Ny film från Turning Point: Fall of Liberty

Robot
Medlem
Ny film från Turning Point: Fall of Liberty

Meh... Hatar när utvecklare ska försöka sälja sin produkt med hjälp av "djupa" filosofiska tankar.. "Propaganda, who will you believe, take a stand" bla bla bla... Varför kan han inte bara säga att det är ett actionspel där man pangar nassar i en alternativ värld.
Hatar när de håller på så, det är som om Jackie Chan skulle fråga innan en fightscen i nån av sina filmer "Ok, whats my motivation?"
BAH! Kul idé dock..påminner mycket om Freedom fighters vilket jag gillade skarpt. Jesper Kyd FTW!!!

Medlem

Ja Freedom Fighters var verkligen underskattat.

Medlem

Lät som någon form av rollspel där man ska försöka övertyga folk att hålla en "rebellion" igång, vilket låter trevligt.

Men det är en vanlig fps-pangare?

Medlem
Skrivet av Nic2:

Lät som någon form av rollspel där man ska försöka övertyga folk att hålla en "rebellion" igång, vilket låter trevligt.

Men det är en vanlig fps-pangare?

bra fråga, trailern sa ju inte så mycket...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Nic2:

Lät som någon form av rollspel där man ska försöka övertyga folk att hålla en "rebellion" igång, vilket låter trevligt.

Men det är en vanlig fps-pangare?

bra fråga, trailern sa ju inte så mycket...

Det ska tydligen vara fps/tps spel, där du ser dig själv i tps när du gör vissa manövrar?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Blir ett givet köp för mig iallafall.


signatur
Medlem
Skrivet av Rullstol:

Meh... Hatar när utvecklare ska försöka sälja sin produkt med hjälp av "djupa" filosofiska tankar.. "Propaganda, who will you believe, take a stand" bla bla bla... Varför kan han inte bara säga att det är ett actionspel där man pangar nassar i en alternativ värld.
Hatar när de håller på så, det är som om Jackie Chan skulle fråga innan en fightscen i nån av sina filmer "Ok, whats my motivation?"

Japp, 100% gay.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Meh... Hatar när utvecklare ska försöka sälja sin produkt med hjälp av "djupa" filosofiska tankar.. "Propaganda, who will you believe, take a stand" bla bla bla... Varför kan han inte bara säga att det är ett actionspel där man pangar nassar i en alternativ värld.

Vet inte om jag håller med, visst blir det töntigt om de gör det till en jättestor grej, men att inte framställa tyskarna som stereotypa "bad-guys" och kanske få se hur propagandan påverkar befolkningen i spelet låter lockande, iaf för mig.

Sen är jag ju också filmnörd och lite småfascinerad av hur censuren och propagandan fungerade i filmer under kriget så om de har något intressant att komma med så är jag helt klart på:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Rullstol:

Meh... Hatar när utvecklare ska försöka sälja sin produkt med hjälp av "djupa" filosofiska tankar.. "Propaganda, who will you believe, take a stand" bla bla bla... Varför kan han inte bara säga att det är ett actionspel där man pangar nassar i en alternativ värld.

Vet inte om jag håller med, visst blir det töntigt om de gör det till en jättestor grej, men att inte framställa tyskarna som stereotypa "bad-guys" och kanske få se hur propagandan påverkar befolkningen i spelet låter lockande, iaf för mig.

Sen är jag ju också filmnörd och lite småfascinerad av hur censuren och propagandan fungerade i filmer under kriget så om de har något intressant att komma med så är jag helt klart på:)

Är nog inget snack om saken att tyskarna är badboys. Det han menade är snarare så att i spelet så försöker tyskarna säga att de har kommit för att befria folket från deras kapitalistiska och judiska herrar. Vilket var i princip Hitlertysklands sätt att se saken. De var experter på propaganda som vi vet.


signatur
1
Skriv svar