Rykte: EA gör shooter av C&C

Medlem

fan vad kul renagade var ju skit kul:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Spännande, Renegade var väldigt underskattat, verkar kunna bli mer teambaserat

Medlem

"Titeln beskrivs som en blandning av GRAW, Battlefield och Rainbow Six: Vegas." Kan bli riktigt intressant.

Medlem

Det skulle vara grumt kul om de lyckas, men jag tror det är svårt. Inte pga att det är EA, utan att C&C är svårt att göra FPS av.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Tror visserligen att om dom gjorde något i stil med Natural Selection eller Source modden Empires, fast med C&C tema. Där en spelare sätter ut byggnader etc. i ett RTS likande interface och resten av spelarna kör FPS. Då hade det kunnat bli något stort.

Tror du verkligen att EA skulle satsa på en spelidé som bara är 5 år gammal? (NS kom 2002)
Nej nej, här kör vi på säkra kort och väljer en spelidé som är minst 15 år gammal. (Wolf 3D kom 1992)

Hur bra NS/Empires-konceptet nu är (jag spelar Empires med stor njutning) så kan man ju inte förvänta sig att en mammut som EA skulle förstå det. De förstår bara ord som "madden" "nhl" och "mjölka uppköpt kassako".

Medlem

Medan ni väntar kan ni lasta hem redalert i 3d miljö
glöm ej att patcha upp det med patch 1 som ni hittar iforumet för onlinespelande patch 2 kommer inom kort

http://www.apathbeyond.com/


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Detrol:

Bläää C&C Ska vara RTS!
Men jag har inte gillat något i serien sedan C&C 95/Red Alert.
Framtids Temat förstörde allt..

Vilket betyder att du inte gillade något av det då alltså? För det har varit framtids tema i alla. Här kommer några källord du kan associera själv: GDI, NOD, tidsmaskin, tiberium, chronosphere.....finns fler

Hehe... smart. Själv gillade jag Red Alert 2 + Yuri's Revenge-expansionen. Synd de inte gjorde fler spel eller expansioner där.

Medlem
Skrivet av mrburner:

Nu kom jag till att tänka på Renegade, det var faktiskt skapligt underhållande att spela på våra mysiga LAN vår LAN-förening brukade ha då.

Men, detta kan kanske bli... Intressant.

I second those emotions.

Medlem
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Detrol:

Bläää C&C Ska vara RTS!
Men jag har inte gillat något i serien sedan C&C 95/Red Alert.
Framtids Temat förstörde allt..

Vilket betyder att du inte gillade något av det då alltså? För det har varit framtids tema i alla. Här kommer några källord du kan associera själv: GDI, NOD, tidsmaskin, tiberium, chronosphere.....finns fler

Det är en sak att ha med lite unika byggnader/units. Men i dem senare spelen är allt framtids designat, i C&C 95/Red Alart, tom Red Alert 2 hade du vanliga soldater etc utan massa spacesuits..

Medlem

Jag gillade Renegade men jag håller med att det var "a wasted opportunity".
Det kunde ha gjorts mycket bättre. Jag hoppas att det nya spelet kan bli bättre :).

Medlem

Coolt, hoppas det blir någonting med Red Alert. Jag gillade "C&C: Renegade" Men det var inte det roligaste spelet jag spelat, det ända som jag tyckte var värt att spela var MP läget.

Ska bli intressant att se vad EA har i skjortärmen denna gång.

PEACE OUT!

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av liath:

Skriver man verkligen "såna"? =P Är osäker själv men jag tror att "sådana" är det korrekt ordet!
Hihi jag fick bara lov =P

Har man inte kommatecken efter "själv", samt stavar "korrekt" korrekta? Ge upp, detta är Internet, inte dagis.

ord som ord, ni/alla förstår väl ändå vad han/hon menar ? eller ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Hade ju varit lite tufft me C&C i stil me CoD faktiskt!

Även om jag nu inte tror det utan att EA kommer att stressa ut ett halvfärdigt spel nästan lika "bra" som renegade...


signatur

8)

Redaktör
Skrivet av gryzor:
Skrivet av liath:

Skriver man verkligen "såna"? =P Är osäker själv men [...]

Har man inte kommatecken efter "själv"

Om du lyckas göra en enkel lag för kommatering kommer Horace Engdahl servera dig frukost på sängen för all framtid. Och jag och alla andra med skrivande som yrke kommer vara dig evigt tacksamma.


signatur
Medlem
Skrivet av LePrish:

Hade ju varit lite tufft me C&C i stil me CoD faktiskt!

Även om jag nu inte tror det utan att EA kommer att stressa ut ett halvfärdigt spel nästan lika "bra" som renegade...

ea stressade redan ut renegade när det var halvfärdigt. de hade bara gjort ca50% av spelet när det släpptes


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Renegade var helt ok idé, kan nog bli en bra single-player upplevelse detta åtminstone tror jag nog . Men EA oroar lite, brukar för mig betyda vattniga uppblåsta produkter ibland.

Medlem

Renegade var inte det bästa spelet precis, men nu , ett par år senare, kan detta koncept göras grymt mkt bättre. Om det blir ett bra spel så visst, om inte så nej

Medlem

Man kan ju bara hoppas att dom inte förstör C&C mer än dom redan gjort...

renegade var/är ett skämt!!!!

bara hoppas på mycket stor bätring

12
Skriv svar