Rykte: EA gör shooter av C&C

Medlem
Rykte: EA gör shooter av C&C

det tipsade jag om innan idag fast med en annan länk som har lite fler scans: http://planetcnc.gamespy.com/screenshots/?page=1&subcat=49

Medlem

Bläää C&C Ska vara RTS!
Men jag har inte gillat något i serien sedan C&C 95/Red Alert.
Framtids Temat förstörde allt..

Medlem

Igen? Aja, start your chainsaws!

Medlem

Får väl hoppas att detta andra försök lyckas bättre med att bli populärt online så att någon ids spela det.

Inaktiv

grafiken ser rätt nice ut av de suddiga bilder man sett, tror jag läst att dom använder crysis motorn.

Får hoppas att gameplayet blir bra också ^_^

Medlem
Skrivet av MazZ:

det tipsade jag om innan idag fast med en annan länk som har lite fler scans: http://planetcnc.gamespy.com/screenshots/?page=1&subcat=49

Kul för dig, hade det inte räckt med att posta länken. Veta att du nyhetstipsade är ju viktigt. Vad vet jag


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

För övrigt är ju inte detta fösta shootern i C&C serien så rubriken är ju lite fel. (Nu är inte detta gnäll) utan mer en tillrättavisning. Borde det inte stå "Rykte: EA gör en till shooter av C&C" Detta eftersom ni faktiskt nämner den första C&C: Renegade.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av MazZ:

det tipsade jag om innan idag fast med en annan länk som har lite fler scans: http://planetcnc.gamespy.com/screenshots/?page=1&subcat=49

Kul för dig, hade det inte räckt med att posta länken. Veta att du nyhetstipsade är ju viktigt. Vad vet jag

du anar inte hur viktigt det är!

Redaktör
Skrivet av nudelsdesign:

För övrigt är ju inte detta fösta shootern i C&C serien så rubriken är ju lite fel. (Nu är inte detta gnäll) utan mer en tillrättavisning. Borde det inte stå "Rykte: EA gör en till shooter av C&C" Detta eftersom ni faktiskt nämner den första C&C: Renegade.

Rubriken är helt korrekt. Den berättar att EA gör en C&C-shooter, vilket inte utesluter att det gjorts tidigare. Faktiskt skulle "en till" bli fel eftersom Renegade gjordes av Westwood. Petitess, men när vi ändå är inne på såna så...


signatur
Medlem
Medlem

Nu kom jag till att tänka på Renegade, det var faktiskt skapligt underhållande att spela på våra mysiga LAN vår LAN-förening brukade ha då.

Men, detta kan kanske bli... Intressant.

Medlem

Renegade var inte dåligt... inte bra heller.

Tror visserligen att om dom gjorde något i stil med Natural Selection eller Source modden Empires, fast med C&C tema. Där en spelare sätter ut byggnader etc. i ett RTS likande interface och resten av spelarna kör FPS. Då hade det kunnat bli något stort.

GRAW, RS: Vegas och Battlefield. Låter inte bra... Blir antagligen bara en dum shooter som dom försöker prångla iväg på namnet.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nudelsdesign:

För övrigt är ju inte detta fösta shootern i C&C serien så rubriken är ju lite fel. (Nu är inte detta gnäll) utan mer en tillrättavisning. Borde det inte stå "Rykte: EA gör en till shooter av C&C" Detta eftersom ni faktiskt nämner den första C&C: Renegade.

Rubriken är helt korrekt. Den berättar att EA gör en C&C-shooter, vilket inte utesluter att det gjorts tidigare. Faktiskt skulle "en till" bli fel eftersom Renegade gjordes av Westwood. Petitess, men när vi ändå är inne på såna så...

You Win


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Positivt överraskad Renegade var svinigt kul, speciellt i multiplayer.

Men det gäller för dom att bevisa att dem kan göra ett ordentligt C&C spel efter dem massakrerade serien med det absolut genomruttna skräpspelet "Tiberium Wars"

Skrivet av Detrol:

Bläää C&C Ska vara RTS!
Men jag har inte gillat något i serien sedan C&C 95/Red Alert.
Framtids Temat förstörde allt..

Vilket betyder att du inte gillade något av det då alltså? För det har varit framtids tema i alla. Här kommer några källord du kan associera själv: GDI, NOD, tidsmaskin, tiberium, chronosphere.....finns fler


signatur
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nudelsdesign:

För övrigt är ju inte detta fösta shootern i C&C serien så rubriken är ju lite fel. (Nu är inte detta gnäll) utan mer en tillrättavisning. Borde det inte stå "Rykte: EA gör en till shooter av C&C" Detta eftersom ni faktiskt nämner den första C&C: Renegade.

Rubriken är helt korrekt. Den berättar att EA gör en C&C-shooter, vilket inte utesluter att det gjorts tidigare. Faktiskt skulle "en till" bli fel eftersom Renegade gjordes av Westwood. Petitess, men när vi ändå är inne på såna så...

haha snygg räddning går inte att klaga inte ens för de mest inbitna korrigerarna och besservissrarna hehe.


signatur
Inaktiv

EA gör skidåliga C&C ändå så who cares...

Inaktiv
Skrivet av Detrol:

Bläää C&C Ska vara RTS!
Men jag har inte gillat något i serien sedan C&C 95/Red Alert.
Framtids Temat förstörde allt..

Kan faktiskt hålla med, C&C: Red alert var det bästa, efter det gick det utför.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nudelsdesign:

För övrigt är ju inte detta fösta shootern i C&C serien så rubriken är ju lite fel. (Nu är inte detta gnäll) utan mer en tillrättavisning. Borde det inte stå "Rykte: EA gör en till shooter av C&C" Detta eftersom ni faktiskt nämner den första C&C: Renegade.

Rubriken är helt korrekt. Den berättar att EA gör en C&C-shooter, vilket inte utesluter att det gjorts tidigare. Faktiskt skulle "en till" bli fel eftersom Renegade gjordes av Westwood. Petitess, men när vi ändå är inne på såna så...

haha snygg räddning går inte att klaga inte ens för de mest inbitna korrigerarna och besservissrarna hehe.

Skriver man verkligen "såna"? =P Är osäker själv men jag tror att "sådana" är det korrekt ordet!
Hihi jag fick bara lov =P

Medlem
Skrivet av liath:

Skriver man verkligen "såna"? =P Är osäker själv men jag tror att "sådana" är det korrekt ordet!
Hihi jag fick bara lov =P

Har man inte kommatecken efter "själv", samt stavar "korrekt" korrekta? Ge upp, detta är Internet, inte dagis.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Tesla7zap:

Positivt överraskad Renegade var svinigt kul, speciellt i multiplayer.

Men det gäller för dom att bevisa att dem kan göra ett ordentligt C&C spel efter dem massakrerade serien med det absolut genomruttna skräpspelet "Tiberium Wars"

Håller med dig, dock så tycker jag inte att C&C 3 var så genomruttet som du skriver. Nog för att det var kortlivat, men det var ändå bra underhållning.


signatur

Freshly dared, the half won.

Inaktiv

Renegade var ju lite före sin tid, hoppas det här kan bli lika kul.

Oavsett så tänker jag spela det för storyn's skull.

Ni vet väll alla att "Kane" i c&c är samma person som Kane i bibeln
Han är även med i Red Alert, vilket gör det mysigt mystiskt

Medlem

Jag gillade Renegade faktiskt.


signatur

Meep!

Medlem

mm renegade var små kul men lite opolerat imo.
hoppas att man kommer kunna köpa fordon i Multiplayer i nya c&C fps'et som det gick o göra i renegade.

Medlem

Då kanske de stämmer de jag läste här förut att dom köpte CryEngine 2 till ett nytt FPS spel *hoppas*


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Inaktiv

oyeah, renegade var så sjukt kul
Fast är lite tveksam i största allmänhet av EA lir

Medlem

Håller med om att Renegade var riktigt roligt. Singelplayer var sådär, gav en del underhållning men var roligast för att man fick se C&C strider från marken i 3D samt springa in i byggnaderna som man sett "top-down" flera år tidigare. Multiplayer sen var ju riktigt roligt, ta ett fordon och skydda sin harvester så man fick in nya resurser och sen kriga lite på allvar

/ LordDaimos

Medlem

Mjööölka, mjölka mjö... äh!

Medlem

Man kan ju alltid hoppas att de gör ett ET-liknande upplägg för multiplayer och inte sandlåda ala BF. Ser intressant ut, får hoppas det blir bra


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

12
Skriv svar