Street Fighter IV - aggressivare än föregångarna

Robot
Street Fighter IV - aggressivare än föregångarna
Medlem
Street Fighter IV - aggressivare än föregångarna

Även om Street Fighter är bra 2d, så tror jag inte det håller i dagsläget. Känns ändå som man vill ha 3d idag. När det ändå är ett nytt spel. Känns inte som ett 600 kronors spel

Medlem

Låter nice. Dom får gärna behålla en sidovy, som orginal spelen, men lägga på lite .. uhm.. 3d? och piffa upp med nyheter.

Gimme!


signatur

Bara gör det.

Medlem

Om det hade varit 3d hade jag köpt direkt. tack men nej tack 2d.

Flakmonkey
Skrivet av Groggo:

Låter nice. Dom får gärna behålla en sidovy, som orginal spelen, men lägga på lite .. uhm.. 3d? och piffa upp med nyheter.

Gimme!

Tror det är precis det de ska göra... Inte bara pixlar den här gången alltså... och jag kan inte hålla med Fr0gg0. Att göra Street Fighter IV i ren 3D hade varit bortkastat. Visst det hade kanske gjort det intressant för en del nya gamers, men de skulle troligen inte köpa det ändå. De som köper och verkligen lirar Street Fighter (och andra fightingspel för den delen) är extremt konservativa och ogillar alltför stora förändringar... de skulle enbart riskera att förlora sina fans utan att få så många nya....

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Även om Street Fighter är bra 2d, så tror jag inte det håller i dagsläget. Känns ändå som man vill ha 3d idag. När det ändå är ett nytt spel. Känns inte som ett 600 kronors spel

Håller är precis vad det gör just för att det är i 2D. Det är så överlägset på alla sätt och vis jämfört med 3D när det gäller fightingspel.

Inaktiv

grafiken är väl 3d men själva spelstilen är 2d som förut alltså att man bara kan röra sig framåt och bakåt.

http://www.411mania.com/game_article_pictures/3253.jpg
ingame ^^

Medlem

Scans från EGM finns uppladdade på Rapidshare.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Jag är väldigt konservativ när det gäller SF4. Det beror nog på att jag älskar Third Strike. Bara det att de har gått till 3D rent grafiskt tycker jag är skit. Hade Capcom valt att göra spelupplägget i 3D också så hade jag blivit otroligt besviken. Jag tycker Third Strikes grafik och animation är så sjukt mycket mer attraktiv än den fotorealistiska grafiken i alla dagens fightingspel. Även om grafiken i SF4 är rätt stiliserad och inte följer samma stil som VF, Tekken etc. Så tycker jag ändå att det är trist.

Men fan, anledningen till att jag är så rädd för att SF4 ska bli skit är väl för att jag avgudar 3rd Strike. Jag känner instinktivt att allt som inte kommer att vara som det var i 3rd Strike kommer betyda att det blir skit. Samtidigt vore det ju trist om SF4 blev exakt som 3rd Strike.

Aja, jag bestämmer mig inte för något fören jag spelat SF4.

Medlem

Bra om det släpps 2009/10, då har de tid att göra ett riktigt bra spel

Medlem

Personligen hade jag hellre sett något i stil med Battle Fantasia, med 3d modeller på 2d bakgrund och isometrisk kamera. Får väl se hur detta blir när det är klart.

Battle fantasia för dom som inte vet vad det är
http://www.racketboy.com/retro/2007/01/battle-fantasia-screen...

Inaktiv
Skrivet av MammaMuu:

Personligen hade jag hellre sett något i stil med Battle Fantasia, med 3d modeller på 2d bakgrund och isometrisk kamera. Får väl se hur detta blir när det är klart.

Battle fantasia för dom som inte vet vad det är
http://www.racketboy.com/retro/2007/01/battle-fantasia-screen...

mm eller ungefär som Guilty Gear-serien. Riktigt fint gjort.

Medlem

Ungjävlar som skriker efter 3D-grafik!
Betänk att välgjord 2D inte åldras. Zelda 3-grafiken ser lika bra ut idag som den gjorde då.
Jämför t.ex. med 3D-grafiken i tidiga PSX-spel, vilken man skrattar åt idag.
2D-grafik är ett estetiskt val och har rätt till en stor plats även i dagens spel. Blir så förbannad när man tvingar på 3D-grafik på spelserier som funkar utmärkt utan, med resultaten att man får sämre översikt och lägre detaljnivå och skärpa.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Ungjävlar som skriker efter 3D-grafik!
Betänk att välgjord 2D inte åldras. Zelda 3-grafiken ser lika bra ut idag som den gjorde då.
Jämför t.ex. med 3D-grafiken i tidiga PSX-spel, vilken man skrattar åt idag.
2D-grafik är ett estetiskt val och har rätt till en stor plats även i dagens spel. Blir så förbannad när man tvingar på 3D-grafik på spelserier som funkar utmärkt utan, med resultaten att man får sämre översikt och lägre detaljnivå och skärpa.

Det ABSOLUT VETTIGASTE jag läst på FZ någonsin.....Hatten av, tummen upp och humöret stabilt...

Medlem

Jag tipsade FZ om S4 för en vecka sen om att bilder släppts, men nu när FZ skriver om S4 så verkar dom tro att inga bilder finns :):/ hm nåja

Skrivet av Whimsical:

Jag är väldigt konservativ när det gäller SF4. Det beror nog på att jag älskar Third Strike. Bara det att de har gått till 3D rent grafiskt tycker jag är skit. Hade Capcom valt att göra spelupplägget i 3D också så hade jag blivit otroligt besviken. Jag tycker Third Strikes grafik och animation är så sjukt mycket mer attraktiv än den fotorealistiska grafiken i alla dagens fightingspel. Även om grafiken i SF4 är rätt stiliserad och inte följer samma stil som VF, Tekken etc. Så tycker jag ändå att det är trist.

Men fan, anledningen till att jag är så rädd för att SF4 ska bli skit är väl för att jag avgudar 3rd Strike. Jag känner instinktivt att allt som inte kommer att vara som det var i 3rd Strike kommer betyda att det blir skit. Samtidigt vore det ju trist om SF4 blev exakt som 3rd Strike.

Aja, jag bestämmer mig inte för något fören jag spelat SF4.

Skrivet av Forcie:

Ungjävlar som skriker efter 3D-grafik!
Betänk att välgjord 2D inte åldras. Zelda 3-grafiken ser lika bra ut idag som den gjorde då.
Jämför t.ex. med 3D-grafiken i tidiga PSX-spel, vilken man skrattar åt idag.
2D-grafik är ett estetiskt val och har rätt till en stor plats även i dagens spel. Blir så förbannad när man tvingar på 3D-grafik på spelserier som funkar utmärkt utan, med resultaten att man får sämre översikt och lägre detaljnivå och skärpa.

Vad alla gnäller på grafiken. Själv hade jag blivit otroligt besviken om grafiken fortfarande varit i 2D. Det är dags att gå vidare. Det går knappast att göra ett snyggare 2Dspel än SF3 eller Guilty Gear. Så om S4 hade vart i 2D så hade spelet ligga på samma grafiska nivå vilket vore väldigt tråkigt. Som jag skrivit förut så kan man göra så mycket mer i 3D. Du kan lätt göra nya kläder, smycken osv och jag tror och hoppas att man kan se hur karaktärerna blir helt nerblodade när dom slåss.
Så för mig får Capcom tummen upp.

Inaktiv

Meh seriöst, sluta gnäll om grafiken FFS.

Och artikeln är också delvis missledande eller så har skrivaren uppfattat helt fel:

"...beslutet att behålla den tvådimensionella grafiken fattades på grund av Capcoms vilja att ..."

Det är INTE grafiken som är i 2D! Allt i spelet är i 3D UTOM SPELSTILEN som är strikt 2D!

Alltså, för den envise, så är all grafik i 3D utom spelstilen. Fattar ni nu eller? Ska man behöva ta fram äpplen och bananer för att förklara så att folk slutar gnälla och grina om graffen?

Bra

Medlem

bryr mig inte om grafiken så värst mycket så länge kameran är där den ska vara .. Riktigt kul om man kan se att sina slag förändrar kroppens konstruktion.


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av imonmedicine:

Alltså, för den envise, så är all grafik i 3D utom spelstilen. Fattar ni nu eller? Ska man behöva ta fram äpplen och bananer för att förklara så att folk slutar gnälla och grina om graffen?

Bra

Vem fan har påstått att spelstilen i SF4 är i 3D?
Det enda vissa har sagt är att de föredrar fightingspel i 2D, både när det gäller grafik och spelupplägg. Jag har inte lagt märke till någon som påstått att SF4 kommer spelas på en tredimensionell yta.

Inaktiv
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av imonmedicine:

Alltså, för den envise, så är all grafik i 3D utom spelstilen. Fattar ni nu eller? Ska man behöva ta fram äpplen och bananer för att förklara så att folk slutar gnälla och grina om graffen?

Bra

Vem fan har påstått att spelstilen i SF4 är i 3D?
Det enda vissa har sagt är att de föredrar fightingspel i 2D, både när det gäller grafik och spelupplägg. Jag har inte lagt märke till någon som påstått att SF4 kommer spelas på en tredimensionell yta.

Asså, du verkar inte ha fattat vad som skrevs. Jag klargjorde att spelet är i 3D, vilket är skitisamma, men folk måste bara gnälla jämt på allting verkar det som. Angående spelstilen så vet jag själv att det är ingen som har påstått något annat än 2D, Vad yrar du om?

Dessutom var det ett påpekande till själva artikeln där det står att capcom behöll 2D grafik till spelet, vilket är ju helt fel. Försök att analysera en text lite mer och inte bara tolka det på ett enda sätt tills nästa gång du svarar på något inlägg.

Medlem
Skrivet av imonmedicine:

Asså, du verkar inte ha fattat vad som skrevs. Jag klargjorde att spelet är i 3D, vilket är skitisamma, men folk måste bara gnälla jämt på allting verkar det som. Angående spelstilen så vet jag själv att det är ingen som har påstått något annat än 2D, Vad yrar du om?

Dessutom var det ett påpekande till själva artikeln där det står att capcom behöll 2D grafik till spelet, vilket är ju helt fel. Försök att analysera en text lite mer och inte bara tolka det på ett enda sätt tills nästa gång du svarar på något inlägg.

Eller så är det du som är otydlig.

Skrivet av imonmedicine:

Asså, du verkar inte ha fattat vad som skrevs. Jag klargjorde att spelet är i 3D, vilket är skitisamma, men folk måste bara gnälla jämt på allting verkar det som. Angående spelstilen så vet jag själv att det är ingen som har påstått något annat än 2D

Men varför då denna kritik:

Skrivet av imonmedicine:

Alltså, för den envise, så är all grafik i 3D utom spelstilen. Fattar ni nu eller? Ska man behöva ta fram äpplen och bananer för att förklara så att folk slutar gnälla och grina om graffen?

Detta stycke är ju klart och tydligt riktat till "folk som gnäller och grinar". Jag märkte inga tecken av gnällande och grinande i artikeln så detta måste ju vara riktat åt kommentarerna. Dessutom säger du att du förklarar att: "all grafik är i 3D utom spelstilen" så att folk ska "sluta gnälla och grina", som om folk hade missförstått skillnaderna mellan 3D grafik och 2D spelstil. Ändå säger du nu att "Angående spelstilen så vet jag själv att det är ingen som har påstått något annat än 2D". Jag fattar inte varför du då skrev stycket som jag citerade ovanför detta.

För om grafiken är i 3D och spelstilen i 2D och alla som kommenterat har fattat det, så varför "Ska man behöva ta fram äpplen och bananer för att förklara så att folk slutar gnälla och grina om graffen?"?

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Vad alla gnäller på grafiken. Själv hade jag blivit otroligt besviken om grafiken fortfarande varit i 2D. Det är dags att gå vidare. Det går knappast att göra ett snyggare 2Dspel än SF3 eller Guilty Gear. Så om S4 hade vart i 2D så hade spelet ligga på samma grafiska nivå vilket vore väldigt tråkigt. Som jag skrivit förut så kan man göra så mycket mer i 3D. Du kan lätt göra nya kläder, smycken osv och jag tror och hoppas att man kan se hur karaktärerna blir helt nerblodade när dom slåss.
Så för mig får Capcom tummen upp.

Enligt dina argument så borde Vincent van Gogh ha gått över till att göra skulpturer istället för att måla tavlor, eftersom det knappast går att måla snyggare tavlor än da Vincis "Nattvarden". Det är dags att gå vidare alltså! Bränn all skit som hänger på Louvren, det skall vara i 3D!

Jag har inget emot att SF4 görs i 3D men i 2D-spelmekanik i det här specifika fallet.
Min reaktion var mer ett utlopp för min frustration över att ALLT oundvlikligen skall TVINGAS till 3D, annars så tycker tydligen kundklientelet det är "gammalt och fult". Ligger det till så så är mitt intryck att klientelet ifråga består av snorungar som inte borde ha nåt att säga till om
Inse att det är två konstformer som har olika styrkor och svagheter, och ge fan i att laga något som fungerar.

Inaktiv
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av imonmedicine:

Asså, du verkar inte ha fattat vad som skrevs. Jag klargjorde att spelet är i 3D, vilket är skitisamma, men folk måste bara gnälla jämt på allting verkar det som. Angående spelstilen så vet jag själv att det är ingen som har påstått något annat än 2D, Vad yrar du om?

Dessutom var det ett påpekande till själva artikeln där det står att capcom behöll 2D grafik till spelet, vilket är ju helt fel. Försök att analysera en text lite mer och inte bara tolka det på ett enda sätt tills nästa gång du svarar på något inlägg.

Eller så är det du som är otydlig.

Skrivet av imonmedicine:

Asså, du verkar inte ha fattat vad som skrevs. Jag klargjorde att spelet är i 3D, vilket är skitisamma, men folk måste bara gnälla jämt på allting verkar det som. Angående spelstilen så vet jag själv att det är ingen som har påstått något annat än 2D

Men varför då denna kritik:

Skrivet av imonmedicine:

Alltså, för den envise, så är all grafik i 3D utom spelstilen. Fattar ni nu eller? Ska man behöva ta fram äpplen och bananer för att förklara så att folk slutar gnälla och grina om graffen?

Detta stycke är ju klart och tydligt riktat till "folk som gnäller och grinar". Jag märkte inga tecken av gnällande och grinande i artikeln så detta måste ju vara riktat åt kommentarerna. Dessutom säger du att du förklarar att: "all grafik är i 3D utom spelstilen" så att folk ska "sluta gnälla och grina", som om folk hade missförstått skillnaderna mellan 3D grafik och 2D spelstil. Ändå säger du nu att "Angående spelstilen så vet jag själv att det är ingen som har påstått något annat än 2D". Jag fattar inte varför du då skrev stycket som jag citerade ovanför detta.

För om grafiken är i 3D och spelstilen i 2D och alla som kommenterat har fattat det, så varför "Ska man behöva ta fram äpplen och bananer för att förklara så att folk slutar gnälla och grina om graffen?"?

seriöst...orka?

Inaktiv
Skrivet av imonmedicine:

seriöst...orka?

Du glömde "asså" eller "alltså"

1
Skriv svar