Wii fortsatt framgångsrik i USA, PS3 på jumboplats

Robot
Medlem
Wii fortsatt framgångsrik i USA, PS3 på jumboplats

tycker synd om sony


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Tycker det känns ganska sjukt det här med PS2. Liksom, hur kan så många köpa en sprillans PS2 varje månad när den har så många år på nacken? Visst att det finns mycket spel till den, men man tycker ju att begagnat-marknaden borde vara enorm vid det här laget. Personligen skulle jag iaf inte kunna tänka mig att köpa en ny konsoll av förra generationen för det priset den ligger på, även om den har moderniserats en aning.

Edit: Och äsch, vadå synd om Sony Dom drar ju in massor för både sin nya och gamla konsoll. Microsoft sålde sin med förlust per konsoll första året, plus att dom sen start har haft mängder med returer på defekta konsoller. Så hur mycket dom egentligen går i plus jämfört med Sony kan man inte säga utifrån dessa uppgifter.

Medlem

Vadå synd? Xbox 360 is the shit, inget mer att säga ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Halo 3 still going strong ;p

Medlem

Haha, jo visst...
Men @ Mr. Bravo, visst drar inte MS in så mycket pengar på sitt Xbox 360, men då de får in så ***** mycket pengar från Windows OS och annan programvara så är det nog ingenting som märks av.

Tycker ändå det är bra att de ger ut nya konsoller om man får t.ex. RRoD, kanske de bryr sig om konsumenten för en gångs skull. O.o


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Haha, ja men nu menar jag såklart på konsoll-marknaden Deras vinst på just den marknaden. Inte ger man sig in på något man inte tjänar på liksom. Sony som företag och utvecklare är ju inte direkt beroende av sina framgångar med Playstation heller för att hålla sig på benen rent ekonomiskt, om man säger så Går dom inte i vinst så avslutar dom det projektet och satsar vidare på något annat.

Medlem

Haha.....rätt åt Sony;)

Medlem

att WII slog 360:An var inget jag skulle tro allefall:S


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hade blivit mer shockad om inte Wii låg först

Inaktiv

Wii och 360 säljer ju bäst pga spel utbud, bara ps3an får något större och vettigare utbud av bra spel så ska nog försäljningen börja ta fart. Bara att vänta och se antar jag.

Än så länge ligger den dock under, köpte själv en 360 pga utbudet av spel.

Inaktiv

360 blir det aldrig mer för mig,
efter 4 maskiner som man lämnat in för lagning så tröttnade man.
men gav 360 ytterligare en chans för några veckor sen.
men dvd spelarn lät som en hårtork som fått damp.

så den 360 sålde man snabbt, och ska ge bort mitt 360 konto.
för en såpass kass konsol som 360 borde man få provköra först i butiken innan man köper den,
för risken är för stor att man får hem en maskin som låter som ett sågverk fullt med grus.

Medlem

alltid lika roligt att läsa Bangboombang historier om sina tv-spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

man låter som en bitter gammal kärring ?
jo så är det nog,
mr unlucky in consols thats me....
men den ps3an som man fick utbytt mot den trasiga funkar ju så helt nerdeppad är man ju inte

å så blir det nog en Wii igen, fast efter jul då.
har ju bara haft en Wii tidigare...
och med en Wii kan man väl gärna inte misslyckas...för den är väl i det närmaste oförstörbar

Medlem

Intet nytt under solen, Wii säljer mest hårdvara, 360 mest mjukvara...

Medlem

Folk har inte råd med något annat än Wii, därför säljs det så bra. Dock får folk grafik därefter...visst, grafik är inte allt, men det hjälper till otroligt mycket.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Folk har inte råd med något annat än Wii, därför säljs det så bra. Dock får folk grafik därefter...visst, grafik är inte allt, men det hjälper till otroligt mycket.

du kan ju få en 360(den nerbantade versionen) för samma pris som ett wii idag, så grafik är tydligen inte vad folk prioriterar när de köper konsol.:up:

Medlem

Var det inte nån fjant på MS som sa att Wii skulle vara kul i början, men sen skulle hysterin lägga sig ner när alla insåg att det bara var kul i 5 min ungefär. Snacka om fel han hade. Fastän att det knappt finns några spel värda att nämna säljer den ju slut hela tiden.

Har för mig att det var han som gick över till EA (för att leda utvecklingen av Wii-spel kanske? ).

00a
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vadå synd? Xbox 360 is the shit, inget mer att säga ^^

håller med har haft min 360 i en månad och är skit
nöjd

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Bootsy:

Så Nintendo har sålt hela 19000 ex mer av stationära konsoller jämfört med Sony, vilken jordskredsseger. Hur många Gamecubes säljer Nintendo nu för tiden? 2 st under hela 2007?

Sen alla som hyllar 360 har ni inte råd att spela dom spelen på ett mer överlägset system som Pc? Dom 5 högst rankade spelen på gamerankings finns allihopa till Pc i en överlägset bättre version, där man både kan ställa in bättre grafik och där man har bättre kontollmetoder med mus och tangentbord för att nämna några saker. Sen argumentet att det är så skönt att sitta i soffan och lira , vad sitter ni på framför datorn? Pinnstol, Pall eller ett cementblock?

det är nog så, man vill spela problemfritt och inte lägga ner en förmögenhet på spel som ska flyta.

360 spel ser så pass bra ut att en dator som skulle köra den grafiken skulle kosta en heldel och folk vill hellre köpa spel än hårdvara.
Det har inget att göra med om man har råd eller inte, sen tycker man kanske att det är skönare att sitta med kontrollen i soffan än att sitta med mus och tangentbord.
detta gäller såklart inte alla men många.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det har inget att göra med om man har råd eller inte, sen tycker man kanske att det är skönare att sitta med kontrollen i soffan än att sitta med mus och tangentbord.
detta gäller såklart inte alla men många.

Jag är en av dom som tycker det är skönare att stta och lira med kontrollen i soffan.

Medlem

visa en lista från japan eller europa

Inaktiv
Skrivet av McBeaver:
Skrivet av redmac:

Folk har inte råd med något annat än Wii, därför säljs det så bra. Dock får folk grafik därefter...visst, grafik är inte allt, men det hjälper till otroligt mycket.

du kan ju få en 360(den nerbantade versionen) för samma pris som ett wii idag, så grafik är tydligen inte vad folk prioriterar när de köper konsol.:up:

Vill man ha snygga grafiska effekter så skiter man fullständigt i konsol. Det är PC som gäller då. Även om PS3:an är kraftfull... så kommer PC:n att vara långt före när spelen väl börjat bli bra till PS3:an.

Wii säljer bra eftersom den är billig och har spel för alla åldrar. Till och med farmor kan spela utan större träning.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Till och med farmor kan spela utan större träning.

Bara lite nyfiken: Är det en dålig egenskap på något vis? Din smiley verkar tyda på att du tycker så.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Totts:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Till och med farmor kan spela utan större träning.

Bara lite nyfiken: Är det en dålig egenskap på något vis? Din smiley verkar tyda på att du tycker så.

Nej det är positivt. Det är ju en "blink/flirt-smiley"...

Medlem

Pc is the shit:up:. Konsol is shit:down:


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

1
Skriv svar