Inga Guitar Hero-guror i Rock Band på PS3

Robot
Medlem
Inga Guitar Hero-guror i Rock Band på PS3

Vafan Activision dååååå.... ja som precis skaffade Guitar Hero III till PS3 Och har Rock Band på bokning.

Medlem

Jävla dålig stil av Activision.

Medlem
Inaktiv
Medlem

De hade verkligen konsumenterna i tankarna när de tog beslutet att stoppa denna patch...

Inaktiv

Hur blir det med Singstar-mickarna? ngn som vet?

Medlem

Activision Blizzard... Mmmm....


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Hum, förstår inte riktigt detta, Activision stoppade alltså att en konkurrerande produkt kan använda deras saker, borde inte det bara ha inneburit fler sålda Guitar Hero gitarrer för dem?

/ LordDaimos

Inaktiv

om det nu bara var pengar, varför skulle de då tillåta det på 360?

Medlem
Skrivet av Navelludd:

om det nu bara var pengar, varför skulle de då tillåta det på 360?

Precis, låter ju mystiskt som fan.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

M$ har väl öppnat plånboken igen...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av N3m35i5:

M$ har väl öppnat plånboken igen...

jo måste vara de eftersom de bara är ps3 som berörs men på xbox 360 kan man använda patchen

så dåligt m$ och Activision!

Medlem

Då blir det inget Guitar Hero 3 för mig.
Får hoppas att man kan köpa lösa Rockband guitarrer när det släpps här i vår.

alternativt att EA släpper en liknande patch.
För att bättre på som karma.

Medlem
Skrivet av Gamblor:

De hade verkligen konsumenterna i tankarna när de tog beslutet att stoppa denna patch...

"Indeed"

Medlem

AlteroS, varför gnäller du på Microsoft? De har ju inte gjort något, bortsett från hjälpt oss Xbox 360 användare. Är det så fel? Om nu det var pengar så är det ju Sony du ska gnälla på. Det här är inte första gången Microsoft gagnar sina användare och Sony struntar i sina =(

Flakmonkey
Skrivet av Swe.Stars:

AlteroS, varför gnäller du på Microsoft? De har ju inte gjort något, bortsett från hjälpt oss Xbox 360 användare. Är det så fel? Om nu det var pengar så är det ju Sony du ska gnälla på. Det här är inte första gången Microsoft gagnar sina användare och Sony struntar i sina =(

Beror väl på om MS betalade Activision för att inte släppa patchen till PS3 iom att det skulle innebära bättre försäljning till och av Xbox 360... men men båda företagen OCH Nintendo är lika snikna jävlar som bara tänker på pengar ^^

I just det här fallet tycks det ju dock vara Activision som är den stora boven i dramat, speciellt som de tycks ha en patch redo och klar... fantastiskt dåligt imho...

Medlem
Skrivet av AteroS:
Skrivet av N3m35i5:

M$ har väl öppnat plånboken igen...

jo måste vara de eftersom de bara är ps3 som berörs men på xbox 360 kan man använda patchen

så dåligt m$ och Activision!

Vadå dåligt av Microsoft, fler som har Xbox 360 och då är det fler som blir glada av det, nu kan ni som har PS3 sitta där och tycka synd om er när ni betalat 5000 för en konsoll och Sony inte ens vill pröjsa för detta, dåligt av Sony säger jag!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av AteroS:
Skrivet av N3m35i5:

M$ har väl öppnat plånboken igen...

jo måste vara de eftersom de bara är ps3 som berörs men på xbox 360 kan man använda patchen

så dåligt m$ och Activision!

Vadå dåligt av Microsoft, fler som har Xbox 360 och då är det fler som blir glada av det, nu kan ni som har PS3 sitta där och tycka synd om er när ni betalat 5000 för en konsoll och Sony inte ens vill pröjsa för detta, dåligt av Sony säger jag!

Är väl ändå Activison som är boven i dramat då dem inte låter Harmonix släppa patchen.

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av AteroS:
Skrivet av N3m35i5:

M$ har väl öppnat plånboken igen...

jo måste vara de eftersom de bara är ps3 som berörs men på xbox 360 kan man använda patchen

så dåligt m$ och Activision!

Vadå dåligt av Microsoft, fler som har Xbox 360 och då är det fler som blir glada av det, nu kan ni som har PS3 sitta där och tycka synd om er när ni betalat 5000 för en konsoll och Sony inte ens vill pröjsa för detta, dåligt av Sony säger jag!

Vad är det som är dåligt av Sony? det är ju Activison som är boven i dramat.


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Inaktiv
Skrivet av N3m35i5:

M$ har väl öppnat plånboken igen...

Tack och lov! Microsoft får en klapp av mig för att de klappar mig! ;D


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

JA, jag vet inte om det är Sony som inte betalar eller bara Activision som bara vägrar släppa den på PS3, vem vet, de kan ha hittat någon sorts exploit som inte kunde åtgärdas (w00t...), men fattar inte varför Activision bara skulle säga nej till PS3, tror därför att antingen Sony eller MS gjort något...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

JA, jag vet inte om det är Sony som inte betalar eller bara Activision som bara vägrar släppa den på PS3, vem vet, de kan ha hittat någon sorts exploit som inte kunde åtgärdas (w00t...), men fattar inte varför Activision bara skulle säga nej till PS3, tror därför att antingen Sony eller MS gjort något...

Det är Activision som lämnade in klagomål till Sony om patchen.
så det är Activisions gnäll som sätter stopp för detta.
så jag kommer inte köpa fler rena Activision spel.
Det är iofs bara CoD4 och GH3 jag går miste om nu, och det kan jag överleva.

Medlem

Så kommer alla XBOTS och hoppar på PS3 och Sony direkt, herregud, ni kan ju inte vara nöjda med er konsoll när ni är tvugna att klaga på PS3 hela tiden
Sony kände väl kanske att de ville ha fair game och inte hålla på att betala Activision för att de skulle få patchen också. Men jag anklagar inte MS för att ha betalat heller.

Kan inte alla bara vara glada över sin konsoll? Känns förövrigt som xbotsen gillar att hoppa på ps3 folk än tvärtom, iaf på detta forumet. Ge er.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Kan inte alla bara vara glada över sin konsoll? Känns förövrigt som xbotsen gillar att hoppa på ps3 folk än tvärtom, iaf på detta forumet. Ge er.

Jag tror det är en motreaktion på allt PS3-hyllande som var här innan. Jag har båda konsollerna (och wii, ds, psp och så klart windows *flex*) och tycker mig stå förhållandevis opartisk, och jag har upplevt MYCKET mer liv från PS3-förespråkarna på fz.

Det här är ingen uppmaning till någon att säga "ja så är det!" eller "nä så är det inte alls!", se det mer som ett stort och långdraget "Hyschhhh!".

Medlem

Jag antar att Rock Band gitarrer inte fungerar med Guitar Hero då alltså?

Medlem

Luktar lite som om dom går emot nån slags konkurrenslag som inte verkar finnas

Aja det va juh tråkigt...det blir nog att man skaffar rockband eller bara singstar+singstore ^^ Känns korkat o bara kunna använda en gitarr till 1 spel...

Inaktiv

Eftersom microsoft o sony till viss del betalar för att få exklusiva spel så antog jag och kan vara så de vet vi inte.Att microsoft betalade activision en summa för att de skulle släppa patchen till xbox 360 men inte till ps3.men detta är ju bara ett antagande från mig.Men som folk säger så är ju boven i stort activision.sen vill jag klargöra att jag inte har en konsol.

Inaktiv

Härligt att vara 360 användare ibland

Inaktiv

fick bara en gitarr i mitt packet så nu står man med enbart tre bandmedlemar på scen och en på bänken. WTF!!
Detta är fruktansvärt...

12
Skriv svar