Resident Evil: Umbrella Chronicles

Robot
Resident Evil: Umbrella Chronicles

Ladda, sikta, skjut. Resident Evil-serien tar ett steg bort från den skräckfyllda magin och landar i ett mindre dynamiskt äventyr. Umbrella Chronicles beskrivs bäst som en strax över medelmåttlig rälspangare - och kommer undan med det.


Medlem
Resident Evil: Umbrella Chronicles granskat
Citat:

Minns den kusliga stämningen, rysningarna, kårarna längs ryggraden i de spöklika ryska byarna från den fjärde delen på GameCube.

Ryska? Spanska var det väl?

Inaktiv
Skrivet av peter_lovgren:
Citat:

Minns den kusliga stämningen, rysningarna, kårarna längs ryggraden i de spöklika ryska byarna från den fjärde delen på GameCube.

Ryska? Spanska var det väl?

Que? Jag gillar det här spelet. Fick mig att tänka på Virtua Cop som jag hade till mitt sega saturn.

Det här tar bort lite av barnstämpeln ifrån Wii. hehe

Inaktiv

Har spelet men har inte orkat sätta in den i Wiin ännu, ska nog ta å testa det imorrn.

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Har spelet men har inte orkat sätta in den i Wiin ännu, ska nog ta å testa det imorrn.

Förstår inte hur man kan låta bli att spela ett nytt spel!

Medlem

Och har funderat länge på att köpa det så fort jag får pengar :\

Medlem

Bra recension, rätade ut en del frågetecken för mig.
Kan nog bli ett köp.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Slutet älskar jag! Det är så förbannat ont! Det är så elakt! Ren ondska! Jag bara älskar det! MUMS! Albert Wesker är antagonisternas antagonist! Han är ikonen för ordet antagonist! MUMS!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

tyckte det var ett slitet ihop satt spel, spelade det i en monter med den där k-pist kontrollen och det kändes helskumt. Updateringen var dålig så vapnet hängde inte med i rörelserna, grafiken var inget att hurra för och gränssnittet såg oldschool ut. kändes som bara ett annat arcade spel på Liseberg.

Medlem

Som RE fan så är det här spelet mumma. Måste bara samla ihop cash >_>


signatur

Videomupp

Inaktiv

Synd bara att man inte har ett Wii än

Medlem
Skrivet av Mooe:
Skrivet av PvtNils:

Har spelet men har inte orkat sätta in den i Wiin ännu, ska nog ta å testa det imorrn.

Förstår inte hur man kan låta bli att spela ett nytt spel!

Jag har också spelet fick det i början av förra veckan. Men har hart mycket att göra så har inte orkat spela. Så det är rätt lätt att låta bli(:

Medlem

Sidouppdragen eller vad man kan kalla dom är en liten bonus... kör man 2 så får man köra singel på dom. Kör inte för svår svårighetsgrad bara... då får man köra om ett par gånger kan man säga... He He.. Kul att drömma sig tillbaka och se vad som hände i kulisserna... Härligt!!!!!!!!!!!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv

Har funderat på att köpa detta men tyvärr erbjuder inte denna decembermånad till många "julklappar" åt mig själv så jag får hålla mig till tåls tills efter jul tror jag.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

RE4 är så jävla underbart . bästa RE spelet tillsammans med orginalet och remaken av orignalet till gc


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Måste man ha wii zapparen för att kunna spela eller går det lika bra att bara köra utan?
Har undrat ett tag nu.


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem

Jag har bara spelat RE4 på wii, men där är man i spanien i alla fall. Un forrastero!

RE4 är ett av mina favoritspel till wii... RE: UC är kul i lagom doser, men helt klart ett bra spel.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av sn0bben15:

Måste man ha wii zapparen för att kunna spela eller går det lika bra att bara köra utan?
Har undrat ett tag nu.

wii zapparen är bara en plasthållare för kontrollerna, den behövs alltså inte.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av LannY:
Skrivet av sn0bben15:

Måste man ha wii zapparen för att kunna spela eller går det lika bra att bara köra utan?
Har undrat ett tag nu.

wii zapparen är bara en plasthållare för kontrollerna, den behövs alltså inte.

Av det jag läst i andra recensioner så verkar det som att den inte är speceillt lämpad till detta spel. Dessutom känns det som att man kan ta vilken kartong som helst och bara skära ut lite bitar och tejpa ihop till en liknande zapper

Medlem

Skulle nog köpa det.. om jag hade en Wii

Medlem

RE4 till PC var ju så illa att man skämdes iofs. Ettan och tvåan i serien är fortfarande de bästa upplevelserna jag haft när det kommer till RE.


signatur
Medlem

Spelade spelet igår, och det var skitroligt att spela det tillsammans med en polare.. Kan knappt vänta att få spela det igen :>

Medlem

Är ett stort RE fan men måste erkänna att jag plågar mig igenom det här spelet. Det känns som städa hela huset i jakt på en dvd med lite extra material... mycket slit för lite nöje

Kör på normal och klarar banorna lätt men så fort man kommer till bossen dör man 10ggr innan man klarat den. Känns välldigt obalanserat. Sedan att man ibland dör för att vapenmenyn är så krånglig känns pinsamt. Testade de inte det här spelet innan de släppte det? För er som inte spelet än så klagar jag på att man aldrig kan gå direkt till ett vapen i menyn utan måste skrolla igenom alla vapen INKLUSIVE de som inte har nå ammo....

och vart är RE2,4 och CV?

Hade det inte vart RE med Wesker i spetsen så hade jag gått Sverker Olofsson på den här skiten...


signatur

Wii code: 5902-1749-7534-0253

Medlem

Begriper inte hur man kan ge spelet godkänt för grafiken. Kvalar ju in på topplista över de fulaste spelen till Wii, om man räknar bort rena partyspel i alla fall.

Inaktiv

Ge mig två zappers och detta spel så klarar jag mig antaglien hela vintern.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv
Skrivet av Grimmy-:

Begriper inte hur man kan ge spelet godkänt för grafiken. Kvalar ju in på topplista över de fulaste spelen till Wii, om man räknar bort rena partyspel i alla fall.

För att grafiken inte är allt kanske?

Inaktiv
1
Skriv svar