Forgotten Hope 2 på fredag

Robot
Medlem
Forgotten Hope 2 på fredag

Omg omg omg!?!??! Typ 2 år efter BF2 release..

Aja blir att installera BF2 igen dåra. Måste testa denna mod, den ägde ju så hårt till BF1942.

Medlem

Återstår att se om det kan peta ner PRM från min favvo-lista ^^


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Ska dock bli mindre kul med alla kids som kommer och ska vara über-1337-sniper. Eller folk som skippar readmen helt och hållet för att sedan få problem då de missat en massa viktigt.

Förresten fattar jag inte varför DC var så populärt. Det enda den egentligen gjorde var att lägga till nya banor, vapen och fordon. Inga direkta förändringar i gameplay eller liknande. Men den levde väl på att det var den första BF1942- modden med moderna leksaker.

Medlem

Jaha är de dags nu...
Forgotten Hope lever upp till namnet. Jag hade tappat hoppet.

Så första release efter 2,5 år. Ni kan nog glömma releasen med ryska vintrar och japanska kullar.

Medlem

WOOHOO! FH är min favorit!

Medlem

Då var det dags att installera BF2 igen då


signatur

Marcus / Nikedo

Medlem

Password? Eh, förvirrande. Varför? Och vart får man passwordet? Måste man signa på deras hemsida?

Medlem

ÄNTLIGEN! Den långa väntan är äntligen över. Hoppas att all tid dom lagt ner på detta gör det värt att spela!

FH var det bästa som hänt världen och hoppas FH2 är en god uppföljare.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Nästan att man blir sugen på att inhandla skitspelet för att kunna spela denna modden. Fast bara nästan.

dmn
Medlem

Inte en dag för tidigt. Den här modden har man väntat på alldeles för länge...speciellt nu i år, eftersom dom tidigare sagt att modden skulle släppas under sommaren. Den som väntar på nåt gott...

Medlem
Skrivet av Farks:

Ska dock bli mindre kul med alla kids som kommer och ska vara über-1337-sniper. Eller folk som skippar readmen helt och hållet för att sedan få problem då de missat en massa viktigt.

Lär inte vara ett problem i FH2 då sniper-kit är begränsade.

Skrivet av Jabuba:

Password? Eh, förvirrande. Varför? Och vart får man passwordet? Måste man signa på deras hemsida?

Dom släpper modden i förväg med lösenord så det inte ska bli lika stor belastning som om alla skulle tanka ned spelet på fredag. Lösenordet läggs ut på deras site på fredag utan att man behöver regga sej eller något.

Medlem

Bäst före: december 2005.

Det hade varit lagom att släppa modden 6 månader efter spelets release.

Detta måste vara riktigt bra för att de som gjort modden inte skall bli ihågkomna som ett skämt för all evig framtid. Hypen har varit enorm.... i två och ett halvt år.

Medlem

Verkar intressant.... ah minns när man körde DC, snacka om härliga minnen man har från det

Medlem

fan va skojj de här ska bli.
Har faktiskt inte varit nån direkt bf2 fantast dock ett stort BF1942 Fan :D. Detta kan bring back memories

Medlem

Jag tycker ni borde lägga till länkar till de instruktionsfilmer som har släppts. Mycket välgjorda och intressanta.

Training Film 00: Introduction to Basic Training
http://www.youtube.com/watch?v=1o5Y5kybSQI

Training Film 01: Weapon Familiarisation & Infantry Training
http://www.youtube.com/watch?v=Cor8jTBAdLw

Fler kommer under veckan.

Medlem

De filmerna är riktigt bra gjorda. Längtar till fredag då man kan lirra detta underbara mästerverk (hoppas jag )

Medlem
Medlem

Detta tror jag på när det ligger på min HD, det dyker säkert upp nåt så allting blir försenat, första gången dom sa det skulle komma var i sommras. Kalla mig PESSIMISTISK

Hursomhelst hade jag inte köpt BF2 om inte FH2 var på väg, hoppas nån på DICE lyssnar.

Medlem

F***ing awesome!! Första fh var skit bra! Jag litar på att detta är minst lika kul!!

Medlem

Innahandlade BF1942 bara för att spela DC...det gjorde man rätt i.

Ser fram emot detta.

Medlem

hmm verkar lite intressant, hoppas att det finns mkt fordon på mapsen och inte som i vanilla Bf 2 , 1 bil , 1 apc, 1 tank, 1 flygplan osv... hoppas att man kan ha lite epic battles i denna mod.
blir till o installera bf 2 igen

Medlem

kanske att man ska dra ner , undra om finns tillräckligt med spelare/server val


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

kanske att man ska dra ner , undra om finns tillräckligt med spelare/server val

Lär nog vara ganska många. Redan nu är det 500 stycken som laddar ner torrenten. Då har den inte ens släppts på den officela sidan än. Servrar lär det inte heller bli några problem.

Medlem

Hoho. Det var ju på tiden.
Älskade att spela FH till 1942 och jag hoppas att FH2 lever upp till mina högt ställda förväntningar.
Jag hoppas också att det inte är en mastodant fil jag måste ladda ner på min 1mbit lina. :/

Medlem

Bästa nyheten i år, damn vad jag har längtat!

Medlem

Den lösenordsskyddade torrenten finns nu här.
Dock lär den här vara snabbare för svenskar.

Hoppas inte FZ har något emot att jag postar länken här. Bara att ta bort när ni väl får upp filen själva eller så.

WeX
Medlem

Yahooooo!
Äntligen! Det är en ny epok och nytt liv i BF2 som kommer!
Oj oj, dags att börja värma upp tyskan!

Och redan så tankar man filen via den "svenskvänliga" torrenten i ~600kb/s.
Jag kommer seeda minst hela natten och lite till!


signatur

Boom headshoot!

Medlem

väntat på FH2 sedan bf2-releasen, får hoppas att bf2's genomruttna spelmotor inte skiner igenom FH2's fårakläder alltför mycket. FH är definitivt ett av de bästa WW2-liren

Medlem
Skrivet av Dance:
Skrivet av Farks:

Ska dock bli mindre kul med alla kids som kommer och ska vara über-1337-sniper. Eller folk som skippar readmen helt och hållet för att sedan få problem då de missat en massa viktigt.

Lär inte vara ett problem i FH2 då sniper-kit är begränsade.

Jag vet, och det är toppen. Samma sak med prickskyttegevären i Project Reality. Men grejen är den att prickskyttehororna från vBF2 inte kommer fatta detta och spamma chatten med "where can i get the sniper lolwtfbbq???!!!" och liknande. Sedan när de får tag i ett gevär kommer de helt hjärndött ruscha iväg och bli dödade av en infanterigrupp eftersom de är helt ouppmärksamma på vad som händer omkring dem...

Och jag har en känsla av att detta kommer hända ofta. De flesta seriösa lirare (mest från PR) jag stött på spelar mycket sällan eller aldrig som prickskytt i BF2 eller dess moddar, vilket ger rum för kidsen som rollen. Anledningen till detta är att BF2s grafiska gränsnitt gör att om du kan se någon och kan skjuta på denna kan han alltid också se dig och skjuta tillbaka. Lägg dessutom till att foliage (gräs, osv) inte rendereras på långa avstånd i BF2, vilket gör foliaget värdelöst som gömställe. Alltså är det omöjligt att ge prickskyttar den effektivitet och roll de borde ha (ligga dold och skjuta viktiga mål som officerare och pansarvärnssoldater, spana och rapportera fientlig rörelse till sina egna styrkor och hålla ned fienden från sitt gömställe på långt håll). Allt detta gör det mindre kul att lira som prickskytt i BF2. Att vara prickskytt fungerar kanske i vBF2, men då bara därför att man har det enda vapnet som är pricksäkert på avstånd över tio meter och kan döda med ett skott. Men i moddar mer lite mer verklighetsförankring.... Nä, tack.

123
Skriv svar