Julklappsguide 2007 - spel

Medlem

Inte för att jag någonsin köper spel av rekommendationer från sidor/tidningar... men nice lista^^

Inaktiv

en sån lista är väl till hjälp för den som inte har så bra koll på läget.
andra som har koll på vad som finns behöver ingen lista


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem
Skrivet av the_maxx:
Skrivet av Explosivo:

Fin guide, men Guitar Hero III kommer till Wii också

Samma svar, det ska släppas, men har inte ännu, så det blir julklapp 2008 istället.

Det har väl visste släppts till Wii, eller misstolkar jag ditt inlägg bara?

Finns iaf att köpa på webhallen
http://www.webhallen.com/prod.php?id=74359

Medlem
Skrivet av xavixavixavi:

Men vänta lite nu, ett fel måste ha smugit sig in i guiden. Hur kan ni rekommendera ett Ultra för 6000. Har ni hängt med senaste tiden eller? Ett 8800GTS 512 presterar nästan eller ibland lika bra som ett Ultra och ett 8800GT 512 är inte lång bakom. 8800GT 512 kostar runt 2000 vilket är ett grymt bra pris för dess prestanda. Att rekommendera Ultra nu är ju nästan tjänstefel.

Men läs tidigare kommentarer... :

Skrivet av Tompa:

Rubriken "Grafikgalningen" ger en vink om varför det dyraste kortet rekommenderas. En till vink: läs guiderna med en gnutta humor.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Rubriken "Grafikgalningen" ger en vink om varför det dyraste kortet rekommenderas. En till vink: läs guiderna med en gnutta humor.

Det hade då passat bättre med "Grafikgalningen: 2 8800Gt/GTS i SLI" enligt mig ;).
Sen är det ju också så att precis som du säger läser iafl jag sådana här "guider" med en viss distans, men skulle nu någon icke datorintresserad råka kika på just den här guiden finns ju faktiskt risken att denne inhandlar ett 8800 Ultra som julklapp.
Inte för att det är ett dåligt kort, men det är knappast en bra affär och inte heller rätt mot den stackars köparen som tror sig ha köpt det bästa.
För Ultra är inte bäst, bara värst ;).

Nåja, nu borde den datorintresserade julklappsmottagaren redan ha talat om vad denne vill ha så risken för ovanstående är trots allt ganska liten. Nog om det.

I övrigt är det alltid roligt att läsa sådana här listor, oftast får ju faktiskt gemene man lite annorlunda uppslag vilket kan vara välkommet i dessa tider, det finns ju trots allt rätt mycket att välja på.

Inaktiv

Ninja Gaiden Sigma fanns med! :heart:
Snabb action med mycket utmaning! 5/5


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Men läs tidigare kommentarer... :

Skrivet av Tompa:

Rubriken "Grafikgalningen" ger en vink om varför det dyraste kortet rekommenderas. En till vink: läs guiderna med en gnutta humor.

Oj! Jag är hyffsat ny här men det verkar ju som att ni inte direkt har koll alls. Trodde detta var en seriös sida men nu vet jag. Tack!

Medlem
Skrivet av xavixavixavi:

Oj! Jag är hyffsat ny här men det verkar ju som att ni inte direkt har koll alls. Trodde detta var en seriös sida men nu vet jag. Tack!

???


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ni kunde ha valt ett bättre grafikkort FZ det är allt jag har att säga...

Vila i frid
Skrivet av xavixavixavi:
Skrivet av båtsman:

Men läs tidigare kommentarer... :

Skrivet av Tompa:

Rubriken "Grafikgalningen" ger en vink om varför det dyraste kortet rekommenderas. En till vink: läs guiderna med en gnutta humor.

Oj! Jag är hyffsat ny här men det verkar ju som att ni inte direkt har koll alls. Trodde detta var en seriös sida men nu vet jag. Tack!

Bara för att vi är en seriös spelsida betyder det inte att vi aldrig skriver humoristiska artiklar. Humor är en vad jag anser viktig del av skrivandet. Men smaken är som sagt som baken.

Som Tomas har förklarat, vi informerade om det fetast kortet som pengar kan köpa, inte det mest prisvärda.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av xavixavixavi:

Oj! Jag är hyffsat ny här men det verkar ju som att ni inte direkt har koll alls. Trodde detta var en seriös sida men nu vet jag. Tack!

Verkar mer vara du som inte har någon koll alls just nu.

FML
Medlem

Min fråga är hur ni kan rekommendera NHL 08 som är NHL 07 och dess föregående i nyförpackning i stort sett.

Sen stör jag mig fortfarande på hur folk kan prisa Super Mario Galaxy. Väx upp för fan!

Medlem
Skrivet av xavixavixavi:

Oj! Jag är hyffsat ny här men det verkar ju som att ni inte direkt har koll alls. Trodde detta var en seriös sida men nu vet jag. Tack!

Troll.

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Min fråga är hur ni kan rekommendera NHL 08 som är NHL 07 och dess föregående i nyförpackning i stort sett.

Sen stör jag mig fortfarande på hur folk kan prisa Super Mario Galaxy. Väx upp för fan!

Nej NHL 08 har faktiskt så mycket mer än vad NHL 07 har, allting i 08 är vad 07 skulle varit från början, har aldrig haft mer målvaktstabbar och andra spelrelaterade problem som med just NHL 07

Och sen så (iallafall till xbox 360) är dom så väldigt stolta över sin skillstick, som jag också tror dom har förbättrat ännu mer i just 08


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Verkar mer vara du som inte har någon koll alls just nu.

Nu får du förklara dig. Jag är väl insatt i allt som har med datorer och överklockning att göra. Jag vet vad som gäller just nu så kom inte och säg annat. Man blir ju bara trött på oseriösa artiklar som rekommenderar en utgående modell som dessutom fortfarande är svindyr. Vissa som inte är särskilt insatta kan ju faktiskt luras att köpa ett Ultra kort.

Nej jag är inte ett troll (jag vet innebörden av det).

Medlem

hey! gh3 finns till wii också. ändra genast

Inaktiv
Skrivet av the_maxx:
Skrivet av Tannis:

Det står att PES 2008 finns till wii?

Stämemr verkligen detta, eller är det något jag missat?

Det ska släppas till, men har inte ännu. Fixat.

Skrivet av Explosivo:

Fin guide, men Guitar Hero III kommer till Wii också

Samma svar, det ska släppas, men har inte ännu, så det blir julklapp 2008 istället.

Jag har haft det sen det släpptes den 23 november. Så det är på alla sett och vis släppt

Redaktör
Skrivet av xavixavixavi:
Skrivet av båtsman:

Men läs tidigare kommentarer... :

Skrivet av Tompa:

Rubriken "Grafikgalningen" ger en vink om varför det dyraste kortet rekommenderas. En till vink: läs guiderna med en gnutta humor.

Oj! Jag är hyffsat ny här men det verkar ju som att ni inte direkt har koll alls. Trodde detta var en seriös sida men nu vet jag. Tack!

Att vara seriös går alltså inte att kombinera med en gnutta humor? Ska tänka på det nästa gång jag korrekturläser recensioner: "Ta bort allt som är kul!"


signatur
Inaktiv

Härlig artike och intressant läsning. Känns dock ganska fördomsfull. Både morsan och systern får hästspel och The Sims medans brodern och farsan får bilspel och spel som Bioshock och COD?

Visst, visst. Nu får jag höra att jag är en korkad feminist som ska sluta gnälla och allt bara är humor.

Och ja, GH3 finns på Wii sedan länge om jag inte har någon Kinakopia liggandes i rummet.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

På tal om julklappar så letar jag en julklapp(läs: gåva till mig själv)...

Kan någon ge mig tips på bra mus, musmatta + headset? Hade tänkt mig en Logitech G9 men sen har jag ingen aning om resten!

Tack och God Jul!

Medlem
Skrivet av xavixavixavi:

Nu får du förklara dig. Jag är väl insatt i allt som har med datorer och överklockning att göra. Jag vet vad som gäller just nu så kom inte och säg annat. Man blir ju bara trött på oseriösa artiklar som rekommenderar en utgående modell som dessutom fortfarande är svindyr. Vissa som inte är särskilt insatta kan ju faktiskt luras att köpa ett Ultra kort.

Nej jag är inte ett troll (jag vet innebörden av det).

Du svarar nästan dig själv. Det är menat att vara lite oseriöst, de använder det som i folkmun kallas för humor. Läs Tompas inlägg på första och tredje sidan och the_maxx inlägg på andra så kanske du förstår bättre.

För enkelhetens skull quotar jag dem:

Skrivet av Tompa:

Rubriken "Grafikgalningen" ger en vink om varför det dyraste kortet rekommenderas. En till vink: läs guiderna med en gnutta humor.

Skrivet av the_maxx:

Bara för att vi är en seriös spelsida betyder det inte att vi aldrig skriver humoristiska artiklar. Humor är en vad jag anser viktig del av skrivandet. Men smaken är som sagt som baken.

Som Tomas har förklarat, vi informerade om det fetast kortet som pengar kan köpa, inte det mest prisvärda.

Skrivet av Tompa:

Att vara seriös går alltså inte att kombinera med en gnutta humor? Ska tänka på det nästa gång jag korrekturläser recensioner: "Ta bort allt som är kul!"

Medlem
Skrivet av Spuutniik:

På tal om julklappar så letar jag en julklapp(läs: gåva till mig själv)...

Kan någon ge mig tips på bra mus, musmatta + headset? Hade tänkt mig en Logitech G9 men sen har jag ingen aning om resten!

Tack och God Jul!

Mus: Jag gillar MX518, vill du lägga mer pengar finns G5. Razers möss ska också vara bra, har ingen så jag kan inte uttala mig om vilken som är bäst.

Musmatta: Jag har en Razer Mantis och är nöjd med den. Annars finns qpad som jag har hört att många tycker om.

Headset: Creative HS900 ska vara bra, har inte fått tillfälle att testa själv. Har fått rekommendationer om Koss SB45, men har tvekat då det tydligen ska gå sönder lätt. Sen finns Icemat Siberia vilket jag hört mycket gott om.

Ett tips kan vara att kolla här: http://www.sweclockers.com/articles_archive.php?query=&date=&...

Finns tester på både möss, musmattor och headset.

Också FZ har testat en del möss genom tiderna, sök här på sidan så hittar du vad du letar efter.

God Jul!

EDIT: Ett hemskt stavfel.

Medlem
Skrivet av DegJ:

måste säga att en del av "hårdvaruguiden" känns som en annnons från komplett eller så, och med 8800 ultra som rekomendation skrattar jag åt, 8800GT eller den nya 8800GTS (G92 kärnan) som kostar halva eller endast 1/3 av ultra men presterar samma och till lägre värme utveckling och om man nu ska vara så ur miljö perspektiv bättre eftersom de drar mindre ström. Ultra är helt enkelt inte värd pengarna när man kan få ett GT kort som kostar 1/3 knappt och ger samma resultat, och ibland tom bättre i vissa spel. se här :
(http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5926&page=6)
(http://www.sweclockers.com/recension/?id=6003)

Tja, lycka till att få ett 8800gt eller ett nya gts till jul, du får nog betala mer än det dubbla för dem isf


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Tja, lycka till att få ett 8800gt eller ett nya gts till jul, du får nog betala mer än det dubbla för dem isf

Märks verkligen att ni inte kan särksilt mycket om hårdvara (grafikkort el. annan komponent i en dator). Spel kan ju vem som helst sitta och testa men detta gör faktiskt FZ bra. Hårdvarukunskapen är dessto lägre.

8800GTS finns att få tag på nu, bla hos komplett. 8800GT är svårare att få tag på...

Medlem
Skrivet av xavixavixavi:

Märks verkligen att ni inte kan särksilt mycket om hårdvara (grafikkort el. annan komponent i en dator). Spel kan ju vem som helst sitta och testa men detta gör faktiskt FZ bra. Hårdvarukunskapen är dessto lägre.

8800GTS finns att få tag på nu, bla hos komplett. 8800GT är svårare att få tag på...

Kan du något annat än klaga?

Att alla användare här inte är jättebra på hårdvara behöver ju inte betyda att det är en dålig sida? Så länge redaktionen kan något så. Du har även fått förklarat för dig i flera inlägg varför det nämnda grafikkortet rekommenderades.

Inte ens alla på Sweclockers kan allting om varenda grafikkort...

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Kan du något annat än klaga?

Att alla användare här inte är jättebra på hårdvara behöver ju inte betyda att det är en dålig sida? Så länge redaktionen kan något så. Du har även fått förklarat för dig i flera inlägg varför det nämnda grafikkortet rekommenderades.

Inte ens alla på Sweclockers kan allting om varenda grafikkort...

När jag säger att ni inte kan särskilt mycket om hårdvara syftar jag framförallt på redaktion fast ni andra verkar ju inte vara jätte bra på det för den delen heller.

Det jag inte gillar är att redaktionen rekommenderar ett Ultra nu, vilket är dumt att göra med tanke på att folk kanske går och köper ett bara för att FZ har rekommenderat det. Skoja kan man göra om annat.

Redaktör

Folk som skaffar grafikkort för sextusen spänn kollar nog upp kortets prestanda och prisvärde på flera håll innan köp. Har ytterst svårt att tänka mig någon som halar upp plånboken efter femtio ords rekomenndation - som bär överskriften "Grafikgalningen".


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Folk som skaffar grafikkort för sextusen spänn kollar nog upp kortets prestanda och prisvärde på flera håll innan köp. Har ytterst svårt att tänka mig någon som halar upp plånboken efter femtio ords rekomenndation - som bär överskriften "Grafikgalningen".

Enough said.

Man måste få skoja i den annars så allvarliga värld vi lever i. Och speciellt om något så oskyldigt som grafikkort.

Sen undrar jag vad du grundar dina åsikter på att alla saknar kunskaper om hårdvara? För att en person bland kommentarerna rekommenderade fel grafikkort?

Inaktiv

Sry men jag har svårt att ta dig på allvar.

Försvarar man ett köp av ett Ultra nu så kan man helt enkelt inte mycket om hårdvara. "Enough said".

Medlem
Skrivet av xavixavixavi:

Sry men jag har svårt att ta dig på allvar.

Försvarar man ett köp av ett Ultra nu så kan man helt enkelt inte mycket om hårdvara. "Enough said".

Du bevisar hela tiden att du inte läser andras inlägg. Börja med det, så kanske du kan komma med något vettigt att säga sedan.

123
Skriv svar