Unga gamers nyktrare och mindre stressade

Robot
Unga gamers nyktrare och mindre stressade
Medlem
Unga gamers nyktrare och mindre stressade

Trevligt, nu har moralkärrningarna något att grunna över!

Medlem

Oh my god!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Äntligen fakta på nåt vi alla redan visste, eller i alla fall anade. Kan nån skicka en översatt länk till herr J Thompson??

Medlem

Bara att visa detta ifall man känner sig kränkt av föräldrarna då :E

Medlem

Mycket roligare och nöta än att banga någon fuewl brud på fyllan:P

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Trevligt, nu har moralkärrningarna något att grunna över!

WORD!:up:


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Bara att visa detta ifall man känner sig kränkt av föräldrarna då :E

Så sant... bra tänkt


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Näe det kan ju bara inte stämma... öh... jaja, men de ungarna blir feta av att dricka läsk istället, så pang bom så är det hälsorisk!

Medlem

Det kommer alltid en massa sånna här undersökningar. Från båda sidor. Jag tycker faktiskt att det är rätt svårt att ta dom på allvar när i hälften av alla undersökningar motbevisar den andra hälften, och tvärtom

Inaktiv

Jag raidade 3ggr i veckan förut i wow men han ändå med att träna 5ggr/veckan på gym. Likaså flera polare ..

Menar man måste ju träna så man ens ORKAR spela skiten om kvällarna.

Inaktiv

Jag spelar alltid när jag vill komma ifrån all jävla stress

Medlem

"20 procent av 25-åringarna ägnar sig åt spelande minst en dag per vecka."

Wow!, de var ju mycket... Jag ägnar något mer åt "spelande", antar att dem menar dator pyssel overall. Dock är jag inte 25, men ser inte mig själv som en så mycket förändrad människa om 5-6år.

Medlem

^- 24 bast och jag spelar minst 3-5 dagar i veckan ett par timmar varje gång, och om ja jämnför med mina polare så låter inte deras undersökning så otroligt, de lirar betydligt mindre än ja och kanske lirar någon gång i veckan om ens alls.

Medlem

jag anser mig själv som en "datornörd" och jag har inte haft tankar om att skjuta ned några elever och lärare som de coola barnen i USA gör i alla fall. Kan ju ligga något i detta faktist :>

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- 24 bast och jag spelar minst 3-5 dagar i veckan ett par timmar varje gång, och om ja jämnför med mina polare så låter inte deras undersökning så otroligt, de lirar betydligt mindre än ja och kanske lirar någon gång i veckan om ens alls.

Jag är 25 och har sett en markant minskning i speltiden senaste knappa året ungefär. Universitetsstudier är en sak, som jag sysslade med senaste fem åren (från i somras räknat), men när det började vankas examen och man började jobba och så... huga, då försvann otroligt mycket tid från spelandet.

Nu får jag istället lägga större delen av min "lediga" tid åt att planera lektioner eller rätta prov åt mina WoW-spelande elever...
Jag längtar efter dagen då jag gankar någon av dem.

Inaktiv
Skrivet av Snowman01:

Näe det kan ju bara inte stämma... öh... jaja, men de ungarna blir feta av att dricka läsk istället, så pang bom så är det hälsorisk!

Jag tvivlar på att alla unga gamers dricker mer läsk än andra unga.

Läste bara sammanraget i DN i morse, och där vinklades det som att spelande leder till mindre drickande.
Men skulle inte sambandet lika gärna kunna varit det omvända, att folk som dricker mindre spelar mer?

Nu har aldrig själva spelandet varit ett huvudintresse för mig, utan jag är i grunden 3d-grafiker. Men jag kan med full säkerhet säga att mitt datornördande har berott på brist på fester och inte tvärt om. Om jag hade upptäckt sprit, kompisar och söta flickor i gymnasieåldern så hade det inte blivit någon spelutvecklare av mig...

Detta betyder dock inte att jag hävdar att ett starkt spel/datorintresse INTE är ett hälsotecken.

Medlem

Det här skulle jag vilja skåla för, om jag bara hade lite tid dvs

Medlem

Haha. Detta ska föräldrarna få höra!


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Nä inte fan har gamers tid eller pengar att dricka, alkohol är dyrt och det ska raidas!

Att gamers skulle dricka mindre är ju inte iallafall captain obvious to the rescue ^^
Men hur är det om 20 år, när dom tröttnat på att sitta och nöta varje dag?
Blir det alkoholister av dom alla då?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Som spelande förälder har man dessutom en tyngre insikt i vilka spel som faktiskt bör undvikas, och vilka som är direkt bra. Det som behövs i Sverige är fler föräldrar som droppar TV:ns fjärrkontroll och sätter sig och lirar med med sina barn istället.

Vare sig jag eller min son klagar direkt. Spela co-op med sitt barn är sanslöst kul.


signatur

1338 - One Step Above

Bt
Medlem

Någon som vet var man kan få tag på hela rapporten? Såg att den fanns att besälla här: http://www.nj.se/njab/nj/home.nsf/lfurl?ReadForm&http://www.n... men antar rapporten kommer spridas som fri pdf fil? I så fall kan FZ lägga upp den eller visa var man kan få tag på den?

Edit: Hittade den:
http://www.ungdomsstyrelsen.se/art/0,2072,7153,00.html
http://www.ungdomsstyrelsen.se/ad2/user_documents/unga_och_na...
FZ, ni kan ju lägga dessa länkar i nyheten...


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Ja tror att det är hälsosamt att festa när man är ung. Inte för kroppen men för mentaliteten mot alkohol. Under de senaste året har jag spelat mycke mindre och festat mycke mer, inte för att man inte kan göra båda, men jag har tröttnat lite på spelandet. Fast ja börjar även tröttna på fester, nu festar jag hellre bara med mina vänner än att dra på nån random fest å få stryk. Ja har inte blivit nykterist, men ja har definitivt fått en mognare syn på alkohol och utvecklats som person, hur kliche det än låter.

Självklart tycker jag att ungdomar ska dricka mindre, men jag tror att festandet är en värdefull läxa inför vuxenlivet.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Skrivet av HinduTimes:

dra på nån random fest å få stryk....
...mognare syn på alkohol

Antingen så ljuger du någonstans eller så borde du hitta random-fester med folk som är jämnåriga (rent mentalt sett altså)

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av HinduTimes:

dra på nån random fest å få stryk....
...mognare syn på alkohol

Antingen så ljuger du någonstans eller så borde du hitta random-fester med folk som är jämnåriga (rent mentalt sett altså)

Jämåriga? Tror du jag är 40 eller?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Skrivet av HinduTimes:

Jämåriga? Tror du jag är 40 eller?

Näe, jag har faktiskt ingen aning om hur gammal du är. Men senast jag personligen bevittnade fester som spårade ut i sura miner och eventuellt våldsamheter var någon gång straxt efter gymnasieåren.
Det jag syftade på var att du verkar ha vuxit ifrån de random-fester du hamnar på, och hitta nya forum istället för att ge upp...

Medlem

Teknikromantik, mitt nya favoritord.

Medlem

En helg på ett lan är ju en helg mindre med festande. Brukar inte drickas på lan (dock händer det).


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

En helg på ett lan är ju en helg mindre med festande. Brukar inte drickas på lan (dock händer det).

Quake på fyllan är ju faktiskt riktigt kul på LAN.

12
Skriv svar