Inaktiv
GW > WOW

Jag fick för mig en dag att ladda ner en 10-day trial till wow och spela lite. Ganska snabbt märkte man en del saker som man var van vid fanns i Guild Wars men som fattades i World of Warcraft.

I wow måste man vara vänd mot fienden som man slåss mot, man kan alltså inte vrida omkring "kameran" och titta på omgivningen samtidigt som man slåss. Det kan man i gw.

I gw springer man automatiskt till en fiende eller npc mm om man klickar på den, i wow måste man springa fram själv.

I wow har man bara en move när man dansar, i gw har man flera moves beroende på klassen.

I gw kan man vrida kameran så att man ser sig själv framifrån, det kan man inte i wow.

Wow är väldigt enformigt, i gw finns det i alla fall missions.

I gw kan bara varelser av kött blöda, i wow kan tom skelett och spöken blöda.

I gw ser man var fiender finns på minikartan, det gör man inte i wow.

I gw kan man hålla in en knapp för att se fiender i närheten eller vänner i närheten, det kan man inte wow (fast jag har hört att man kan göra det om man har en särskild skill).

I gw kan man acceptera oändligt med quest, i wow kan man bara ha 25 åt gången.

Gw är vackrare än wow.

I rättvisans namn kan jag ju nämna en sak som är positiv med wow som inte gw har. Man kan se ett par quest på högra sidan av skärmen. Ja, det är faktiskt det enda jag kan komma på som gw saknar i mina ögon. Nu kan det ju vara så att jag har missat något med wow som kanske dyker upp senare i spelet.

#blogg


signatur

Det finns människor som alltid tror att man angriper dem när man säger sin egen åsikt. - Christian Morgenstern

Medlem
GW > WOW

I WoW kan du vrida kameran hur du vill och se din karaktär framifrån (till och med när du slåss! Och kolla in omgivningarna så mycket du vill! ). Du gör det genom att hålla ner vänster musknapp när du justerar kameran. Högerknappen justerar kameran på ett annat sätt. Det går alltså att vrida kameran hur man vill. Surprise!

Annars blir det svårt att ta en sån här bild t.ex.

Så vitt jag kan se så är kameran framifrån.

Medlem

Fast GW äger ju WoW ändå, även om jag tycker det är av andra anledningar

Typ att man slipper grinding, att det är sjukt kul att bygga builds, att kampanjerna är awesome, rolig pvp och bra guildsystem

Inaktiv
Skrivet av Soltorkad3:

I WoW kan du vrida kameran hur du vill och se din karaktär framifrån (till och med när du slåss! Och kolla in omgivningarna så mycket du vill! ). Du gör det genom att hålla ner vänster musknapp när du justerar kameran. Högerknappen justerar kameran på ett annat sätt. Det går alltså att vrida kameran hur man vill. Surprise!

Jaha, där ser man


signatur

Det finns människor som alltid tror att man angriper dem när man säger sin egen åsikt. - Christian Morgenstern

Inaktiv

- I wow måste man vara vänd mot fienden som man slåss mot, man kan alltså inte vrida omkring "kameran" och titta på omgivningen samtidigt som man slåss. Det kan man i gw.

Håll ner vänster musknapp så kan du vrida kameran hur du vill när du slåss, och att gubben måste stå vänd mot din fiende när du slåss är ju en självklarhet

- I gw springer man automatiskt till en fiende eller npc mm om man klickar på den, i wow måste man springa fram själv.

Num Lock = Autowalk i WOW.

-I gw kan man vrida kameran så att man ser sig själv framifrån, det kan man inte i wow.

Åter vänster musknapp.

- I gw kan man hålla in en knapp för att se fiender i närheten eller vänner i närheten, det kan man inte wow (fast jag har hört att man kan göra det om man har en särskild skill).

Finns pots som du kan dricka för att se dina fiender. Är du i party med dina vänner ser du exakt vart dem är.

- I gw kan man acceptera oändligt med quest, i wow kan man bara ha 25 åt gången.

Sen när skulle man ändå göra mer än 25 quest åt gången?

-Wow är väldigt enformigt, i gw finns det i alla fall missions.

Över 3000 olika quester, och eftersom du bara spelat 10 dagars trial antar jag att du aldrig tog dig till maxlvl där spelet egentligen tar sin start.

-I gw ser man var fiender finns på minikartan, det gör man inte i wow.

Feral Druider kan, och vad är meningen med att konstant se sina fiender? Då försvinner ju hela spelkänslan.

Glöm inte heller att WOW är ett av dagens mest populäraste E-sports spel, så jag blir lite fundersam när du klagar på spelets PVP

Inaktiv

Att det finns över 3000 quester gör ingen skillnad för mig, det är questerna som gör spelet enformigt

För att förtydliga mig: i wow måste man själv se till att man är vänd mot sin fiende (tror jag). I gw sker det automatiskt.

Och så tycker jag inte att de ska behövas pots för att kunna se fienderna, inte när man är van vid gw


signatur

Det finns människor som alltid tror att man angriper dem när man säger sin egen åsikt. - Christian Morgenstern

Medlem

Klart det kommer massa "WoW-are" och försöker försvara. I mina ögon är och förblir WoW ägt av WAR, AoC och GW. Men det är min åsikt. Och sen att spelet ska ta sin start vid maxlevel skrattar jag bara åt. Orka sitta och grinda och slänga bort skitmycket tid för att få börja på det roliga? Något mer idiotiskt har jag aldrig hört. Som att man måste sitta och äta bajs innan man släpps in på en fin resturang.

Och det summerar wow ganska bra.

Inaktiv

Det handlar inte om att försvara, det handlar bara om att ge fakta på felaktiga påståenden, precis som om jag skulle sitta och säga att Barcelona är ett dåligt fotbollslag.

Sen tycker du att allt levlande är onödigt men samtidigt tar du upp AoC vilket har precis samma princip som ett av dem "bättre valen"

1
Skriv svar