EVE Online-klienten buggfri

Robot
Medlem
EVE Online-klienten buggfri

Snyggt att kalla deras största expansion hittils för en patch. För övrigt slapp jag allt knöl med boot.ini's eftersom jag var pendantisk för att bara uppgradera min klient.

Medlem

"EVE Online-klienten buggfri

'Buggfri' kanske inte är helt sant"

Men dåså, skriv ta mig tusan inte att den är det i rubriken då! Jäkla Aftonbladet style...

"EVE Online-klienten fixad" skulle vara bättre.

Medlem

Jag slangade fulla versionen istället för patchen sen har jag inga spel installerade på boot partitionen.
Men dom är jävligt korkade att kalla en fil till spelet för boot.ini.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Redaktör
Skrivet av Silverfish:

"EVE Online-klienten buggfri

'Buggfri' kanske inte är helt sant"

Men dåså, skriv ta mig tusan inte att den är det i rubriken då! Jäkla Aftonbladet style...

"EVE Online-klienten fixad" skulle vara bättre.

Det är helt omöjligt att återge innehållet i varje nyhet på de fyra, fem ord som en rubrik normalt består av. Bemödar man sig med att läsa underrubriken eller den första raden i brödtexten förstår man vad nyheten handlar om. Med andra ord - sluta jämföra med Aftonbladet bara för att rubriken inte säger precis allt.


signatur
Medlem
Skrivet av Silverfish:

"EVE Online-klienten buggfri

'Buggfri' kanske inte är helt sant"

Men dåså, skriv ta mig tusan inte att den är det i rubriken då! Jäkla Aftonbladet style...

"EVE Online-klienten fixad" skulle vara bättre.

Så tramsigt och tröttsamt när folk ska läxa upp skribenter vad som passar sig och inte. Ta inte allt på sånt jävla allvar och tagga ner lite.
Passar det inte så kan du ju starta en egen sida med egna rubriker så kan vi andra läxa upp dig lite.

Ska nog själv ta mig en kaffe så jag blir mindre grinig...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Blev inte problemet åtgärdat redan kl. 04:00 på morgonen (dvs ca 3 timmar efter att expansionen lanserats)?

Medlem
Skrivet av dr00l:

Snyggt att kalla deras största expansion hittils för en patch.

att kalla sina content patchar för expansioner är ett PR-trick och bör inte uppmuntras


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Nukommer man slippa spammandet i spelet med pop-up som varnar en om problemet.

Inaktiv
Skrivet av X|Rolando:

Blev inte problemet åtgärdat redan kl. 04:00 på morgonen (dvs ca 3 timmar efter att expansionen lanserats)?

Nej det var då de tog bort möjligheten att ladda ner den felaktiga patchen.

Alltså den som uppdaterar från den gammla till den nya grafiken.

Den fulla installen med nya grafikan har alldrig haft detta problem.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av dr00l:

Snyggt att kalla deras största expansion hittils för en patch.

att kalla sina content patchar för expansioner är ett PR-trick och bör inte uppmuntras

Vad är en expansion om inte en stor content-patch?

17 nya skepp, en ny motor och nya modeller för alla skepp och rymdstationer tycker jag kvalificerar som en större expansion.

Medlem
Skrivet av dosman:

17 nya skepp, en ny motor och nya modeller för alla skepp och rymdstationer tycker jag kvalificerar som en större expansion.

Jag kan hålla med om att Trinity är som en mindre expansion, men det finns många exempel på "expansioner" till Eve, som är små nog att kallas patchar.


signatur
Medlem
Skrivet av Silverfish:

"EVE Online-klienten buggfri

'Buggfri' kanske inte är helt sant"

Men dåså, skriv ta mig tusan inte att den är det i rubriken då! Jäkla Aftonbladet style...

"EVE Online-klienten fixad" skulle vara bättre.

... att folk bara orkar ...


signatur

I'm a snake, follow me!

Pansarknekt
Skrivet av Silverfish:

"EVE Online-klienten buggfri

'Buggfri' kanske inte är helt sant"

Men dåså, skriv ta mig tusan inte att den är det i rubriken då! Jäkla Aftonbladet style...

"EVE Online-klienten fixad" skulle vara bättre.

x2. Folk klickar på länken ändå. Inte lönt o dramatisera det hela. EVE online-klienten buggfri, FZ.se rasar


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jävligt lyckat att:
1. Döpa en spelfil till samma sak som en vital systemfil och
2. Inte veta hur windows sökvägar fungerar.

Antingen har de en praoelev på plats eller så är de helt enkelt bara för nervskadade av all sprit och rutten fisk och fårhjärna man häver i sig i det där landet.

Inaktiv

Min Vexor fick suddigare texturer :c.

Medlem
Skrivet av Orbek:

Min Vexor fick suddigare texturer :c.

Se upp med vad du skriver, nu försvann min boot.ini igen!

Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av Silverfish:

"EVE Online-klienten buggfri

'Buggfri' kanske inte är helt sant"

Men dåså, skriv ta mig tusan inte att den är det i rubriken då! Jäkla Aftonbladet style...

"EVE Online-klienten fixad" skulle vara bättre.

x2. Folk klickar på länken ändå. Inte lönt o dramatisera det hela. EVE online-klienten buggfri, FZ.se rasar

Men ge er. Själv tycker jag det är bra att de inte bara har sterila informativa rubriker utan skriver lite mer fyndiga saker som får en att titta lite närmare på underrubriken. Även om det här kanske inte var så fyndigt så var det ändå bara en kul grej att skriva.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Jävligt lyckat att:
1. Döpa en spelfil till samma sak som en vital systemfil och
2. Inte veta hur windows sökvägar fungerar.

Antingen har de en praoelev på plats eller så är de helt enkelt bara för nervskadade av all sprit och rutten fisk och fårhjärna man häver i sig i det där landet.

ALERT: READ THIS IF YOU INSTALLED TRINITY BEFORE 04:00 GMT ON DECEMBER 6

Those that meet ALL of the following criteria need to read the Update Fix Instructions and should NOT reboot their PC:

1. You started downloading the upgrade from Trinity Classic Graphics Content to Premium Graphics Content BEFORE 04:00 GMT on Dec 6
2. You must be using a version of Windows other than Vista.
3. You must have Windows installed not on the primary partition.
4. You must have at least 2 hard disks and the OS must be installed not on the primary, but the secondary hard disk

If all these apply, you MAY be affected by a known problem with the Graphics Update system.

Hur många vet du som faller under dom kriterierna?

Medlem
Skrivet av spikes:

Hur många vet du som faller under dom kriterierna?

Har inget att göra med att de fixade till det snabbt eller att det påverkar få system.

Själva grundmisstaget är så dumt så man blir mörkrädd - det är spelutvecklare vi talar om, inte grundskoleelever.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Silverfish:

"EVE Online-klienten buggfri

'Buggfri' kanske inte är helt sant"

Men dåså, skriv ta mig tusan inte att den är det i rubriken då! Jäkla Aftonbladet style...

"EVE Online-klienten fixad" skulle vara bättre.

Det är helt omöjligt att återge innehållet i varje nyhet på de fyra, fem ord som en rubrik normalt består av. Bemödar man sig med att läsa underrubriken eller den första raden i brödtexten förstår man vad nyheten handlar om. Med andra ord - sluta jämföra med Aftonbladet bara för att rubriken inte säger precis allt.

Jag måste hålla med om att vilseledande rubriker är något som inte är speciellt kul och möjligtvis hade reaktionen varit annorlunda om ni skrivet "buggfri" inom citationstecken. Något som då hade gjort kopplingen till brödtexten tydligare. Jag tog rubriken på 100% allvar i.a.f.
Anteckar du detta?

Redaktör

Jag antecknar. Jag noterar samtidigt att ironi verkligen inte funkar i skriven form, hur tydlig den än är ("buggfria spel" - jovisst...)


signatur
Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av spikes:

Hur många vet du som faller under dom kriterierna?

Har inget att göra med att de fixade till det snabbt eller att det påverkar få system.

Själva grundmisstaget är så dumt så man blir mörkrädd - det är spelutvecklare vi talar om, inte grundskoleelever.

Själva grejen är den att om jag får för mig att installera Eve i c:\windows\ så kan det ju kanske hända att jag skriver över saker, är det mitt eller utvecklarnas fel? :/

Det kommer aldrig gå att gardera sig mot allas idioti, det som är poängen.

Medlem

utvecklaren kanske hade jobbat på microsoft innan och fick en bluescreen i hjärnan tappade bort sig bland filerna


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Silverfish:

"EVE Online-klienten buggfri

'Buggfri' kanske inte är helt sant"

Men dåså, skriv ta mig tusan inte att den är det i rubriken då! Jäkla Aftonbladet style...

"EVE Online-klienten fixad" skulle vara bättre.

Det är helt omöjligt att återge innehållet i varje nyhet på de fyra, fem ord som en rubrik normalt består av. Bemödar man sig med att läsa underrubriken eller den första raden i brödtexten förstår man vad nyheten handlar om. Med andra ord - sluta jämföra med Aftonbladet bara för att rubriken inte säger precis allt.

Jag kör RSS i Firefox så jag ser ingen underrubrik (beror på dålig RSS läsare?) men det är inte det det handlar om. Javisst det är ofta omöjligt att återge nyheten i rubriken, men det betyder inte att man kan skriva osanning i den. När det står t.ex. "Tiberium demo ute" i framtiden ska man då ta lite lätt på det och tro att det har nog egentligen inte släppts utan kommar att släppas om några dar?

Anledningen till att jag skrev "Jäkla Aftonbladet style" var att jag förknippar onödigt överdrivna rubriker med Aftonbladet (av helt naturliga orsaker kanske )

Jag vill inte att du ska ta detta på fel sätt, jag ÄLSKAR FZ, tycker bara att det är ganska onödigt att överdriva i ett sånt här sammanhang när man enkelt kan undvika det.

Tack

1
Skriv svar