Polerade Killzone 2-bilder får kritik

Robot
MFC
Medlem
Polerade Killzone 2-bilder får kritik

Alltså... behöver jag säga mer än GFY till utvecklarna!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det är dom väl inte ensamma om att göra. Dom erkänner ju iallafall, det enligt mig, höjer deras trovärdighet.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag tror verkligen inte att de är dom ända...

MFC
Medlem

nä, det är ju fler som gjort detta... varför tänker jag på Rise of The Robots till CD32 varje gång detta kommer up till ytan... hmmmmmm


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Det är dom väl inte ensamma om att göra. Dom erkänner ju iallafall, det enligt mig, höjer deras trovärdighet.

Håller med. Det är ju vädligt vanligt att bilder som ges ut av utvecklarna/utgivarna behandlas för att se extra fina ut. Bra att dom erkänner i alla fall.

De bilder som ges ut på spelsajter och av speljournalister är dom man ska lita på.

Medlem
Skrivet av MFC:

nä, det är ju fler som gjort detta... varför tänker jag på Rise of The Robots till CD32 varje gång detta kommer up till ytan... hmmmmmm

Haha, good one. Du är inte ensam.

Förresten, varför är det alltid så att de där inledande sekvenserna sätter stämningen skitbra och sen så pajas allt när man får se själva spelsekvenserna? Smatter smatter smatter. Yada yada.

Medlem

Det här är ju knappast en dålig sak från utvecklarna, att erkänna något som ingen annan vågar erkänna. Majoriteten av tidiga skärmdumpar är efterbehandlade och riggade för att öka frestelsen för oss gamers. Dom enda man kan lita på någosålunda är dom äkta ingame-bilderna där HUD och hela köret visas.

Medlem

Jag känner mig inte det minsta förvånad, får någon sorts form at Deja Vu upplevelse...

Killzone luktar ändå bajs efter den ospelbara föregångaren...


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Inaktiv

är nog väldigt vanligt, ta motorstorm tex till ps3 ahaha jag trodde inte det var sant när jag väl spelade spelet

Medlem

Man är gravt efterbliven om man anser att erkännandet är en dålig sak. Så jävla många av era favoritspel har hypats med miljontals bullshots, men så fort ett efterlängtat Sony-spel visar sig göra samma sak (om än knappast i samma skala), så kommer moralpolisen och hojtar vilt. Det är så jävla irriterande med alla dessa anti-Sony-vibbar som finns på spelforum på sistone...

Inaktiv

Håller med!
Nästan alla bilder som släpps till konsoll spel är ju manipulerade. Minns tex bilderna till remaken på MGS till gamecube, maken till skärpa det var på skärmbilderna men det verkligen spelet var inte hälften så skarpt.

Medlem

LITE polerade?

Medlem

Jag skulle snarare vilja uppmana till exempel Nintendo att polera sina skärmbilder de ger ut. De ger sällan rättvisa åt spelet.
Kotaku såg man en liten jämförelse. Som det även kan läsas i citat från erkännandet så ser det faktiskt lite bättre ut "opolerat", eller åtminstone mer till grad som man hellre ser i aktivt spelande.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Riktigt lamt tycker jag även om det nu är så lite som utvecklaren hävdar så tycker jag ändå det är fel.. till slut kommer alla utvecklare fuska och hålla på så..

Medlem

Men den stora frågan är, var är denna kritik när andra större (och icke-Sony-kopplade) utvecklare gör det? Snacka om hyckleri och dubbelmoral.

Medlem

vem bryr sig lixom .. låt dom hålla på! spelet är ju fet snyggt ingame så? killzone 2 kommer vinna 2008 game of the year imo!

Medlem
Skrivet av Bengan87:

killzone 2 kommer vinna 2008 game of the year imo!

Har de visat ens en sekunds gameplay än?

Medlem

Så andra gången dem ljuger om spelet alltså? Svin. ;P

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Bengan87:

killzone 2 kommer vinna 2008 game of the year imo!

Har de visat ens en sekunds gameplay än?

ja


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Bengan87:

killzone 2 kommer vinna 2008 game of the year imo!

Har de visat ens en sekunds gameplay än?

Dom lät bl.a. journalister köra igenom en hel bana senaste e3 om jag inte minns fel.

Inaktiv

Här har ni en länk till en post som visar exakt hur allvarligt det är.
Typ testa att ändra gamman.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=8884474&postcount=...

Och för att sätta saker i perspektiv så ska visst gears of war se ut så här
http://img.hexus.net/v2/gaming/screenshots/x360/gears_x360_la...

Medlem

Det är inte det snyggaste spelet jag sett och det ser inte vidare roligt ut tyvärr :/


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

till slut kommer alla utvecklare fuska och hålla på så..

Till slut? Alla gör det redan i olika stor mängd. Dom kanske gör lite efterarbete i PS eller att dom fixar screenshots med mycket högre AA än spelet egentligen har är inte ovanligt.

Inaktiv

Nödvändigt att photoshopa det när det ser tillräckligt bra ut från början...

Skrivet av SWEBarb:

till slut kommer alla utvecklare fuska och hålla på så..

Duh.
Skulle tro att merparten av alla utvecklare redan retouchar sina bilder. Konsoll-screenshots ser grymt tråkiga och gråa ut på en vanlig datorskärm, för att få samma resultat som man får om man visar spelet på en TV så måste man color-correcta. Och hur tror ni att man får fram bilder i den upplösning som behövs för tryck i en tidning?

Skrivet av Whimsical:

De bilder som ges ut på spelsajter och av speljournalister är dom man ska lita på.

Dessa bilder kommer också från utvecklaren eller förläggaren. Det enda som talar mot mer "äktehet" är att mot slutet av produktionen så öser man ur sig så många screenshots att man inte har tid att kontrollera och retoucha allihopa. Det är inte en slump att de första bilderna på ett spel ofta är de snyggaste...

Dessutom så får man ju tydligen sparken som journalist om man bidrar med taskig marknadsföring.

Medlem

Skulle kunna tänka mig att, som någon sade, nästan alla bilder som släpps som "promo" bilder är manipulerade, polerade. Personligen tycker jag inte att det är en så stor grej. I det här fallet så är ju faktiskt Killzone 2 extremt snyggt ändå. Hade jag vart med och gjort spelet så hade jag vart extremt stolt över hur det såg ut ändå. PEACE OUT!

Medlem

vad är hypen kring det här spelet?
grafiken?
spelet verkar inte vara nå speciellt, 1an var inte det heller om jag inte minns fel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Skulle tro att merparten av alla utvecklare redan retouchar sina bilder. Konsoll-screenshots ser grymt tråkiga och gråa ut på en vanlig datorskärm, för att få samma resultat som man får om man visar spelet på en TV så måste man color-correcta. Och hur tror ni att man får fram bilder i den upplösning som behövs för tryck i en tidning?

Frågan är väl snarare hur du tror att de får fram bilder i rätt upplösning för tryck. Det måste vara fusk!
Eller kanske de gör som vanligt:

[http://www.gamedev.net/reference/programming/features/sshot/p...]

Enkel princip. Scenen renderas med alternativ projektion i flera steg. Resultatet klipps ihop till en stor bild. Det är inget fusk då man använder samma renderingsfunktioner som innan. Resultatet blir en enda stor bild.

Det Sony & Co har gjort med Killzone däremot är fusk.

12
Skriv svar