Nästa Sims 2-expansion erövrar fritiden

Robot
Medlem
Nästa Sims 2-expansion erövrar fritiden

Ska de hinna göra 10 nya expansioner innan The Sims 3, eller? :/

Medlem

jahapp, sims-avdelningen i spelbutiken blir utökad ännu en gång..

Medlem

Fy fan för det här...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

jag slutade lira det vid...sims 1 utan nån expansion...

Medlem

Muuu!!!


signatur

How can we win when fools can be kings?

KoP
Medlem

Har jag förstått rätt nu? Man ägnar sin fritid till att ägna sig åt en virtuell fritid i ett spel? Värsta paradoxen!

Medlem
Skrivet av KoP:

Har jag förstått rätt nu? Man ägnar sin fritid till att ägna sig åt en virtuell fritid i ett spel? Värsta paradoxen!

Vänta bara på The Sims 2: The Sims, där dom spelar The Sims, som i sin tur spelar The Sims, som spelar the sims, som spelar... ja... i all oändlighet.

Medlem

ooh.. en bil ^^

Medlem

Dom säljer ju så sluta lipa.

Medlem
Skrivet av Katana:

jahapp, sims-avdelningen i spelbutiken blir utökad ännu en gång..

Väntar på att den sista sims-titeln kommer så de ger ut en samlad DVD-box. Så att det inte tar upp hyllplats (en hel hylla) i butiken. Tar ju hyllplats från andra spel (Hah! Där skrämdes jag! ).


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Såna här nyheter, och kommentarerna, får mig alltid att le stort.

Det måste verkligen svida för er att en spelserie som riktar sig till kvinnor (usch!) och barn (usch!) och "casualspelare" (FY FAN!) säljer bra och får uppföljare. Hur vågar de tillverka spel som inte innehåller 3 ton blod, 64-spelar MP och en inlärningskurva brantare än K2?

Det finns ju bara en viss mängd lycka i världen, och om om vanligt folk har kul med Sims så suger det lycka direkt från era hardcore-gamer-konton. Visst är det så?

Bah. Ska iaf köpa det här när det kommer, i lagom tid till min systers födelsedag.

Medlem

Erenthal jag tror att de flesta är emot The Sims endast på grund av sinna expansioner som kommer titt som tätt och inte spelet i sig. Jag tycker att det vore mera ok med The Sims 1/2 och ett PAR expansioner inte ett tiotal (snart).

Det kan väl inte vara så radikala ändringar så att man ska behöva köpa ett exemplar varenda gång för att få de nya sakerna?

Skulle kunna tänka mig att sakerna som är på cd-skivorna skulle gå in i en patch om de ville. Men pengar är ju pengar antar jag. (det är väl inte mer än bara nya saker i expansionerna som kommer väl?)

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Såna här nyheter, och kommentarerna, får mig alltid att le stort.

Det måste verkligen svida för er att en spelserie som riktar sig till kvinnor (usch!) och barn (usch!) och "casualspelare" (FY FAN!) säljer bra och får uppföljare. Hur vågar de tillverka spel som inte innehåller 3 ton blod, 64-spelar MP och en inlärningskurva brantare än K2?

Det finns ju bara en viss mängd lycka i världen, och om om vanligt folk har kul med Sims så suger det lycka direkt från era hardcore-gamer-konton. Visst är det så?

Bah. Ska iaf köpa det här när det kommer, i lagom tid till min systers födelsedag.

Det är inget fel på spelet. Däremot är det fel med pengamjölkandet. 300 spänn för lite nytt material. Och så släpps det en massa expansioner med små mellanrum.

Jag vill hellre se ett The Sims 3.

Medlem

EA skulle ju va dumma om dom inte gjorde fler exp till sims. Det säljer som smör så varför inte göra mer.

Inte för att jag gillar sims alls.

Medlem
Skrivet av ZereCool:

EA skulle ju va dumma om dom inte gjorde fler exp till sims. Det säljer som smör så varför inte göra mer.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Det är inget fel på spelet. Däremot är det fel med pengamjölkandet. 300 spänn för lite nytt material. Och så släpps det en massa expansioner med små mellanrum.

Jag vill hellre se ett The Sims 3.

Fair point angående Sims 3. Skulle också gärna se det.

Men, en snabb titt på release-datumen ger ett snitt på 6 månader mellan expansionssläppen (då räknar jag inte med "stuff packs" som ju är micro-expansioner).

Med tanke på att den tilltänkta målgruppen antagligen inte köper så värst många andra spel (om de ens köper andra spel), till skillnad från oss "gamers", så framstår ca 300 spänn var sjätte månad varken såsom för tätt eller för dyrt.

Medlem

heh.. små spelar faktiskt sims.. och detta kan nog bli lite halvt skoj.. Sims är ett vääldigt stört spel.. har gjort en alcholist av min sim o_O

Medlem

Förstår inte riktigt detta hat mot The Sims och dess expansioner. Det är fritt fram för företag att pumpa ut banor och annat skräp för en slant på t.ex. Xbox Live men så fort de är något som inte intresserar er ett dugg, något som säljer som smör hos flickorna så ryter ni till som en flock babianer.

Detta är bara bra för både EA och Maxis, tvivlar på att vi skulle få se spel som Spore om de inte vore för The Sims stora framgång. Det är bara att acceptera att dom har lyckats med något som ingen lyckats med tidigare, hittat de perfekta spelet till den perfekta målgruppen.

KoP
Medlem
Skrivet av Lurid:
Skrivet av KoP:

Har jag förstått rätt nu? Man ägnar sin fritid till att ägna sig åt en virtuell fritid i ett spel? Värsta paradoxen!

Vänta bara på The Sims 2: The Sims, där dom spelar The Sims, som i sin tur spelar The Sims, som spelar the sims, som spelar... ja... i all oändlighet.

Gaaaaaaaaaah!

Medlem

Förstår inte gnället från alla, det är väl skitroligt att spelutvecklarna vill utveckla sina spel? Komma med många många expansioner är ju inte jätteovanligt (Battlefield, Half-Life (moddar i detta fallet)), det kommer hela tiden till Xbox spelen.
Forza 2 släpper Car packs varje månad, kostar 400 points (ca 55 spänn) varje gång man vill ha ett, men de gnäller folk inte på.

Alla kanske inte gillar originalet Sims 2 och vill ha lite utbyggnad, vissa kanske saknar att ha djur (testade de här med trädgård, var ju faktiskt ett helt annat spel) osv, man får väldigt mycket för de där 2-300kr ändå.
Och som sagt, varför gnälla på utvecklare som ändå gör expansioner som är bra och inte expansioner som är sopiga, bara för att mjölka pengar? Bra expansioner+mjölka pengar, kör på, vill man inte ha fritid, så skit i de då, kanske kommer de ett exp. som passar er ngn gång, kanske ett FPS sims

Medlem

fritid hm? Hur fan ska mina simmar hinna med en sån, när de knappt hinner gå på toaletten, äta, shoppa, arbeta, ringa rörmokaren, leka med hunden, kasta snöbollar med mera med mera. usch


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Någon jälva moddare måste släppa ut The Sims 2: Murder där man får ta kol på alla jävla sims.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv

The Sims är en jävla mjölkningsmaskin som EA antagligen aldrig kommer att sluta utnyttja. Med så mkt att göra efter alla expansioner så borde simmarna få superkrafter som att stanna tiden så att de hinner med att göra allt!

Medlem
Skrivet av melachi:

Någon jälva moddare måste släppa ut The Sims 2: Murder där man får ta kol på alla jävla sims.

Går ju att elda upp ens sims.:P


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

1
Skriv svar