Fortsatta Bloodlines-uppdateringar

Robot
Medlem
Fortsatta Bloodlines-uppdateringar

Detta är helt klart ett av de bästa spelen jag någonsin kört. Väldigt kul att se att de fortfarande jobbar på att göra det buggfritt.

Medlem

Underbart spel som jag ofta återkommer till

Skrivet av FZ:

På sätt och vis vid liv

That is not dead which can eternal lie.
And with strange æons even death may die.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Skitskönt spel men buggarna fick mig att sluta efter ett tag... Kanske ska testa det en gång till nu då.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Bt
Medlem

Changelog? Websida för de som skapar patcharna?


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Jävligt bra spel. Min dator klarade inte av spelet särskilt bra så jag slutade spela efter kanske 5-8 timmars speltid. Men det jag körde var grymt kul, bortsett från de sega laddningstiderna och min kassa framerate.

Ska lätt ge spelet ett nytt försök när jag uppgraderar.

Kul att FZ uppmärksammar ett så gammalt spel btw.

Medlem

Varje gång jag ser en ny nyhet om Bloodlines så vill jag bara spela det igen. Usch så tråkigt det är att utvecklarna blev tvungna att lägga ner. Absolut det roligaste rollspelet jag spelat på år och dar ännu..

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av FZ:

På sätt och vis vid liv

That is not dead which can eternal lie.
And with strange æons even death may die.

The Necronomicon, från H.P lovecraft? ;p

Inaktiv
Skrivet av Bt:

Changelog? Websida för de som skapar patcharna?

För alla förändringar får du kolla readme:n som medföljer nedladdningen, men det är ungefär så här mycket för varje x.x-uppdatering.

Skrivet av Changelog:

ATTENTION!!! FROM THIS PATCH ONWARDS THE FORMER BASIC PATCH WILL BE INSTALLED AS DEFAULT PATCH!

EVERYONE LOOKING FOR THE FORMER FULL EXPERIENCE NEEDS TO INSTALL THE PLUS FOLDER ON TOP AFTERWARDS!

The changelog and changelist now have all changes relevant to the plus variation marked with a +, the changes for 4.4 are listed below. Special thanks go to Wabbite for his utilities and to RobinHood70 for his help!

v4.4 06.12.2007
----
Made basic patch install as default and removed overlooked changes.
+Removed crossbow from Sin Bin and fixed Yukie double swords issue.
Included memory and widescreen resolution tools, thanks to Wabbite.
Many Malkavian lines added for blood dools, thanks to RobinHood70.
+Removed humanity for Dementating McFly and tutorial .38 on default.
Swapped Lily cutscene Phil with scrubs and adjusted Vandal's line.
+Made it possible to specify which clothes Heather should wear next.
Restored SM haven for traitorous Tremere and fixed sewer shortcut.

Re-did Ginger Swan knowledge fix and warehouse re-entering stopper.
Corrected boss flags for Mercurio, Chastity and Tzimisce Creation.
Fixed Venus' reaction for persuading Boris and Asylum email issues.
Restored newscaster and Cal lines and fixed minor dialogue errors.
Repaired Imalia's quest failure message and new Vandal alternative.
Fixed possible random crashes on exiting Grout's Mansion and Dane.
Corrected hostess not getting elevator and phoning without a phone.
Added inspection to text at Society and a few more missing sounds.

Wesp har för övrigt ingen websida men han brukar hålla till på Planet Vampires forum.

Medlem

Det är knäppt vad många buggar Bloodlines hade egentligen. Kudos till de som fortfarande hjälper till att plåstra om såren!


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Jäkligt bra spel.. ett av mina rpg favoriter

Medlem

Jag spelar detta förfullt. Kör just nu med en Nosferatu.

Hoppas det kommer ett nytt Vampire spel.

Tack FZ för nyheten btw. Säg till när 4.5 kommer.

Inaktiv
Skrivet av skribb:

Det är knäppt vad många buggar Bloodlines hade egentligen. Kudos till de som fortfarande hjälper till att plåstra om såren!

Så fasligt mycket fanns inte kvar efter officiella 1.2-patchen. Den här patchserien har introducerat en hel del material som finns i spelfilerna men inte i själva spelet och lagt till och ändrat på andra saker så det är snarare att räkna som en modd än bara en patch. En del av fixarna går ju åt till att fixa nya problem som uppstått med det nya materialet.

Det finns en annan patchserie också, kallad "True Patch" vars syfte är att bara rätta till buggar och inte ändra på något. Tyvärr baserade de den först på Wesps patchar utan att ge någon som helst credit för hans och andras arbete, sedan startade de om från början istället för att bara lägga in ett tack i Readme-filen. Efter detta drama har Wesps namn lagts in i toalett-texturerna i "True patch":en, bl.a. En smula ironiskt när hela syftet med patchen som, som sagts, var att endast fixa buggar.

Medlem

Som Ninotramp sa, mer Vampire-spel åt folket! För oss som tycker att pen&paper är dötrist och att lajv är fånigt.

Bt
Medlem

Tack för infon. Ska tanka ner patchen och instalera spelet igen


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

kan inte activision blizzard slänga upp lite pengar och sätta ihopa ett gäng som kan patcha till detta officiellt....

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av FZ:

På sätt och vis vid liv

That is not dead which can eternal lie.
And with strange æons even death may die.

The Necronomicon, från H.P lovecraft? ;p

H. P. Lovecraft, ja. Förekommer i "The Call of Cthulhu" samt "The Nameless City" vill jag tro. Minns inte vad de heter på svenska.

Cthulhu ger ju för övrigt en ny dimension till begreppet "Att sova med fiskarna"

På tråden:
Jag tyckte inte att spelet var särskilt buggigt första gången jag körde det (opatchat). Är det bara jag, eller?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

'lskade atmosf'ren i spelet


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av FZ:

På sätt och vis vid liv

That is not dead which can eternal lie.
And with strange æons even death may die.

The Necronomicon, från H.P lovecraft? ;p

H. P. Lovecraft, ja. Förekommer i "The Call of Cthulhu" samt "The Nameless City" vill jag tro. Minns inte vad de heter på svenska.

Cthulhu ger ju för övrigt en ny dimension till begreppet "Att sova med fiskarna"

På tråden:
Jag tyckte inte att spelet var särskilt buggigt första gången jag körde det (opatchat). Är det bara jag, eller?

Har för mig att dom där orden står i the necronomicon som är med i the namless city tror ja ;p kommer ej ihåg så bra hehe

Medlem

Borde ta och köra det igen snart, riktigt nedra bra spel! Bara att välja en annan klan ger så mkt nya möjligheter, snacka om omspelningsvärde! Och ja kul med uppdateringarna!

Medlem

Spelet är underbart.
CCP håller ju på med ett MMO-spel från World of Darkness serien.
Frågan är dock om det är från den nya eller den gamla vilket masqurade tillhör. Hursomhelst så kan det bli riktigt bra även om jag personligen hade hoppas på ett rpg. Men vem vet, det kanske kommer ett inom en snar framtid.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Spelet är underbart.
CCP håller ju på med ett MMO-spel från World of Darkness serien.
Frågan är dock om det är från den nya eller den gamla vilket masqurade tillhör. Hursomhelst så kan det bli riktigt bra även om jag personligen hade hoppas på ett rpg. Men vem vet, det kanske kommer ett inom en snar framtid.

Varulv kanske
Efter episoden vid observatoriet i bloodlines så blir man ju lite sugen på att själv få vara en slåssmaskin
Har du någon länk till det där?

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har för mig att dom där orden står i the necronomicon som är med i the namless city tror ja ;p kommer ej ihåg så bra hehe

Jo, det är citat från den galne araben [krångligt namn här] som skrev boken Necronomicon strax innan han blev uppäten av en äldre gud.

Kollade f.ö. upp vad bökerna heter på svenska om någon mot förmodan skulle vara intresserad.
The Call of Cthulhu heter "Cthulhu" och The Nameless City (fantasilöst nog) "Den namnlösa staden".


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Jh
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av FZ:

På sätt och vis vid liv

That is not dead which can eternal lie.
And with strange æons even death may die.

The Necronomicon, från H.P lovecraft? ;p

H. P. Lovecraft, ja. Förekommer i "The Call of Cthulhu" samt "The Nameless City" vill jag tro. Minns inte vad de heter på svenska.

Cthulhu ger ju för övrigt en ny dimension till begreppet "Att sova med fiskarna"

På tråden:
Jag tyckte inte att spelet var särskilt buggigt första gången jag körde det (opatchat). Är det bara jag, eller?

Trevliga böcker det där.. Minns när jag läste Lovecraft för första gången (ca 15 bast).. nattsömnen var förlorad kan man säga..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av skribb:

Det är knäppt vad många buggar Bloodlines hade egentligen. Kudos till de som fortfarande hjälper till att plåstra om såren!

Så fasligt mycket fanns inte kvar efter officiella 1.2-patchen. Den här patchserien har introducerat en hel del material som finns i spelfilerna men inte i själva spelet och lagt till och ändrat på andra saker så det är snarare att räkna som en modd än bara en patch. En del av fixarna går ju åt till att fixa nya problem som uppstått med det nya materialet.

Det finns en annan patchserie också, kallad "True Patch" vars syfte är att bara rätta till buggar och inte ändra på något. Tyvärr baserade de den först på Wesps patchar utan att ge någon som helst credit för hans och andras arbete, sedan startade de om från början istället för att bara lägga in ett tack i Readme-filen. Efter detta drama har Wesps namn lagts in i toalett-texturerna i "True patch":en, bl.a. En smula ironiskt när hela syftet med patchen som, som sagts, var att endast fixa buggar.

Ah, jag förstår. Jag minns inte om jag spelade med eller utan patch, men jag kommer inte ihåg några buggar faktiskt, hehe. Visserligen spelade jag bara till spökhuset, pallade aldrig spela längre

Trodde att alla de här fanpatcharna rättade till faktiska buggar, men nu förstår jag hur det ligger till. Hur som helst har denna tråd fått mig att vilja testa Bloodlines igen, man kanske kan undvika spökhuset på något sätt...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Jh
Medlem

..nä spökhuset är kvar..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Hehe, trevligt att se att de fortfarande håller på att uppdatera spelet. Som sagt, för varje patch det kommer vill ja bara spela det ännu en gång igen.
(Själv så orkar jag inte spela klart Chinatown lite grann. Är trött på miljön en bit.)

Medlem
Skrivet av omgponies:

Spelet är underbart.
CCP håller ju på med ett MMO-spel från World of Darkness serien.
Frågan är dock om det är från den nya eller den gamla vilket masqurade tillhör. Hursomhelst så kan det bli riktigt bra även om jag personligen hade hoppas på ett rpg. Men vem vet, det kanske kommer ett inom en snar framtid.

Själv hoppas jag att det blir i Masquerade versionen istället för i Requiem. Min favvo klan är Malkavians och Requiem har mer eller mindre förstört dem enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av Jh:

..nä spökhuset är kvar..

Spökhuset är ju en klassiker Var riktigt rädd första gången jag lirade det hehe

ett MMO baserat på world of darkness vore ju mumma !

Medlem

Detta är ett av de bästa spelen någonsin. Tyvärr så fick det inte den uppmärksamhet det förtjänade, kanske för att det var lite väl buggigt från början. Men efter buggfixarna, oj oj oj vilket spel.

Bara möjligheten att välja så många olika karaktärer/spelsätt är helt underbart. Vill jag köra som stor och stark och helt enkelt spöa upp alla? Smidig och "stealthy? "Aristokratisk" med god övertalningsförmåga? Vill jag köra "all the way" och vara en vanställd Nosferatu som måste gömma sig för mänskligheten?

Miljöerna är helt underbara. Fan man blev ju t.o.m. rädd emellanåt.

Om något spel har ett "återspelsvärde" så är det detta. Har ni inte spelat Vampire: The Masquerade - Bloodlines förr så skaffa det omedelbart, ni har många fascinerande timmar framför er.

Medlem

Sjukt högt omspelningsvärde på bloodlines
Min installation verkar ha skitit sig efter en hårdvaruuppdatering,
någon som mins hur det var med patcharna?
Var det 1.1 först och 1.2 över den, eller räckte det med 1.2?
Det står lite otydligt (inte alls) i filarkivet.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

12
Skriv svar