Nytt MMO från Blizzard 'bekräftat'

Robot
Inaktiv
Nytt MMO från Blizzard 'bekräftat'

Kan också faktiskt vara World of Warcraft 2.

Medlem
Skrivet av Lanparty:
Skrivet av dosman:

Kan också faktiskt vara World of Warcraft 2.

Det är min dröm, tänk dig World of Warcraft fast karakatärerna är i Crysis grafik, fy helvete, jag skulle döda för att få spela det

Så om spelet var exakt som wow men såg ut som crysis skulle det bli skitbra menar du?

Tror snarare det skulle se jävligt "off" ut i och med hur warcraft är designat.

Tycker dock det är lite synd att Vivendi eller vilka det nu är som bestämmer där nu har snöat in på MMO bara för att WoW drar in så mycket pengar. Vill ju hellre se nytt Diablo eller en helt ny IP från Blizzard gänget.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hoppas det verkligen inte är Diablo 3 som ska bli ett MMO, hoppas fortfarande på att de gör en uppföljare i samma anda som 2:an.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Vill se något nytt!, dem kan ju inte hålla på med samma serier i oändlighet, jag vill se något nyskapande!
Men jag vill ändå inte se någon next-gen engine.
I så fall ska dom göra det bra, dock tvekar jag inte på att dem gör det bra.
WoW's gameplay och grafikmotor är otroligt unikt och passande. Bara dem inte gör bort sig

Inaktiv

Tror på Diablo Online (med den klassiska eagle eye perspektivet)! World of Warcraft kommer dra in otroligt mycket pengar i minst fem år till om de fortsätter släppa expansioner. Onödigt att göra som bl.a. DICE (när de släppte BF 2142 alldeles för tidigt) och konkurera med sig själva.

Diablo har ju alltid mest varit populärt att spela online, känns som ett naturligt steg för serien. Dessutom har de ju arbetat på ett nytt Diablo ett par år redan (enligt rykten). Tror inte de arbetar på Diablo 3, Starcraft 2, WoW expansioner och ett helt nytt MMORPG samtidigt.

My 2 cents..

Medlem

Diablo som mmo hade vart väldigt nice men ser hellre ett diablo 3.
Ett mmo som bygger på starcraft är väl inte allt för troligt, inte ett world of warcraft 2 heller i mina ögon. Så det som återstår är väl helt enkelt ett diablo mmo eller något helt nytt om dom nu inte fått helt fnatt på Blizzard och satsar på starcraft stenhårt nu när dom knåpar på en 2:a.

Måste dock ge er på fz en känga att ni missat detta ända tills nu.
Detta kom ut redan den 2:e December, exakt samma text som ni citerat i nyheten. Källa: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=3168513...
Nej, jag brukar inte klaga på att saker och ting är gammalt men är en sak 11 dagar gammal finns det befogenhet tycker jag.

Inaktiv

Hoppas de tar efter Sony och gör ett Planetside 2

Medlem

Förhoppningsvis ett spel utan gnomes.
Tror inte det har nått med starcraft att göra eftersom starcraft II kommer "snart".
Hoppas på ett WoW liknande fast med helt ny värld som dom skapat och ett sci-fi tema.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Hej och hå, World of Diablocraft nästa då.

Medlem

Hoppas bara att de utvecklas till ett spel där den med mest skicklighet och inte den med minst liv (mest tid) blir bäst.

Frågan är bara hur..

Medlem
Skrivet av KiWi:

Hoppas bara att de utvecklas till ett spel där den med mest skicklighet och inte den med minst liv (mest tid) blir bäst.

Frågan är bara hur..

Tja i slutändan brukar det vara samma sak. Den som nöter Unreal mest är också oftast den som är bäst.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av dosman:

Kan också faktiskt vara World of Warcraft 2.

Det var faktiskt min första tanke också.

Medlem
Skrivet av CaesarRex:
Skrivet av dosman:

Kan också faktiskt vara World of Warcraft 2.

Det var faktiskt min första tanke också.

Med allra största sannolikhet.
Naivt att tro att de skulle släppa World Of Warcraft nu...

FZ gör en Aftonbladet på framsidan. Nej till World Of Warcraft ? Sa de väl inte... Sa att det inte tvunget innebär en expansion till WoW.
1 Inte tvunget... men kan mycket väl vara så.
2 En uppföljare dementeras ej?

Medlem
Skrivet av dosman:

Kan också faktiskt vara World of Warcraft 2.

Den risken är nog obefintlig. Med tanke på hur många miljoner spelare dom har så lär dom släppa en hel del fler expansioner innan Wow 2 dyker upp. Det är ju inte ovanligt att grafikmotorn uppdateras på mmorpgn när dom ahr några år på nacken. Men ett Wow 2 lär nog dröja.

Medlem

Tänk er att lyckas i real life, fifan va koolt. Grafiken är underbar.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

WoW 2? Nej
Diablo MMO? Finns en risk


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

WoW2? nej finns redan wow
Diablo online? skulle inte tro det eftersom diabo är ju redan ett action rpg.
World of Starcraft? min gissning i alla fall.

Medlem

Tror det är något helt nytt faktiskt.

Medlem

Whoho blizzard har handlat interplays MMO rättigheter till fallout säkert, bara för att gör oss alla underbart glada!

Medlem

Hoppas fortfarande att dom gör något helt nytt.

Medlem

Lost Vikings Online.

Inaktiv
Skrivet av Lanparty:
Skrivet av dosman:

Kan också faktiskt vara World of Warcraft 2.

Det är min dröm, tänk dig World of Warcraft fast karakatärerna är i Crysis grafik, fy helvete, jag skulle döda för att få spela det

Spela Aion när det kommer ut.

Btw. är det inte dags för blizzard att komma på något helt nytt spel snart?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Förhoppningsvis blir det bågot helt nytt, det är banne mig dags för det!

Medlem

Det visste vi ju redan så inget nytt direkt

Inaktiv

De får nog komma på något revolutionerande för MMO marknaden. "World of Starcraft" lixom?.. Hur spännande lär det bli? Samma grajndande och questande som i WoW fast i rymden, nej tack!

Medlem

Skrev inte dom något om att det skulle vara något helt nytt?
(tyckte jag läste det förrut)

Medlem

Kan dem inte lägga ner penga mjölkande spel.
De är iofs populärt men fult nu när de är överdrivet stenrika gör något som inte kostar 150kr i f*king månaden ?? Som vanliga utvecklare.. skulle aldrig falla mig in att stödja något sådant här iaf.

Endast om de kostat säg första 3 månaderna men herre gud alltså.

Medlem

World of Starcraft! (mmo FPS, inte mmo RPG, eller en mix?)
Eller helt nytt, vilket vore nice iofs.

World of Diablo, tror jag ej på, för likt Wow, Fantasy altså. Tror det är att bita sig i benet att ha 2x fantasy MMO's ute samtidigt.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av dosman:

Kan också faktiskt vara World of Warcraft 2.

Den risken är nog obefintlig. Med tanke på hur många miljoner spelare dom har så lär dom släppa en hel del fler expansioner innan Wow 2 dyker upp. Det är ju inte ovanligt att grafikmotorn uppdateras på mmorpgn när dom ahr några år på nacken. Men ett Wow 2 lär nog dröja.

Om Blizzard söker utvecklare till WoW 2 så lär det ju dröja minst 3-4 år innan det kommer ut. Ska nog hinna komma ett par expansioner till under den tiden ska du se.

Verkar rätt logiskt att de börjar sätta fart med ett WoW 2 nu. Varumärket är urstarkt men folk kommer tröttna på bara expansioner förr eller senare.

Skriv svar