Betatesta Pirates of the Burning Sea

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Avinstallerade spelet precis. Tyckte inte om att man typ var tvungen att skapa massa grejer för att sedan bygga skepp(såvida man inte var pirater) istället för att bara ta över ett skepp som i gamla sid meiers. Grafiken va väl hyfsad men den va inte snygg direkt och animationerna va helt värdelösa. Alla gubbarna gick som draenais i wow. Allt var sjukt upprepande och hade förväntat mig att det skulle vara roligare än vad det var och sen att man i januari ska vara tvungen att betala en månadsavgift dyrare än wow gör det hela mycket sämre. Tror faktiskt spelet kommer floppa. Kändes som en blandning på typ ett sjukt gammalt dåligt rpg, eve online vilket jag hatade och till slut sid meiers.

antar att du spelar wow och du tycker att pirates är upprepande? wow är bara hack'n slash om och om igen, vet inte riktigt varför men tycker att pirates har en en speciell charm so jag inte kan sätta fingret på

Medlem

Lite trist att dom öppnar upp en beta med det ofantliga lagget.
Men lite småkul spel dock inget för mig.
Anar att det blir lite enformigt i längden...
Bordnings-fighten var rätt jävla tråkig samt varför kan man inte dela upp sin styrka och ta över ett tomt skepp?!

Inaktiv
Medlem

håller med, spelet är stelt och har inget speciellt köra skeppen är bara trist och tar evigheter, fighterna är stela och inte så underhållande heller.

Medlem

Tycker det verkade helt ok, har lirat nu i ungefär en timma, men jag vet inte om jag vågar köpa något mer spel från SOE efter SWG tragedin...

Inaktiv

Är det någon som vet hur man ska göra i detta fall? Håller på att installera POTBS med Windows XP men under installationen med spelet i bakgrunden så kommer den till ca 80% och sedan står det "Please insert Disk 2" och även path som man ska fylla i.

Inaktiv

Har inte spelat betan, är den bra?

Medlem
Citat:

Avinstallerade spelet precis. Tyckte inte om att man typ var tvungen att skapa massa grejer för att sedan bygga skepp(såvida man inte var pirater) istället för att bara ta över ett skepp som i gamla sid meiers. Grafiken va väl hyfsad men den va inte snygg direkt och animationerna va helt värdelösa. Alla gubbarna gick som draenais i wow. Allt var sjukt upprepande och hade förväntat mig att det skulle vara roligare än vad det var och sen att man i januari ska vara tvungen att betala en månadsavgift dyrare än wow gör det hela mycket sämre. Tror faktiskt spelet kommer floppa. Kändes som en blandning på typ ett sjukt gammalt dåligt rpg, eve online vilket jag hatade och till slut sid meiers.

Man kan köpa skepp i shoppen,, & att spelet är mer enformigt än wow kan jag inte hålla med om, då det e mer taktiskt i strider med beräkning av vind & dyligt.
Längtar till man kommer upp i lite levels & kan göra feta raids mot andra. Visst det e inte action som counter-strike.

Gillar oxå att man bara går till hamnen & kan göra Q istället för i WoW springa en timme för att döda 20 lejon för att sedan upptäcka att det var fel lejon man dödat i 10min

Kan hålla med om att svärdfighterna e dåliga, men det e en beta. Bara att rapportera sina synpunkter till dem.

Medlem

ruggigt rolig, blir nog att köpa detta sen. har spelat i 2,5 dagar nu.

Medlem

Nya servrar uppe nu, inklusive en EU server..

Inaktiv
Skrivet av Gummii:
Citat:

Avinstallerade spelet precis. Tyckte inte om att man typ var tvungen att skapa massa grejer för att sedan bygga skepp(såvida man inte var pirater) istället för att bara ta över ett skepp som i gamla sid meiers. Grafiken va väl hyfsad men den va inte snygg direkt och animationerna va helt värdelösa. Alla gubbarna gick som draenais i wow. Allt var sjukt upprepande och hade förväntat mig att det skulle vara roligare än vad det var och sen att man i januari ska vara tvungen att betala en månadsavgift dyrare än wow gör det hela mycket sämre. Tror faktiskt spelet kommer floppa. Kändes som en blandning på typ ett sjukt gammalt dåligt rpg, eve online vilket jag hatade och till slut sid meiers.

Man kan köpa skepp i shoppen,, & att spelet är mer enformigt än wow kan jag inte hålla med om, då det e mer taktiskt i strider med beräkning av vind & dyligt.
Längtar till man kommer upp i lite levels & kan göra feta raids mot andra. Visst det e inte action som counter-strike.

Gillar oxå att man bara går till hamnen & kan göra Q istället för i WoW springa en timme för att döda 20 lejon för att sedan upptäcka att det var fel lejon man dödat i 10min

Kan hålla med om att svärdfighterna e dåliga, men det e en beta. Bara att rapportera sina synpunkter till dem.

Vad kan man säga, Smaken är som baken. Jag skrev iofs inte att jag tyckte spelet va sämre än wow, jag skrev att månadsavgiften kommer bli dyrare och att gubbarna gick som draenais och såg inte mänskliga ut. Dom skeppen jag hittade i shoppen hade sämre defense än startskeppet trots att det var en högre level och sen så tyckte jag att det va dåligt att om man förlorade en strid så blev man av med sitt skepp om man inte körde startskeppet.

Inaktiv

Har xp och det står samma sak insert disk 0?

Medlem

"Vad kan man säga, Smaken är som baken." (hårig)

Medlem

nå´n som vet hur mycket detta spel kommer kosta? och kommer det ha månads avgift (vilket jag förmodar) vilket vore synd efter som mina föreldrar förbjuder mig att splela spel med månads avgift:(

Inaktiv

eh... jag har fått en beta nyckel mejlad till mej men jag kan inte använda den det står bara invalid beta key när jag förrsöker använda den i beta aplication... någon som kan hjälpa mej med detta?

Medlem

Drog ner spelet på 15min, jag älskar fz.se (och min lina)


signatur

living let die

Inaktiv

Hade strul som bara den att installera spelet, kanske eftersom jag laddat ner de 5 filerna man skall ha till desktop på min c-partition och försökte sedan installera till min d-partition. Dumpade allt efter flera försök och drog hem alla filer igen, denna gång direkt till en nyskapt folder döpt Potbs på min d-partition där jag vill ha spelet. tryckte på install i samma folder där jag lagt mina nedladdade filer. Klart!

Inaktiv

Min dator säger till mig att sätta i skiva 2, men inget funkar, har packat om .exe:n (Om ni menar potbsfullinstalleu), kör setup som vanligt, dragit av brandväggen, lagt allt i samma map... Det bara vill sig inte funka! Några tips?

Skriv svar