FZ Poll: Behåller du dina förpackningar?

Robot
FZ Poll: Behåller du dina förpackningar?
Inaktiv
FZ Poll: Behåller du dina förpackningar?

Datafel. Omröstningen är inaktuell. Var god rapportera detta till FZ. (Feltyp 1)

Inaktiv
Skrivet av Alcr:

Datafel. Omröstningen är inaktuell. Var god rapportera detta till FZ. (Feltyp 1)

Samma här.

Hur som helst brukar jag alltid spara mina kartonger, även om jag inte gjorde det förut. Delvis för att de alltid är bra att spara om man ska sälja det, mer säljvärde osv, men också för att det (i viss mån) är gulligt att ha i hyllan.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Sparade allt förut, men det blir så mycket kartonger att jag numera kastar det mesta. Kan vara någon speciell kartong man vill spara, men det är sällan.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Sparar de viktigaste, kan vara bra att ha vid eventuella garantiäranden samt försäljning.

Medlem

Fick felet i nyheten, men fungerade från startsidan. För mig iaf.

Självklart skall detta med för att pryda hyllan sin! Har lyckligtvis haft samma princip även från första spelkartongen. Sedan beror det väl på vilket emotionellt värde det har. Förpackningarna till tvn och dvdspelaren exempelvis är ju väck, medan den till Wiin finns kvar i garderoben. Fast den har också ett hyggligt värde vid transport.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Spel levereras numera för det mesta i plastlådor, som tur är, men jag gråter med jämna mellanrum blod över att jag lyckats trolla bort kartongen till Fallout 2 och Planescape Torment.


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

Kan ju inte spara kartonger till surroundsystem, chassin osv. då dessa är enorma.
Gällande mjukvara å andra sidan, där sparar jag och vårdar allt och har alltid gjort ända sedan jag fick mitt NES.

Medlem
Skrivet av Alcr:

Datafel. Omröstningen är inaktuell. Var god rapportera detta till FZ. (Feltyp 1)

Du är inte ensam.

Medlem

Ångrar mig rätt mycket att jag slängde så många gamla stora dataspelsboxar när jag flyttade för några år sedan. Mängder med spel som saknar box nu, och bara har ett CD-fodral.

Nu för tiden så får man ju bara ett mesigt litet DVD-fodral, så det kan man ju inte göra sig av med även om man vill.

Angående större boxar till monitors och dylikt, så har jag dem kvar i förrådet. Nu fyllda med skräp som man inte riktigt vill slänga, plus att de är användbara vid en flytt.

Inaktiv

Jag sparar på rubbet. Skulle man någon gång fundera på vart alla ens pengar tagit vägen så är det bara att räkna spelkartongerna i bokhyllan

Medlem

Förpackningar till alla prylar där garantiärenden kan tänkas bli aktuella sparas, övrigt kastas(inte i tillräckligt stor utsträckning enl. sambo).

nE
Medlem
Skrivet av mrburner:

Kan ju inte spara kartonger till surroundsystem, chassin osv. då dessa är enorma.
Gällande mjukvara å andra sidan, där sparar jag och vårdar allt och har alltid gjort ända sedan jag fick mitt NES.

Man stoppar ju dom mindre boxarna i don större
Jag sparar verkligen på allt, har kvar kartongen till min gamla ibm 486:a
Äldsta spelkartongen tror jag är simon the sorcerer.

Medlem

Sparar alltid kartonger till spel! Till hårdvara enbart ibland, dock naturligtvis alla manualer etc.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nja, nu när spelen kommer i dvd-fodral har man ju i det närmsta inget val vilket kan vara skönt på sitt sätt men att spara kartongen till en cpu känns bara helt onödigt för egen del.

Medlem

Hade en hel bokhylla med kartonger till hårdvaror... Dock har jag skaffat mig sambo och barn nu så... jo en bokhylla med kartonger är inte smakfullt enligt min sambo. Sparar enbart det absolut viktigaste och kastar efter nån månad när man är säker på att det funkar som det ska.

Inaktiv

sparar bara för att underlätta eventuell garanti..spelboxar behöver man ju inte fundera på längre desvärre

men en del gamla spelboxar, om inte alla står kvar hemma hos mamma o pappa i källaren någonstans, pc o en massa c64

Pansarknekt

Hittade min orginalkartong till Unreal vid förra flytten. Totalt mosad. Kändes riktigt drygt.
Kommer packa alla min spel själv hädanefter.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Datafel. Omröstningen är inaktuell. Var god rapportera detta till FZ. (Feltyp 1)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lådan är ju halva nöjet med spelet! ;-p


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Sparar endast på spelförpackningarna, annars skulle jag nog svämma över i kartonger


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Brukar spara kartongerna som det är lite stil på, tex razer-produkter som brukar vara riktigt fint inpacketerade.


signatur

Freshly dared, the half won.

Antikvitet

Omröstningen nu åtgärdad.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Förut sparade jag alla förpackningar, nu när man har familj osv finns helt enkelt inte platts för det.
visst några lådor sparas och fodral till spel osv slänger man förståss inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sparar på det mesta. Så mycke hårdvara blir det inte men det är mestadels spelkartonger.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Brukar bara spara nödvändiga kartonger, t.ex. skärm, grafikkort etc.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Sparar (vanligtvis) inte på kartonger till t.ex. dvd-spelare och liknande. Däremot sparar jag på alla kartonger till spel och konsoller. Har en del av dessa uppradade på en hylla som prydnader.

Att jag slängde kartongerna till min första C64 och mitt första NES är något jag ångrar grymt mycket. Har kvar båda maskinerna men önskar verkligen att jag hade kvar förpackningen också. Egentligen är det väl ganska löjligt men för mig har även detta ett visst nostalgiskt värde.

Den äldsta kartongen jag har kvar är en Donkey Kong Game&Watch innehållandes ett helt oanvänt spel.

Medlem

Shit jag har hela källaren full med förpackningar av typ allt... TV, surround datadelar omg... måste resna snart...

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Den äldsta kartongen jag har kvar är en Donkey Kong Game&Watch innehållandes ett helt oanvänt spel.

Oanvänt spel!? Vad är det för fel på dig?

Själv sparar jag maniskt på allt, inklusive spelkartonger. De gamla feta boxarna är självklara att spara på men det nya med DVD fodral kan kvitta. Kan lika gärna köpa allt via Steam.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Spara på gamla kartonger? Varför det? Jag köper så mycket prylar så jag hade nog haft hela garaget fullt vid det här laget.
Nej, köper jag en ny pryl (som är lite dyrare) så sparar jag lådan kanske nån vecka tills jag ser att allt funkar som det ska, sen åker lådan ut.
Spel-"kartonger" sparar jag dock alltid. Jag menar, de är ju inte direkt stora nu för tiden?

12
Skriv svar