Crysis och UT 3 säljer rekorddåligt i USA

Robot
Medlem
Crysis och UT 3 säljer rekorddåligt i USA

Jag skulle gissa på spelens demo - Crysis visade att burken min inte hållde och UT3.. ptja, för mycket konsol/ofärdigt osv. Trots det köpte jag dock UT3..

Medlem

Kan hålla med där, jag tror nog att många vart avskräkta att köpa det när dom märkte att det är så pass krävande.

Medlem
Medlem

USA har väl räknats bort sedan länge när det gäller PC-spelande. Det landet är ju typ bara Xbox 360 nuförtiden... Europa och de flesta östländerna är där PC-spelandet fortfarande har liv i sig. Ett exempel är S.T.A.L.K.E.R., The Witcher och Sacred (tror jag det var) som alla har sålt över miljonen i världen, men haft väääldigt låga försäljningssiffror i USA.

Medlem

pwnd !!

(vinner jag nyckelband för detta? )

Medlem
Skrivet av His Dudeness:

USA har väl räknats bort sedan länge när det gäller PC-spelande. Det landet är ju typ bara Xbox 360 nuförtiden... Europa och de flesta östländerna är där PC-spelandet fortfarande har liv i sig. Ett exempel är S.T.A.L.K.E.R., The Witcher och Sacred (tror jag det var) som alla har sålt över miljonen i världen, men haft väääldigt låga försäljningssiffror i USA.

Tror samma sak jag.

Medlem
Skrivet av Farks:
Skrivet av His Dudeness:

USA har väl räknats bort sedan länge när det gäller PC-spelande. Det landet är ju typ bara Xbox 360 nuförtiden... Europa och de flesta östländerna är där PC-spelandet fortfarande har liv i sig. Ett exempel är S.T.A.L.K.E.R., The Witcher och Sacred (tror jag det var) som alla har sålt över miljonen i världen, men haft väääldigt låga försäljningssiffror i USA.

Tror samma sak JAG.

Om du är jag, vem är jag då?


signatur

Everyday I worry all day

Inaktiv

handlar självklart om kraven...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Måste ju helt enkelt vara så att de kräver för mycket system nu för tiden. Är ju inte många precent som lägger ut tusentals kronor på ny hårdvara hela tiden... sen att jänkarna är rätt flumm i sig är en annan faktor


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Valde alternativet "Piratkopiering gör det enkelt att slippa betala".

Medlem

Crysis är lätt ett överskattat spel. Det är nog anledningen tillsammans med spelkraven. Visst, det är ett bra spel men det är inte ett av världens bästa spel, absolut inte. Inte en chans.

Snygg grafik är inte allt. Kan tänka mig att MP suger så hårt så en trimmad dammsugare framställs som svag. Call of Duty 4, där har ni ett riktigt underbart köp. MP är bland dom bästa jag kört! Nästan beroendeframkallande, kommer på mig ibland som t ex "Ööh? Vad gör jag nu? Jaha, jag sitter inne på en server och skjuter folk".

UT3 demon körde jag och jag var inte så förtjust i det heller, men kan tänka mig att MP är roligt där.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Avstängd

Även om piratkopiering förekommer tror jag inte att det har en så stor inverkan på det hela. UT3 är ju trots allt ett multiplayerspel också. Snarare skulle jag tro att det är amerikanerna som har för dåliga datorer

WeX
Medlem

Spelen kommer nog sälja en längre tid, och det måste ges lite tid för främst UT att slå igenom. Om det är genuint bra dvs, som tidigare UT.


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Dom är verkligen inte prisvärda, jag betalar 100 kr i månaden för WoW för det får jag 100-tals timmars spel tid, och hur lång tid tar det att klara crysis? 8 timmar? Sen är det ju också väldigt lätta att ladda hem.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Även om piratkopiering förekommer tror jag inte att det har en så stor inverkan på det hela. UT3 är ju trots allt ett multiplayerspel också. Snarare skulle jag tro att det är amerikanerna som har för dåliga datorer

Alltså jag måste nog slå hål på argumentet "UT är ett multiplayers spel så folk köper det för att spela tillsammans." Jag vill minnas i en interjuv med skaparna av UT där dom säger att folk hellre spelade det med botar än på nätet med andra spelare. Tror det var en undersökning dom hade haft. Minns dock inte vart jag läste den.

Inaktiv

Hårdvarukraven tror jag... Krävs för snabba datorer.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Piracy! Is! Not! Crime! eller?

Inaktiv

Tycker det är ganska självklart att spelet inte säljer så värst bra, då ingen kan spela dem. UT 3 borde de flesta kunna spela, men Crysis är nästan löjligt. Försäljningen ökar nog när flera fixar nya datorer.

Medlem

Men PC har väl aldrig varit särskilt stort i USA jämfört med Europa?
De sitter ju bara och spelar Halo3 istället.

Medlem

Definitivt för höga krav.
Jag fick ett gratis ex Crysis i veckan men har inte rört det för min dator ligger på minimikraven. Man blir bara frustrerad om man försöker spela det då.

Medlem

Hårdvaru kraven är poblemet, speciellt när det gäller Crysis. Det är löjligt med så höga krav.

Jag ville köpa det.. men det är ospelbart..

UT3 samma sak.. vilket är konstigt, för att COD4 flyter på som bara den..

Medlem

Systemkraven på Crysis, UT3 känns lite krångligare att veta varför. Själv var jag inte särskilt intresserad för att jag inte orkar med den mörka grafiken, speciellt när man nötar TF2 som är mer färgglatt än en hippie i en regnbåge.

Skrivet av dcxs:

Dom är verkligen inte prisvärda, jag betalar 100 kr i månaden för WoW för det får jag 100-tals timmars spel tid, och hur lång tid tar det att klara crysis? 8 timmar? Sen är det ju också väldigt lätta att ladda hem.

100kr i månaden + 400kr vid inköp. Sen har Crysis multiplayer, som var ganska kul tyckte jag i betan. Svårt att säga tid på det. Men egentligen går det inte att jämföra ett MMO med ett FPS, MMO är utdragen glädje (3-5 timmars instanser?) medans FPS ger kortare och intensivare kickar. Men smaken är som baken över vad man vill betala för det.

My 0.02$.

Medlem

Eller så ede så att i USA spelar man ju mer Konsollspel, helt enkelt.....


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Vargavinter:

Jag vill minnas i en interjuv med skaparna av UT där dom säger att folk hellre spelade det med botar än på nätet med andra spelare. Tror det var en undersökning dom hade haft. Minns dock inte vart jag läste den.

Jag har för mig att dom sa att hälften av alla som spelade UT2004 spelade enbart emot botar men allt det snacket är bara BS pr-prat alla som någonsin lirat UT vet att de är ett MP spel och har alltid varit det punkt slut.

Medlem

Jänkarna sitter på samma dator i 3-5 år i snitt,
i europa har vi (haft) Hem-PC och upgraderat oftare
minst var tredje år i snitt skulle jag tro har inte exakt
statistik men Valves mätningar brukar visa att europeerna
har bättre prestanda.

Edit:
Klart gamers upgraderar ju oftare, menar den
stora massan alltså...

Jh
Medlem

Jag får någonting i ögat när skriver detta: Spelandet på PC är på väg att dö ut.. ingen snack om den saken. Jäkligt synd för vad är bättre än datorspel? Orsakerna är flera till det..
Tråkigt tråkigt..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Mjä. Röstade på piracy. Men nu i eftertanke så kom jag på att det faktiskt inte är så stort som man kan tro i USA. De flesta är väldigt anti. Men sen finns det ju sånna som sticker ut...


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tror inte system kraven e något problem om man bor i USA, deras datordelar är bra mycket billigare än i sverige.

Medlem

Tror mer på att det är för hög konkurrens just nu. Har släppts väldigt mycket bra spel på kort tid och man har helt enkelt inte råd att skaffa alla direkt när dom släppts.
Crysis väntar nog många med tills dom har datorer som klarar av det också men UT3 är nog helt enkelt tillräckligt nytt för att skilja sig från konkurrenterna.

Skriv svar