Julklappsguide 2007 - spel

Medlem
FZ-tips - de hetaste julklapparna

Bra och välbalanserad artikel med bra tips på alla konsoller.

Medlem

Jag rekommenderar alla rollspelare att lira igenom Chrono Trigger för SNES/PSX, jävligt go spel.

Medlem

Hehe, Orsa finnmark:P
Känner mig nästan träffad=) hehe

Inaktiv

"Nu vet vi vad du tänker, "Tekken åt syrran, vad är det för styggelse?" Men det finns flera anledningar. För det första så kommer hon lära sig självförsvar vilket är viktigt i dagens farliga samhälle. För det andra så är det något att vara stolt över när du bjuder hem dina vänner och låter syrran visa var skåpet ska stå. "

Herregud...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Det står att PES 2008 finns till wii?

Stämemr verkligen detta, eller är det något jag missat?

Medlem

Intressant att ni rekommenderar Witcher, trots att er recensent sågade det.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av snyft:

"Nu vet vi vad du tänker, "Tekken åt syrran, vad är det för styggelse?" Men det finns flera anledningar. För det första så kommer hon lära sig självförsvar vilket är viktigt i dagens farliga samhälle. För det andra så är det något att vara stolt över när du bjuder hem dina vänner och låter syrran visa var skåpet ska stå. "

Herregud...

Haha dagens ^^

Inaktiv

Slangade faktiskt hem "My Horse and Me" till mig själv, var riktigt grymt, Drog en 360 kickflip med hästen.

Medlem

8800gt menar ni väl ändå...

Medlem

Varför rekommenderar ni The Witcher när ni totalsågar just det spelet i en recension? Är inte det att missvisa läsaren?

Redaktör

The Witcher - spelet uppskattas tydligen av rätt många och vi är medvetna om att våra recensenters åsikter inte är absoluta allenarådande sanningar som alla håller med om. Mot den bakgrunden tycker vi att vi kan rekommendera spelet till rollspelsälskare.


signatur
Medlem

måste säga att en del av "hårdvaruguiden" känns som en annnons från komplett eller så, och med 8800 ultra som rekomendation skrattar jag åt, 8800GT eller den nya 8800GTS (G92 kärnan) som kostar halva eller endast 1/3 av ultra men presterar samma och till lägre värme utveckling och om man nu ska vara så ur miljö perspektiv bättre eftersom de drar mindre ström. Ultra är helt enkelt inte värd pengarna när man kan få ett GT kort som kostar 1/3 knappt och ger samma resultat, och ibland tom bättre i vissa spel. se här :
(http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5926&page=6)
(http://www.sweclockers.com/recension/?id=6003)

Redaktör

Rubriken "Grafikgalningen" ger en vink om varför det dyraste kortet rekommenderas. En till vink: läs guiderna med en gnutta humor.


signatur
Medlem

Hur kan ni rekommendera ett Ultra för ca 6000:- när ett 8800GTS 512MB är lika snabbt eller snabbare för lite drygt 3000:-

Medlem

xplane: läs tompas inlägg ovan.

Inte för att ytterligare dra till att klaga men Laptopliraren har en bild på vanligt ramminne, inte laptop minne. Men antagligen vet ni redan det...

Annars var det rolig läsning (betoning på rolig).

Förresten, är det bara jag som trodde det var Umbrella Corporation loggan vid första ögonkastet på bilden till artikeln?

Medlem

Hon heter Lara Croft inte Laura Croft, för fjanken! >_<


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Förresten, är det bara jag som trodde det var Umbrella Corporation loggan vid första ögonkastet på bilden till artikeln?

Haha, nej


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Dvorak:

xplane: läs tompas inlägg ovan.

Inte för att ytterligare dra till att klaga men Laptopliraren har en bild på vanligt ramminne, inte laptop minne. Men antagligen vet ni redan det...

Annars var det rolig läsning (betoning på rolig).

Förresten, är det bara jag som trodde det var Umbrella Corporation loggan vid första ögonkastet på bilden till artikeln?

Ja, faktiskt så tyckte jag mig se Umbrella-loggan först

Sen såg jag att det vara var ett paket -.-

Medlem

Synd att ni glömde G15 tangentbordet.. Grymt bra tangentbord..


signatur

"I never asked to be squad leader"

Inaktiv

Kul tips, men vem in i helvete köper den där datorn för 30.000kr till någon på julafton? Allvarligt.

Sen ang. The Witcher.. jag tror det är fler "vanliga"-gamers som gillar The Witcher än hardcore rollspelare... det är ju trotsallt ett extremt "light" rollspel.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Flakmonkey
Skrivet av DarthZ:

Kul tips, men vem in i helvete köper den där datorn för 30.000kr till någon på julafton? Allvarligt.

Samma person som köpte en WoW-karaktär för 70 000?

Inaktiv

Fin guide, men Guitar Hero III kommer till Wii också

Medlem

Perfekt! Detta vad precis va jag behövde veta


signatur

Freshly dared, the half won.

Inaktiv

Förstår inte varför inte call of duty 4 är med i listan


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

Men vänta lite nu, ett fel måste ha smugit sig in i guiden. Hur kan ni rekommendera ett Ultra för 6000. Har ni hängt med senaste tiden eller? Ett 8800GTS 512 presterar nästan eller ibland lika bra som ett Ultra och ett 8800GT 512 är inte lång bakom. 8800GT 512 kostar runt 2000 vilket är ett grymt bra pris för dess prestanda. Att rekommendera Ultra nu är ju nästan tjänstefel.

Inaktiv
Skrivet av MiXiE:

Förstår inte varför inte call of duty 4 är med i listan

Det finns, och är för brorsan.

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Kul tips, men vem in i helvete köper den där datorn för 30.000kr till någon på julafton? Allvarligt.

Det kallas att göra reklam för sin sponsor.

F.ö håller jag med om felaktigheten att rekommendera GTX.


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Vila i frid
Skrivet av Tannis:

Det står att PES 2008 finns till wii?

Stämemr verkligen detta, eller är det något jag missat?

Det ska släppas till, men har inte ännu. Fixat.

Skrivet av Explosivo:

Fin guide, men Guitar Hero III kommer till Wii också

Samma svar, det ska släppas, men har inte ännu, så det blir julklapp 2008 istället.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Jag hade köpt en vanlig platt 19 tum skärm. Hur funkar gamla spel med widescreen som inte stödjer det formatet? Det blir väl ihoptryckt och det vill man ju inte.

123
Skriv svar