Sim City Societies

Robot
Sim City Societies

Med en ny utvecklare bakom spakarna och med siktet inställt på julhandeln har den senaste delen i SimCity-serien landat på butiksdiskarna.


Inaktiv
Vi testar Sim City Societies

Inte alls någon utmaning

Blir att fortsätta lira Simcity 4

Medlem

Jag är rädd att jag kommer få spela SC4 väldigt länge innan en värdig efterföljare kommer. Det är synd, för SC4 har verkligen en hel del brister som skulle lyfta spelet enormt om de åtgärdades. Krydda med lite nya koncept så har de ett spel som kommer sälja mycket bra, länge.

Men kommmer det någonsin till produktion? Jag hoppas att de redan jobbar på SC5, och har gjort det parallellt med SCS.

Inaktiv

På simtropolis finns det en massa moddar och tillägg som gör ditt SC4 en hel del roligare

Medlem

Detta kanske kan vara roligt som tidsfördriv när man inte vill engagera sig för mycket men annars håller jag mig nog till SC3000 vilket är min favorit i Sim City-serien.

Inaktiv

Jag tycker det är lite synd att dom förstör ett så fint varumärke. Tycker inte det håller samma fina "klass" som de gamla SimCity spelen. Och, på något sätt känner jag av den tidspress som EA sätter på sina spel. T.ex att videos alltid görs med ingame grafik och ingen tid/tanke läggs på vad spelare vill ha. Typiskt amerikanska företag som har så stor hemmamarknad att de kan kränga vad som helst och få det lönsamt.

Medlem

Nej det här var inte kul.

Men det är väl bara att börja vänta på den riktiga uppföljaren


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Borde ha kallats -Sims- Societies då jag ser mer gemensamt med den serien än de 'klassiska' SC, detta känns bara som ett slött hafsverk lagom i tid till julrushen.

Medlem

En bra recension, skulle dock gett det 1.5 i betyg eftersom det känns som att det verkligen inte är färdigt, vissa har fortfarande problem med att spelet kraschar / fryser, och att avinstallera är riktigt jobbigt, tvingades starta om 3 gånger en gång för att det alltid frös fast halvvägs :S

Sim City Societies känns verkligen inte alls som en värdig fortsättning på SC-serien, det är allt för lätt och man kan aldrig förlora, med andra ord ett spel för småbarn.

Om det är ett spel för småbarn så kan jag tänka mig att det kan få ett bättre betyg, barn spelar knappast lika hetsigt och krävande som oss äldre, och kan säkert bortse alla brister som finns (t.ex att efter 2 städer så märker man hur lika alla blir).

En bra ingång för dom som gillar att hålla på och bygga och styra dock, men vill ändå inte riktigt ta steget till att verkligen ha en liten stad


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Borde ha fått 1 i betyg.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

mm Håller med. Spelet är kul i början, sen blir det helt enkelt för lätt sen står man där med massa pengar och att man har byggt allt som finns... Och då känns det ganska meningslöst.

Medlem

Påminer mer om det gammla Sim Stad.
tom http://en.wikipedia.org/wiki/Image:FutureEuropeBern.png
var mer utvecklat...
Damn spores.
"
To cut a long story short, 1UP came up with the following info: the next game in the SimCity series will be called “ Societies” (good news so far) but it won't be developed by Maxis, which is still working on Will Wright's Spore (bad news)"
http://forums.spacecast.com/forums/thread/319440.aspx

Medlem
Skrivet av FZ:

Tilted Mill vill att vi ska tänka på den stora bilden, staden som en pulserande levande organism snarare än stadsplanering och logistik. Och varför inte?

För att det är ett Sim City-spel?

Jag är otroligt besviken över att så lång tid har gått sedan ettan utan att det har kommit någon värdig uppföljare. Fyran tycker jag är ok, fast ingenting som jag direkt fastnade för.

Det här spelet borde ha hetat Sims City istället


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Jag tycker fortfarande Sim City 3000 är det bästa Sim City-spelet.
Sim City Societies.. bleh.

Inaktiv

Förtjänar precis vad ni gav det.. Inget mer. Stor besvikelse.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

" tappat den mest grundläggande spelprincipen - utmaning."

Tänkte det innan jag läste det


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av chains:

Jag tycker fortfarande Sim City 3000 är det bästa Sim City-spelet.
Sim City Societies.. bleh.

Instämmer, tyvärr. Sim City 3000 höll ett tag, men hade även det sina brister. Jag tyckte ändå det var bättre än Sim City 4, som jag inte alls fastnade för.

Inaktiv

Ja societies suger rätt hårt, riktigt svagt av EA, jag tycker övrigt att EA är på bättringsvägen men detta var ett steg bakåt igen.

Will Wright kan knappast ha approvat detta med hjärtat om han ens fick approva.

Medlem

Testat, inte alls i min smak, de borde lagt krut på del 5 istället

Medlem

Tack före fin review och er åsikt av spelet. Jag och min dotter spelar och gillar det men å andra sidan var jag aldrig förtjust i gamla sc serien med all managment utan ville bara bygga som det är nu.

Nice familje spel för alla åldrar.

Inaktiv

FascistZity ;D


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Sim City 5 kommer väl säkerligen bli ännu ett spel i raden som krystat och påtvingat måste göras i 3D. Visst, Civilization 4 blev ju hyfsat även i 3D, men jag tvivlar på att de kommer kunna göra Sim City-serien lika mysigt och detaljerat i 3D utan att det kommer att kännas som nåt avskalat kiddie-spel a la Sims.

Societies verkar ju bara vara trams. Var tog de grandiosa simulationsspelen vägen som hade en så ärorik period på 90-talet? Antagligen försvann de väl tillsammans som medelintelligensen på datorspelaren sjönk. Är vi för alltid dömda att spela fördummat crap? Brädspel verkar snart mer intressanta.

Misstänker att jag låter som en gammal gubbe. Jag är ändå bara i 20-årsåldern.

Medlem

Även jag har testat detta spelet. Och blev grovt besviken. Dom hade tagit bort att det bra från de gamla SimCity och istället satt in massa grejer från The Sims.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

ps. hatar allt med sims annars men detta var en rolig uppstickare. borde som nån sa kanske hettat sims city societies?

Jag tror att sc5 är på g men inte officiellt. Tror sc5 blir det 3d varför skulle dem göra 2d idag? 3d kan bli bra med rätt utveklare.

Inaktiv
Skrivet av Forcie:

Sim City 5 kommer väl säkerligen bli ännu ett spel i raden som krystat och påtvingat måste göras i 3D. Visst, Civilization 4 blev ju hyfsat även i 3D, men jag tvivlar på att de kommer kunna göra Sim City-serien lika mysigt och detaljerat i 3D utan att det kommer att kännas som nåt avskalat kiddie-spel a la Sims.

Sim City 4 är i 3D och det såg väl rätt så bra ut?

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Sim City 4 är i 3D och det såg väl rätt så bra ut?

Jag vet inte om jag vill kalla det 3D. Visst är det 3D-modeller, men med platta texturer och bara i utvalda låsta perspektiv.
Det gjorde ju också att det kändes som snygg 2D.
Gör de femman på samma sätt och med samma detaljrikedom som fyran och 3000/2000 så skall jag inte klaga. Gör de full 3D får det jävlarimej vara riktigt detaljerat för att jag skall bli nöjd.

Inaktiv

Men fan då!!! Jag som ville ha en värdig uppföljare på Simcity 4!

Medlem

Sim city 2000 ) det gillade jag skarpt.
3àn var med kul, men inte 4àn :/

och detta verkar ju inte heller bra, synd.. längtar till ett bra sim spel.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Har inte spelat dom senaste Sim City men det här gillade jag

1
Skriv svar