"Europa är mer kreativt än USA"

Robot
Medlem
"Europa är mer kreativt än USA"

"Det finns mer kreativitet i Europa än i Amerika. Amerkanerna är mer raffinerade, det handlar uteslutande om pengar. De tar färre chanser och utvecklarna i USA får mer pengar att röra sig med"

T ex the witcher, som vi alla vet vad som hände med här på FZ.
Dock så har spelet Avg Ratio: 81% på gamerankings så det är värt att testa och köpa alla ni som inte har gjort det!

Inaktiv

Hans utalande kan nog stämma. Det krävs mer chanstagande för att få fram morgondagens stortitlar

Medlem

Stämmer ganska bra faktiskt

Medlem

Känns ändå som att Crytek tänker mer på pengar.

Inaktiv

Klart att de är mer pengarfixerade:O

Medlem

Stämmer. Kommer ju en hel drös med innovativa spel från östeuropa. Problemet är ju bara att de brukar vara bra mycket mer opolerade än de vanliga stortitlarna, och de får knappt någon publicitet så de flesta känner inte till dem.

Medlem

Skulle inte alls bli förvånad om det stämmer.

Inaktiv

vänta, vänta... wow bromsa... jänkar mer fixerade på pengarna? ... NO WAY!!

Inaktiv

Jag visste inte att VALVe var Europeiskt?

Medlem

Akta glashuset, EA. Det pajar om man kastar sten i det.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Känns ändå som att Crytek tänker mer på pengar.

"Jomen det är klart alla har råd med en sjuk snabb dator för <extrem summa pengar>"- Cryteks producenter

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Känns ändå som att Crytek tänker mer på pengar.

Trodde jag skulle få vara ensam om att försvara tyskarna, men tur vad icke. De har snarare tvärt om satsat på en väldigt spetsgrupp av hardcorespelare som gladeligen lägger ut vad de behöver för att spela, som nu gällande, Crysis, som i sig är ett spel för ytterligare än ganska niche publik.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Forcie:

Akta glashuset, EA. Det pajar om man kastar sten i det.

Jag skulle nog hellre påstå att EA skjuter missiler i glashus. :\

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av Fr0gg0.:

Känns ändå som att Crytek tänker mer på pengar.

"Jomen det är klart alla har råd med en sjuk snabb dator för <extrem summa pengar>"- Cryteks producenter

För att göra ett spel som Crysis så behöver du en massa pengar. Jag vill knappt tänka på vad kostnaderna uppgick för Crysis. Så att dom endast tänker på att tjäna pengar tror jag knappast, när dom satsat så otroligt mycket på ett spel. Om dom vill tjäna pengar hade dom i så fall släppt fler spel, oftare. Istället för att satsa på ett spel åt gången.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av kabex:
Skrivet av Fr0gg0.:

Känns ändå som att Crytek tänker mer på pengar.

"Jomen det är klart alla har råd med en sjuk snabb dator för <extrem summa pengar>"- Cryteks producenter

För att göra ett spel som Crysis så behöver du en massa pengar. Jag vill knappt tänka på vad kostnaderna uppgick för Crysis. Så att dom endast tänker på att tjäna pengar tror jag knappast, när dom satsat så otroligt mycket på ett spel. Om dom vill tjäna pengar hade dom i så fall släppt fler spel, oftare. Istället för att satsa på ett spel åt gången.

28miljoner kosta det.. (dollar) va jag hört..

Off topic.. ha ni sett reklamen för cryisis här oavanför.. där e en scen där man skjuter på en stor jäkel i ismiljö.. dåligt att den e me på reklam när det inte är med i spelet eller nått ja missat?

Medlem
Medlem
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av kabex:
Skrivet av Fr0gg0.:

Känns ändå som att Crytek tänker mer på pengar.

"Jomen det är klart alla har råd med en sjuk snabb dator för <extrem summa pengar>"- Cryteks producenter

För att göra ett spel som Crysis så behöver du en massa pengar. Jag vill knappt tänka på vad kostnaderna uppgick för Crysis. Så att dom endast tänker på att tjäna pengar tror jag knappast, när dom satsat så otroligt mycket på ett spel. Om dom vill tjäna pengar hade dom i så fall släppt fler spel, oftare. Istället för att satsa på ett spel åt gången.

28miljoner kosta det.. (dollar) va jag hört..

Off topic.. ha ni sett reklamen för cryisis här oavanför.. där e en scen där man skjuter på en stor jäkel i ismiljö.. dåligt att den e me på reklam när det inte är med i spelet eller nått ja missat?

Hur kan du ha missat den?!??!?

I mitten av spelet ungefär du ska rädda en grupp med marines och en brud mitt i en håla som har krashat i ett flygplan en så kallad burk, och så kommer den store dreta alien o piskar skiten ur alla efter att man dödat ett par mindre flygande aliens så det är bara att fly, om jag inte minns helt fel har jag för mig att updraget efteråt är att flyga en likadan burk som är lite smått skadad .. ^_^


signatur

42

Medlem

Crytek och Epic gör schyssta titlar till sina motorer för att folk skall vilja köpa licenser av dom skulle jag tro...sen kosta vad det kosta vill, dom har en schysst reklam-grej och en bra produkt att sälja och tjäna pengar på...Dom har förmodligen räknat på allt

Om vanliga användare och gamers köper spelen dom utvecklat så är det väl bra, jag menar inte att dom går runt på att sälja licenser utan att folk måste väl köpas spelen för att det skall gå runt...

Bara en tanke ^^

Inaktiv

USA, mer pengafixerade? no shit?

Medlem
Skrivet av wobbla:
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av kabex:
Skrivet av Fr0gg0.:

Känns ändå som att Crytek tänker mer på pengar.

"Jomen det är klart alla har råd med en sjuk snabb dator för <extrem summa pengar>"- Cryteks producenter

För att göra ett spel som Crysis så behöver du en massa pengar. Jag vill knappt tänka på vad kostnaderna uppgick för Crysis. Så att dom endast tänker på att tjäna pengar tror jag knappast, när dom satsat så otroligt mycket på ett spel. Om dom vill tjäna pengar hade dom i så fall släppt fler spel, oftare. Istället för att satsa på ett spel åt gången.

28miljoner kosta det.. (dollar) va jag hört..

Off topic.. ha ni sett reklamen för cryisis här oavanför.. där e en scen där man skjuter på en stor jäkel i ismiljö.. dåligt att den e me på reklam när det inte är med i spelet eller nått ja missat?

Hur kan du ha missat den?!??!?

I mitten av spelet ungefär du ska rädda en grupp med marines och en brud mitt i en håla som har krashat i ett flygplan en så kallad burk, och så kommer den store dreta alien o piskar skiten ur alla efter att man dödat ett par mindre flygande aliens så det är bara att fly, om jag inte minns helt fel har jag för mig att updraget efteråt är att flyga en likadan burk som är lite smått skadad .. ^_^

Kom på att det kunde vara där, men det var aldrig vinter där för mig.. beror väll på var man sprang kanske

Medlem

"Det finns mer kreativitet i Europa än i Amerika. Amerkanerna är mer raffinerade, det handlar uteslutande om pengar. De tar färre chanser och utvecklarna i USA får mer pengar att röra sig med. "

"Button-Brown anser dock att EA hellre satsar på någorlunda säkra kort framför oprövade studior i Europa."

Ingen stor nyhet att EA satsar på pengar framför kreaktivitet.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

En europeisk utvecklare tar fram ett unik spel. Det säljer bra och får positiva recensioner. Utvecklaren köps upp av ett stort amErikAnskt företag. Femtioelva okreativa uppföljare släpps.

Medlem

hur många need for speed spel finns det???

Medlem
Skrivet av Nimman:

hur många need for speed spel finns det???

11 tror jag...


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Vet inte hur många spel som ska använda crytek motorn.. det ända liret vad jag vet är farcry2. Fast UT3 sopar nog banan med de flesta redan en drös lir med den motorn ute så de lär tjäna kosing på den

Medlem

Är inte så säker på om de stämmer, iaf inte om man drar in alla värdelösa spel från Ryssland och alla andra östländer.

Personligen så kommer nog majoriteten av mina favoritspel från andra sidan Atlanten (Nordamerika). Företag som Valve, Blizzard, Ubisoft, Bethesda, BioWare, LucasArts, id Software, Maxis, Activision och många andra företag.

Sen är nog Europeiska företag ganska pengakåta dom också, vad är dom för företag annars?

Medlem

ea har ingen kretivitet alls

nhl samma upplägg sen första till senaste versionen
basket lika så

och för att få ut övriga spel på marknaden köper de upp företag med en massa bra spelideer och licenser och sen lägger ner dem för att spara pengar och kör alla spel i botten med expationer mm


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

ingen annan som tror att alla spelutvecklare är intresserade av pengar?

1
Skriv svar