The Golden Compass

Robot
The Golden Compass

Att spela The Golden Compass är som att äta mögliga bananer med rutten kolasås och skölja ned det med gammal utgången filmjölk.


Medlem
The Golden Compass inkollat

Shiny har inte glänst på många år.

Medlem

Vilken underbar sågning!

Läste böckerna, var faktiskt ganska bra böcker. Ska försöka se filmen inom en framtid. Men det verkar som att jag avstår från spelet då ;p

Inaktiv

Haha, uselt skit ska ge det till min syster

Medlem

Skräpigt spel men recensionen var inte mycket bättre. Brukar vara kul att läsa recensioner om dåliga spel men den här gick det ju knappt att tvinga sig igenom.

Medlem
Skrivet av Cane:

Skräpigt spel men recensionen var inte mycket bättre. Brukar vara kul att läsa recensioner om dåliga spel men den här gick det ju knappt att tvinga sig igenom.

Vad är det du säger, detta var ju en klockren sågning och njutbar underhållning :):up:


signatur

Marcus / Nikedo

Medlem

Blir ett köp!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Haha grymt genomsnitt.. 0.33!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

"Den eviga frågan - kan man göra bra spel av film?"

I 99% av fallen är svaret NEJ.

Inaktiv

Det bästa "film-spelet" jag kört hittils är Spider-Man 3, mycket på grund utav av att man fick skjuts sig runt staden med sitt Spider-Web.

Medlem

jaa..jooo ser juh trist ut...ur dina/våra ögon....men för ett barn då?

För jag antar (hoppas nästan) att bara barn kommer att spela detta.....


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Synd. Känner en kille som jobbat på spelet och han har inte haft det lugnt. Men det hänger ju inte på en person. Hela teamet måste göra ett bra jobb.

Inaktiv
Skrivet av kabex:

"Den eviga frågan - kan man göra bra spel av film?"

I 99% av fallen är svaret NEJ.

Håller med, men det finns ett fåtal undantag som t.ex. Riddick

Medlem

Kan man göra spel av BOK.

Medlem

Funkade med The Witcher ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

De få "film/bok" spel som blivit bra har ju oftast baserat sig på filmen men inte utspelat sig i samma spår som filmen. Som t.ex. Riddick som tog en del av bakgrunds-storyn och gjorde spel på det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

stackars shiny inte haft ett bra spel efter mästerverket Sacrifice


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Shiny blev uppköpta av Foundation 9 Entertainment vilket kan ha påverkat deras utveckling av spel.

Inaktiv
Skrivet av kabex:

"Den eviga frågan - kan man göra bra spel av film?"

I 99% av fallen är svaret NEJ.

Tyvärr.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Skräp recensionen, måhända är det ett dåligt spel men jag blev då inte mycket klokare efter den här recensionen. Mest bara gnäll och patetiska försök att hitta "coola" uttryck för alternativa aktiviteter. Skärpning !

Medlem

Jag är icke förvånad

Medlem

Oh oh oh nu måste jag leta upp min Messiah skiva

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Synd. Känner en kille som jobbat på spelet och han har inte haft det lugnt. Men det hänger ju inte på en person. Hela teamet måste göra ett bra jobb.

Sen hänger det oftast inte så mycket på teamet när vi snackar sådana här licensspel. En spelstudio blir anlitad av en utgivare som säger "Ni får si och så mycket pengar om ni gör ett barnvänligt springa/hoppa spel som baseras på den här filmen, det ska vara klart inom ett halvår". Sen under tidsbrist och låsta ramar för kreativiteten så blir det sällan bra. Som någon annan sa här i tråden så blev Riddick bra då de kunde ta konceptet och göra som de själva ville med det istället för att återskapa filmen.

/ LordDaimos

Medlem

Hehe vore underbart att höra Yahtzee i "Zero Punctuation" såga deta spel

MEn varför dåligt och inte uruselt betyg? Inget possitivt om spelet sagt? Eller blev ni så glada när ni stängde av det att ni ändå gav det 1 FZ?

Kollade igenom meshias,
http://www.gamespot.com/pages/image_viewer/frame_lead.php?pid...
http://www.fz.se/bilder/_img.php?m=0&i=47735

Körs det med en enkel modiferad mesias motor kanske?

Medlem

Vet inte om målet med recensionen var komik via liknelser, men kändes inte tokseriöst direkt. Även om spelet skulle visa sig vara det sämsta i mannaminne så behöver man inte lägga sig på dagisnivå för att beskriva det.

Medlem
Skrivet av Coffie:

Haha, uselt skit ska ge det till min syster

haha klockrent :P, det blir nog ingen kioskvältare det här inte. tur att dom håller 360:n och PC, ren från sånt här strunt.

Medlem

"Shiny" - har ju vissat sig vara obegåvade när det gäller att producera spel. Kalkonen "Matrix" som kom för ett par år sedan är ett lysande exempel på brist
på kreativitet och vett... Undviker allt de gör...

Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Bästa recensionen jag läst på FZ. Riktigt underhållande och hänsynslöst skrivet. Mer sånt här!
Ser fram emot fler recensioner från Magdalena Larsson


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Den här recensionen fick mig känna mig som en rutten ostbåge kryddad med grillad vaselin som är doppad i Lasses gamla margarin med sura smultron indränkta i mc-donalds ketchup som är som den hemskaste flykten från sjukhuset!

Annars var recensionen bra!


signatur

/J.

Medlem
Skrivet av kabex:

"Den eviga frågan - kan man göra bra spel av film?"

I 99% av fallen är svaret NEJ.

Jo, det kan man. Problemet är bara att 99% av filmspelen är licensierat, utruschat bajs. Det är när utvecklaren ansträngt sig och inte tänkt på kassaklirret som ett licensierat spel blivit bra.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

12
Skriv svar