Crysis och UT 3 säljer rekorddåligt i USA

Medlem

Ja...det är ju jätte bra spel till konsoler. Samma skit konstant.

Kör hårt!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

men för att försöka sammanfatta det här...angående sys krav och allmänt spelande..

Allt handlar om smaksak...som exempelvis diskussionen jag haft med Juhan. När det kommer till kritan så märker man helt enkelt om spel säljer på grund av krav eller ej. Sen om det är i samband med att spelen i sig är dåliga på något sätt. Det är egentligen inte frågan. Jag tror som sagt att både Crysis och UT3 är två bra spel.

Sen har frågan nu kanske styrts bort lite i "kampen" om den "rätta" plattformen.

Jag för min del...och jag vet att det är min smak allena...kommer alltid vara på PCn och spela mest. Det är där spel skapades, det är där spelen kommer existera.

konsoler kommer jag ha oxå....kommer hoppa runt emellan olika plattformar...mestadels på grund av de simpla nöjena är sköna att utfylla.

Detta är en diskussion som kommer fortlöpa....i evinnerlighet.

Och "for the record" så tycker jag....att spelkänsla SKAPADES på pcn...och det är där den hör hemma

slutord.

Hade gött allihopa!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av Jühan:

Spelkänsla är kontrollern inte grafiken...

Så oavsett spel så avgör kontrollen om det har spelkänsla? Låter galet i mina öron, finns spel som är mer eller mindre garanterat astråkiga till 360.

Skrivet av Jühan:

Det här är tredje datorn jag äger och JAG tycker spelkänslan är = skit i jämförelse med konsolerna. Alla dom genrer jag spelar så är allihopa rent hopplösa på PCn utom fps, allt är roligare, bättre kontroll, bättre inlevelse i spelen och så sist men inte minst att lira framför tvn är så grymt mycket mer avslappnade och bekvämare man sitter så grymt mycket skönare i en soffa.

Vad är det du lirar då? Om det är fightingspel så är det ganska självklart att det känns bättre med kontroll. Det roliga är dock om man skaffar fightingspel till PC så brukar man även där skaffa en kontroll.

Vad hindrar dig från att sätta datorskärmen på en låg bänk o köpa en bekväm stol eller soffa? Lät nästan som om det ingick i konsolen o var bannlyst för PC.

Skrivet av Jühan:

Det jag menade var att så kallat only PC gamers är totalt värdelösa på att lira fps till konsol har ingen kontroll alls och kan inte sikta alls i huvud taget. Och nej jag spelar inte simulator spel för dom är tråkiga och intresserar inte mig det minsta.

Jag tycker det är uppenbart att nån som spelar konsol är oftast bättre än nån som nästan alltid lirar PC.

Skrivet av Jühan:

Som någon annan skrev här PC spelare är mer trogna en konsol ägare byter spel oftare och det stämmer in på mig till 100% jag vill kunna klara ut ett spel och lämna det bakom mig och ta tag i nya spel. Känns så meningslöst att sitta och spela samma hela tiden.

Finns en jädra massa casual spelare till PC, bara att konsol uppmuntrar det mer eller mindre med mer lättsamma, ibland nerdummade spel (särskilt med uppföljare från orginal som utvecklades till PC) , o då menar jag inte "autoaim" eller "quest arrows".

Skrivet av Jühan:

Och så kan det ju vara en annan femma att det släppts så förbaskat många och riktigt bra spel till konsol och att det släpps värdelöst skit till PC och när det väl släpps något bra är det en konsol konvertering..

Way to go att klassa PC spel som skit för du inte tycker om dom. Jag tycker inte om Europa Universalis 3, men det är ett jevla bra spel iaf.

Skrivet av Jühan:

Singelplayer spel är bättre till konsol det är ett faktum och som inte går att kringgå.

Visa mig detta "faktum" från en säker källa som inte heter "Jühans åsikt".

Skrivet av Rurounin:

tycker personligen att spel är mer än bara grafik

Skrivet av Jühan:

Så sant som det är sagt!

Här är det dock sant. Men grafiken kan inte ignoreras.

Medlem

Grafiken har en relativt stor inverkan på spel, både tekniskt och designmässigt. Bra grafik/design har inverkan på atmosfären i spelen...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av drsnap:

Ja...det är ju jätte bra spel till konsoler. Samma skit konstant.

Kör hårt!

Nintendo har alltid sina odödliga klassiker såsom Mario, Zelda, Metroid som man har alltid har spelat sedan man var barn och får gåsghud av att höra dom klassiska ljuden och musiken och får ett glädjerus inom sig varje gång man spelar dom! Sen har vi: Kameo (rare har alltid gjort underbara plattformspel!), Dead Rising, Gears of War (jag vet att det finns till PC men det var ospelbart! Ingen känsla men så är det med mus & tangentbord och sen märks det direkt att det görs bättre på konsol...) Halo, Resident Evil, Ratchet & Clank och Uncharted verkar grymt, God of War, Castlevania, Silent Hill (bättre skräckspel går ej att hitta dagens skräckspel som släpps idag borde inte få kallas skräck!), Project Zero (Fatal Frame i Jap och US) och Conker.

Av dom genrer som JAG gillar är det bara några enstaka fps som släppts till PC sen är det nada. Mina två absoluta favorit genrer är Plattform och Skräck och där är PCn som plattform TOTALT VÄRDELÖS!

Skrivet av Svenpa:

Så oavsett spel så avgör kontrollen om det har spelkänsla? Låter galet i mina öron, finns spel som är mer eller mindre garanterat astråkiga till 360.

Skit Spel finns det till mer eller mindre till alla plattformar och det kommer det alltid att finnas. Men vem säger att man måste spela dom?

Skrivet av Svenpa:

Vad är det du lirar då? Om det är fightingspel så är det ganska självklart att det känns bättre med kontroll. Det roliga är dock om man skaffar fightingspel till PC så brukar man även där skaffa en kontroll.

Man kan aldrig någonsin nånsin få samma känsla med en gamepad till PC som med en riktig handkontoll till konsol, gamepads har ingen precision och känsla på den analoga styrspaken och så har handkontrollern till konsol ruggit bra skakfunktion vilket man inte direkt kan säga om gamepaden till PCn och vibrationerna och skakningarna är inte synkadade eller gjorda för spelen till PC för fem öre. Medans till konsol är spelen gjorda in i minsta detalj för att det alltid ska funka perfekt med handkontrollen, både precision på analoga styrspaken och skakfunktionen som höjer spelupplevelsen och spelkänslan någonting fruktansvärt!

Skrivet av Svenpa:

Vad hindrar dig från att sätta datorskärmen på en låg bänk o köpa en bekväm stol eller soffa? Lät nästan som om det ingick i konsolen o var bannlyst för PC.

Åh datorskärmen på en låg bänk.. Vilken jättebra ide! Varför spela på en fjuttig datorskärm medans man kan spela på en fet TV? Jo man kan ju också köra PCn via den men att sitta tillbakalutat på ett avslappnat sätt och spela med tangentbordet i knäet och musen på soffan näe skulle inte tro det... Och ska man grejerna på ett bord kan man ändå inte luta sig tillbaka i soffan...

Jag har spelat sedan så länge jag kan minnas i mina dar och har testat en hel del genrer och har kommit fram till att dom genrerna jag gillar görs spelen bäst på konsol.

Och sen en sak till. Till PC har det alltid varit mus & tangentbord och det har aldrig utvecklats det minsta. Handkontrollern till konsol har fått analoga styrspakar, dual shock/skakfunktion, tilt funktion, Wii:s innovativa handkontroll. Men däremot till PCn alltid mus & tangentbord och ingenting mer... Det tycker jag är dåligt! Det är ju så förbaskat tomt att spela på PCn jag vill ha respons från styrdonet! Det är ju ingen känsla annars!

Medlem

2 SKIT spel som inte säljer BIG SURPRICE !!!!!
Skämt åt sido klart att 2 spel som inte är 100% online orienterade kommer att laddas hem men spelen är över reklamerade.
Crysis tex ett fantastiskt vackert spel med totalt värdelös spel känsla.
Visst konsolerna har många bra spel men jag menar grafiken suger ju totalt i framför allt nintendos bleka försök till grafik. PS3/XBOX 360 börjar komma nära med en HD tv för 12-15k o massa pengar för spelen. nej PC är kungen av alla spel billigare med snyggare grafik och enklare system. IMO that is alltså

EDIT=stavfel e för trött

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Svenpa:

Vad är det du lirar då? Om det är fightingspel så är det ganska självklart att det känns bättre med kontroll. Det roliga är dock om man skaffar fightingspel till PC så brukar man även där skaffa en kontroll.

Man kan aldrig någonsin nånsin få samma känsla med en gamepad till PC som med en riktig handkontoll till konsol, gamepads har ingen precision och känsla på den analoga styrspaken och så har handkontrollern till konsol ruggit bra skakfunktion vilket man inte direkt kan säga om gamepaden till PCn och vibrationerna och skakningarna är inte synkadade eller gjorda för spelen till PC för fem öre. Medans till konsol är spelen gjorda in i minsta detalj för att det alltid ska funka perfekt med handkontrollen, både precision på analoga styrspaken och skakfunktionen som höjer spelupplevelsen och spelkänslan någonting fruktansvärt!

360 kontrollen finns att köpa för PC, säkerligen PS2/PS3an också, ska man vara riktigt gnällig så kan man fixa wii mote också. Om den agerar annorlunda (osyncade vibrationer etc) vet jag inte dock, skulle inte förstå varför om så var fallet.

Skrivet av Jühan:

Och sen en sak till. Till PC har det alltid varit mus & tangentbord och det har aldrig utvecklats det minsta. Handkontrollern till konsol har fått analoga styrspakar, dual shock/skakfunktion, tilt funktion, Wii:s innovativa handkontroll. Men däremot till PCn alltid mus & tangentbord och ingenting mer... Det tycker jag är dåligt! Det är ju så förbaskat tomt att spela på PCn jag vill ha respons från styrdonet! Det är ju ingen känsla annars!

Joysticks, rattar o kopior från konsolernas gamepads finns att skaffa, tittar man runt lite så finns det med bra motstånd, skak o känsla. Sen så har det kommit en uppsjö med olika "innovativa" kontroller till för endast PC spelade. Har för mig en heter bZerk nånting, ett tangentbord med bättre och tajtare knappar så man kommer åt bättre. Mössen har också utvecklats en jevla massa sen kulbollen. Tangentborden har kanske inte kommit så långt men det har inte behövts, då musen funnits för allt mellan x och y kordinater, med bättre känslighet.

Skriv svar