Vista Feature - inga skrivbordsikoner

Skägg.
10 Chambers
Vista Feature - inga skrivbordsikoner

Jag har kört Vista i en dryg månad nu och överlag funkar allt bra. Det är bara en bugg (eller feature kanske?) som stör mig något enormt. Mina skrivbordsikoner försvinner. Hela tiden. När jag startar datorn, eller använder "Visa skrivbordet" så är det helt tomt. Det enda som funkar är att högerklicka och haka ur "Visa skrivbordsikoner" och sedan bocka i det igen. Då fungerar det tills jag råkar köra win+d igen. Har googlat, men inget hjälper. Hilfe!

#blogg


signatur
Medlem
Vista Feature - inga skrivbordsikoner

Vad kör du på för burk, laptop/stationär?

Medlem
Skrivet av Calle:

Vista

Där är ditt problem.

Nej men skämt och sido låter grymt störande. Har tyvärr ingen lösning på hand heller...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av shred:

Vad kör du på för burk, laptop/stationär?

Lappe, från Acer.


signatur
Medlem

Byt till Windows 7...

Nej men allvarligt, prova det. RCn är gratis och öppen för alla fram till våren nästa år, och bra mycket bättre än Vista. Riktigt stabilt faktiskt!

Har aldrig hört talas om din bugg tidigare


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av shred:

Vad kör du på för burk, laptop/stationär?

Lappe, från Acer.

1. Pröva att deleta din Icon-cache och reboota.

2. Pröva med att ställa upp energi-nivån till max (låter skumt men funkade för mig).

Medlem
Citat:

Hi,
I do a fair bit of work on these Asus notebooks, and have found the solution to this problem.
It works OK to simply enable a different power plan, but if the current plan suits your needs more than others, it is a simple fix.

-Right click the Power icon in the system tray
-Select Power4Gear Extreme
-Click continue on the UAC prompt
-Make sure the 'Quiet Office' plan is selected
-In the lower right corner, there is an option to 'Hide Desktop Icons'. Set this to No and your problems are solved.

Kanske funkar?


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Men vad ska du ha skrivbordsikoner till? Ladda ner Launchy så behöver du aldrig mer titta på en ikon.

1
Skriv svar