Nytt MMO från Blizzard 'bekräftat'

Medlem

Jag är helt säker på att det inte blir ett WoW 2 iaf, WoW har fortfarande många år på kvar på nacken, ärligt tror jag det aldrig kommer komma ett WoW 2, utan att dem utväcklar den motorn dem har nu och släpper flera expansioner istället. Det finns ingen logik i att skapa ett WoW 2, då det förmodligen skulle förstöra WoW, och desutom finns det ingen lore att bygga på. Det skulle sabba allt som har med Warcraft att göra.

Starcraft Online", det är inte omöjligt, på något vis känns det dumt, men det är vad jag skulle gissa på.

"Diablo Online", det är alldeles för likt wow i grund och botten, då tror jag mer på Starcraft i det fallet.

Jag tror inte att det är något nytt på gång ändå, som jag sa tidigare. Jag tror dem skulle göra ett misstag att släppa otestat material som ett nytt MMORPG, då det skulle kunna sabba deras rykte stort om det floppar. Men jag tvivlar inte på att dem skulle kunna komma på någon ny bra idèe.

Medlem

blizzard har sagt att det jobbar på 3 projekt ...
Wow (patchar expantioner)
starcraft 2 (säjer sig själv)
New ip (dvs en ny serie ... )

den sist nämda är antagligen deras nya mmo som med största sanolik het komer någon gång wow är klart

Medlem

Något nytt eller Starcraft MMO skulle vara fint. Jag tycker inte det har kommit ett rymd-mmo än som passar in på vad jag vill ha av en sådan setting, dvs rymdfärd + landstigning + massor att utforska + en intressant lore, det brukar falla på någon av dem.

dmn
Medlem

Diablo och Starcraft är så överskattade!

Medlem

Rent logiskt sett så har jag svårt att se att blizzard skulle göra ett nytt MMORPG överhuvudtaget. Att konkurea med en av sina egna produkter går emot alla företagsprinciper som finns, undantaget om produkten skall ersätta en annan. Då de jobbar på WoW fortf så har jag svårt att se att de skulle släppa ytterligare ett MMO vid sidan av. Klyva sin fan/playerbase? Skulle inte tro det.
Starcraft 2 jobbar de på. Lär inte släppa något som konkurerar med den titeln.
Diablo 3 ? Kanske inte mmorpg dock. Skulle troligen bli för tunt och blizzard gillar inte tunt...
WoW2 ? Kanske har säkert börjat fila på det. Sista expen till WoW är det sagt. "Lore" finns det gott om och går givetvis att bygga vidare på serien.
Helt ny historia? Mest troligt...

Medlem

NextGen, antar att dem ska göra MMOs till konsol?

Inaktiv
Skrivet av Fisse:

Rent logiskt sett så har jag svårt att se att blizzard skulle göra ett nytt MMORPG överhuvudtaget. Att konkurea med en av sina egna produkter går emot alla företagsprinciper som finns, undantaget om produkten skall ersätta en annan. Då de jobbar på WoW fortf så har jag svårt att se att de skulle släppa ytterligare ett MMO vid sidan av.

Sant, men du glömmer hur långt fram i tiden det här spelet är. Även om WoW är enormt populärt, så kommer det att minska när spelare tröttnar och de inte kan få in lika många nya spelare.

Ett nytt MMO från Blizzard, räkna inte med det förrän flera år framåt i tiden. Dessutom måste Blizzard hypa sina spel lång tid innan de släpps. T.ex. WoW, från att det vart annonserat så tog det 3 år innan det släpptes.

Medlem

Blizzard har ju deg nog att köpa ett eget land nu, så jag tror de skaffar rättigheterna till något (för dem) helt nytt. Baldur´s Gate online? Eller så gör de som Funcom och snokar rätt på ett en ny rik miljö (AoC), t.ex. ngt av Pratchett eller Gaiman. Fan, t.o.m. Narnia skulle ju kunna vara ngt för dem(hemska tanke). Finns nog en hel del att sätta tänderna i om man bara brainstormar lite. Vore grymt besviken om de fortsätter mjölka WoW iaf.

Edit: Kom på att jag nog helst skulle vilja se Robert Jordans värld i ett MMO, den har det mesta.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv

det är bara att inse att mmo spel är evighets spel.
vad jag vet så spelas det fortfarande ultima online och expansioner släpps,
och det är väl 10 år gammalt.

och wow kommer få en ny expansion varje år.
så det spelet lär folk inte tröttna på.
Dom som slutar kommer inte saknas,
för det fylls på med nya spelare hela tiden.

Skriv svar