sletna skit om å om igen i alla mmo, döda 2 älgar och en hjulbent hare å lämna deras nötter hos en hippie i ett torn lååångt ute i havet på en öde ö...

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

varför måste alltid mmo vara antingen sci fi eller medeltid,
kan de inte komma på nåt i nutid typ gta mmo ?

där man kan vara brottsling själv eller i gäng,
vara snut eller vanlig medborgare.
å så finns det yrken, vissa gör vapen, andra bilar eller kläder och såvidare,

å inte samma sletna skit om å om igen i alla mmo, döda 2 älgar och en hjulbent hare å lämna deras nötter hos en hippie i ett torn lååångt ute i havet på en öde ö...

Var de inte något sådant på g? har för mig att ja läste om just det där du beskriver, kan varit ett tag sen dock!

Medlem

En del är rolig folk klagar är Blizzard dumma i huvdet, knappast. De har släppt ett online spel men va fan MMO är ett nyare och bättre sätt att spela på spelet gör att man spelar längre osv, va de än släpper vet man iaf att det har kvalite så är det bara.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

world of diablo skulle kännas väldigt skumt efter att ägnat många timmar åt diablo som rollspel... men vem vet?

jag hoppas faktiskt på ett mmo starcraft.. det är det spelet som skulle fungera bäst som MMO efter warcraft.
orcer och älver känns ohyggligt uttjatat även fast jag fortfarande lirar wow, men som tidigare sagt; vad de än gör så kommer de smiska stjärt.. blizzard är bara för bra på att göra spel helt enkelt

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Demoner? Bah, ja är trött på tomtar och troll. Finns det ingen fantasi längre?

Word, word.

Jag fattar inte poängen med 'fantasy'. Precis som du säger, är det ju knappast fantasi-rikt att 'fantisera' fram samma jäkla skit varje gång. Jag tror att grabbarna på Blizzard är mer än kapabla att fantisera fram något helt nytt och fantastiskt, mycket bättre och roligare än det urvattnade Diablo eller aktuella StarCraft. Dock fruktar jag att Big Money säger annorlunda, och inte vill bygga ett nytt varumärke.

Nåväl, de menar ju att det ska bli 'awesome' och kommandes från Blizz, är det inte att se som småpotatis.

123
Skriv svar