Forgotten Hope 2.0 hos FZ

Robot
Medlem
Forgotten Hope 2.0 hos FZ

Mycket rolig modd måste jag säga, helt klart värd att prova.


signatur

"jävlda datorer, hur mycket ram måste man ha för att en cp dator INTE ska kuka å vara helt jäva toffel cp!!" -Iceman

Medlem

Sweet, får se hur flytten över till BF2 gått och hur modden känns med allt som bf2 har att erbjuda

Medlem

mm, riktigt skön modd. Första gången som jag har dragit igång BF2 sedan jag lade ner min klan för ett och ett halvt år sedan

Release: 2005-06-22
Jag får det inte till ganska precis 2 år sedan release. Snarare 2.5 år

Medlem

Toolbox funkar ju som skräp.. Kan inte skapa en genväg.. Vill ha upplösning 1680x1050. Men det funkar inte såklart. Alltid något fel när jag ska göra något. Frågade några spelare inne och för dem funkade det.. Varför kan inte BF2 stödja 1680x1050 från början.

Medlem

jag är GRYMT besviken! fattar inte att detta är resultatet efter 2.5års arbetande.

orkar inte sitta här och peka ut saker specifikt men helhetskänslan av FH2 är att det är mediokert, inte alls lika välpolerat och underbart roligt som dess föregångare jävla skit också, jag som har längtat som en idiot...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Toolbox funkar ju som skräp.. Kan inte skapa en genväg.. Vill ha upplösning 1680x1050. Men det funkar inte såklart. Alltid något fel när jag ska göra något. Frågade några spelare inne och för dem funkade det.. Varför kan inte BF2 stödja 1680x1050 från början.

Ja, jag håller med. Samma löjliga problem i BF2142. Kan dem bara inte supporta WideScreen upplösningar, så enkelt att fixa med en patch. Dom(EA/Dice) har sagt nån gång att dem inte vill ge någon en fördel(bredare bild), men om det nu ger en så stor fördel så kan folk köpa WideScreen skärmar(vilket dem flesta säkert redan har)?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Första intrycket var inget vidare, att starta från toolbox funkar inte. Fanns massor med frågetecken, t e x ljudet när man träffas låter som en pisksnärt? Respawn timer resettas hela tiden (den ska bara räkna ner en gång)? och så vidare.

Medlem

Saru: Jag vet inte vad det är som orsakar din besvikelse, men kan själv erkänna att den här kvällen med FH2 inte varit lika underbar som vissa kvällar vi beta-testat modden.
Just nu är i princip alla spelare som huvudlösa höns, de vet inte hur saker fungerar och vilka taktiker som ska användas på olika banor. Samt att det finns "release-smacktards" som typ spelar modden i 2 dagar och bara skapar allmän oreda men som sedan försvinner. När det tillslut bara finns kvar folk som kan spela FH2, det är då det blir som roligast. Det är därför jag haft mina bästa stunder i FH2 hittils under beta-testningarna, då testarna kan spelet in och ut och vet hur det ska spelas som effektivast

Oxide: När en kula flyger förbi dig på nära håll så låter det som en pisksnärt på riktigt, "fiuuu" är bara ännu en ljudeffekt som hollywood tvingat på folk.
Respawn timer resettas inte, om den gör det så gör du något grovt fel...?

Medlem

Malsa, Release suger hästpung jämfört med vanliga FH.
Vem fan orkar springa 20 mil för att hitta fienden i en gigantiskt stor sandlåda? Dom har verkligen satsat för mycket på realism i storlek. För lite fordon och för dåliga vapen. Finns bara ett lr två plan på banorna och varje gång man kommer fram till ett plan och ska åka iväg så blir man antingen TKad precis när man startar upp planet eller skjuten samtidigt som man försöker lyfta.

Ne Normandie är fan så mycket roligare än Ökenråttorna.
Banor som Stalingrad i FH tex, ägde hårt och Omaha Beach, landstigningarna.. Öst och Västfronterna är så mycket roligare. Sen så saknar jag Jappsarna.

Medlem

Vissa banor har iofs upp till fyra plan per lag. Och att du blir TKad har nog inget med modden att göra, det är "release-smacktards" som filtreras bort inom en vecka eller två.
Kartorna är inte gigantiskt stora. Eller jo, men det beror på hur många man är på banan. Men är man 16 spelare på en 64p karta, ja, inte så konstigt att man känner sig ensam
Be admin byta till en 16p karta då, eller byt till en server med 64 spelare. Eller så kan du testa att springa till fronten eller någon flagga
Det finns mycket fler fordon på många av kartorna än på någon BF2 karta.
Vapnena är dåliga? Den förstår jag inte, det är tidsenliga vapen och med gevären så dödar du på ett skott på alla ställen förutom ben och armar.

Håller dock med om att nord afrika är inte världens mest upphetsande front, men du har åtminstone en karta som utspelar sig på Kreta där det finns mycket vegetation och byggnader.
Anledningen till att vi började med nord afrika var för att det är den delen av WW2 som skulle gå snabbast att göra. Tog 2,5 år, ja, men vette tusan hur länge till ni fått vänta på release om vi börjat med östfronten.

Medlem
Skrivet av Malsa:

Vissa banor har iofs upp till fyra plan per lag. Och att du blir TKad har nog inget med modden att göra, det är "release-smacktards" som filtreras bort inom en vecka eller två.
Kartorna är inte gigantiskt stora. Eller jo, men det beror på hur många man är på banan. Men är man 16 spelare på en 64p karta, ja, inte så konstigt att man känner sig ensam
Be admin byta till en 16p karta då, eller byt till en server med 64 spelare. Eller så kan du testa att springa till fronten eller någon flagga
Det finns mycket fler fordon på många av kartorna än på någon BF2 karta.
Vapnena är dåliga? Den förstår jag inte, det är tidsenliga vapen och med gevären så dödar du på ett skott på alla ställen förutom ben och armar.

Håller dock med om att nord afrika är inte världens mest upphetsande front, men du har åtminstone en karta som utspelar sig på Kreta där det finns mycket vegetation och byggnader.
Anledningen till att vi började med nord afrika var för att det är den delen av WW2 som skulle gå snabbast att göra. Tog 2,5 år, ja, men vette tusan hur länge till ni fått vänta på release om vi börjat med östfronten.

Ska ni satsa på en ny front inför nästa stora release (patchar, m.m, borträknat)?

Medlem
Skrivet av Malsa:

Saru: Jag vet inte vad det är som orsakar din besvikelse, men kan själv erkänna att den här kvällen med FH2 inte varit lika underbar som vissa kvällar vi beta-testat modden.
Just nu är i princip alla spelare som huvudlösa höns, de vet inte hur saker fungerar och vilka taktiker som ska användas på olika banor. Samt att det finns "release-smacktards" som typ spelar modden i 2 dagar och bara skapar allmän oreda men som sedan försvinner. När det tillslut bara finns kvar folk som kan spela FH2, det är då det blir som roligast. Det är därför jag haft mina bästa stunder i FH2 hittils under beta-testningarna, då testarna kan spelet in och ut och vet hur det ska spelas som effektivast

Jo jag är medveten om att det är många fanskap cpar upp moden just nu men sånt har jag överseende med, det är mer själva spelkänslan. Det är inte den fina magik som fanns i FH Men så kan de vara att jag inte gillar afrikakampanjen så mycket heller.

Och så stör jag mig på sensivityn, har ställt in så jag har en bra sens med ironsight, men å andra sidan har ajg en ospelbart hög när jag siktar utan..


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

detta får mig säkert att låta som ett komplett pucko men... hur gör jag för att starta spelet... via ikonen får man upp fönstret där det står att man ska uppdatera genvägarna, men de är redan hänvisade till fh2.exe och försöker jag starta det via fh2.exe och itne genvägen får jag upp ett felmedelande om att shaders saknas :S... och toolboxen skapar bara ett felmedelande på tyska

Medlem

Jag har testat moden och den funkar. Du behöver ingen toolbox.
Bara starta moden genom genvägen
"C..Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\FH2.exe"
Sedan logga in och spela online.

Enda negativa sak jag inte gillar på Battlefield 2 är långa laddnings tider och dålig vapen ljud.

Medlem
Skrivet av Wiman:

Mycket rolig modd måste jag säga, helt klart värd att prova.

Håller fullständigt med! Synd att BF Gotland #1 var full igår annars hade jag kommit in. ^^

Medlem

första intrycket var väl.. nja.. bf2's über-sämsta motor skiner igenom för mycket, får mig att må dåligt synd på en så välgjord mod.. ljuden... detaljerna... gjord av ww2-fanatiker.. gjord för ww2-fanatiker... Red Orchestra leder 'tyvärr' fortfarande min ww2-lista.

Medlem

behöver man senaste patchen av bf2 för att kunna köra ? har avinstallerat mitt :/

Medlem

Mycket fint jobbat. En eloge till skaparna som trots allt gör detta på sin fritid. Det är sällan man ser sådan kvalitet nu för tiden, inte ens i "vanliga" spel. GJ!

Inaktiv

Håller med Tubbe, bra jobbat. Har inte spelat mer än någon timme, men känslan att ligga i en bombkrater när kulorna viner runt en, o snabbt sticka upp huvet för plocka någon snabbt på långt håll är grym. Eller slänga ett par rökgranater för att sedan avancera med bajonetten i högsta hugg Får mycket mer 'band of brother'-känsla i FH2 än andra ww2-spel. Man får hoppas att det bler ännu mer seriöst teamplay efter några veckor.

Medlem
Skrivet av Malsa:

Oxide: När en kula flyger förbi dig på nära håll så låter det som en pisksnärt på riktigt, "fiuuu" är bara ännu en ljudeffekt som hollywood tvingat på folk.
Respawn timer resettas inte, om den gör det så gör du något grovt fel...?

det ljudet uppstår bara av kulor som når överljudshastighet

Medlem
Skrivet av Katana:

första intrycket var väl.. nja.. bf2's über-sämsta motor skiner igenom för mycket, får mig att må dåligt synd på en så välgjord mod.. ljuden... detaljerna... gjord av ww2-fanatiker.. gjord för ww2-fanatiker... Red Orchestra leder 'tyvärr' fortfarande min ww2-lista.

Håller med.... RO kickar FH2

Inaktiv

Hoppas denna modd är lika rolig som den till 1942

Medlem
Skrivet av Creep:
Skrivet av Malsa:

Oxide: När en kula flyger förbi dig på nära håll så låter det som en pisksnärt på riktigt, "fiuuu" är bara ännu en ljudeffekt som hollywood tvingat på folk.
Respawn timer resettas inte, om den gör det så gör du något grovt fel...?

det ljudet uppstår bara av kulor som når överljudshastighet

och du tror inte ett gevär från ww2 skickar iväg bulor över ljudets hastighet eller =P

Medlem

Imo så var det riktigt roligt... men de e riktigt svårt att flyga

Medlem
Skrivet av antitennis:

Hoppas denna modd är lika rolig som den till 1942

FH till bf42är roligare imo :<

sgt.eagle; jo, är jävlarns svårt att flyga, har ingen översikt alls över omgivningen :/ önskar att skitbf2 hade trackIR-stöd

Inaktiv

Kan det vara så att de som säger att ettan är roligare än tvåan bara minns det som så? Ett problem med remakes. Det kan aldrig bli roligare än vad det var under den första tiden.

Dessutom verkar det ju i grunden vara exakt samma gameplay som allting till Battlefield (men i andra miljöer och att vapnen gör mer skada).

Medlem
Skrivet av Namron:

Kan det vara så att de som säger att ettan är roligare än tvåan bara minns det som så? Ett problem med remakes. Det kan aldrig bli roligare än vad det var under den första tiden.

Dessutom verkar det ju i grunden vara exakt samma gameplay som allting till Battlefield (men i andra miljöer och att vapnen gör mer skada).

Kanske stämmer, kommer ihåg första FH upplevelsen till 1942, en bana, där tyskar börjar på en typ ö, och så åker man träbåt över och så finns det en Stug III på banan, typ skogsland med massa trenches o sådant. Och ljuden var helt underbara kommer jag ihåg!

Inaktiv

Asbra mod! En fröjd att spela! Riktigt skön känsla att springa runt med enfielden.

Tyvärr lite småbuggar (kanske menat att det ska vara så men tvivlar på det) t.ex. att man dör om man åker med ett pansarfordon genom taggtråd och fordonet börjar brinna... Och om man blir skjuten och 'medvetslös' så får man vänta på två stycken respawntider. Går det på något sätt att återuppliva en person som är medvetslös? bandage-kitet kanske? Men hur ser man skillnad på en död och en medvetslös?

Medlem

Du åkte nog in i ett minfält med pansarfordonet, var inte taggtråden som fick det att börja brinna.
Går inte att återuppliva någon, sånt hör till final fantasy och pokémon

123
Skriv svar