Stora problem med EVE Online-uppdateringen

Robot
Stora problem med EVE Online-uppdateringen
Medlem
Stora problem med EVE Online-uppdateringen

hm. LOL.
ganska grov miss låter det som
Tur då att de verkar ha en lösning

Medlem

Tur att man kör Vista då
Trodde aldrig att man skulle säga det


signatur

Det var inte jag...

Inaktiv
Skrivet av NeoOhm:

Tur att man kör Vista då
Trodde aldrig att man skulle säga det

håller med, med tanke på att inget annat fungerar

spelar inte Eve..men........wow, imponerande miss

Medlem

råkade ut för den själv faktiskt, fattade först nu att det berodde på eve =P

inte riktigt säker på hur de lyckas fiffla bort boot.ini men men :/

Medlem

Vilken jävla tabbe, saker som detta får fan inte hända.

Medlem

oj oj, ja det lät ju inget vidare.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

lol

hur fasen kan en uppdatering till ett spel radera boot.ini?

Inaktiv

Rofl, säkra pojkar


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

Det som händer är att filen boot.ini (konfigurationsfil för hur Windows ska startas) raderas,

HAHAHAHAHAHA :D:D:D

Medlem
Skrivet av vendril:

lol

hur fasen kan en uppdatering till ett spel radera boot.ini?

Dom är idiotiska nog att ha en egen fil med namn boot.ini som ska vara i eve mappen. En felaktig sökväg i installationen raderade boot.ini om du installerat eve på c: disken.. Kan ju diskuteras om det är så smart att ha en fil till ett spel som heter samma som en windows systemfil.:\

Medlem

Nja, något i stil med att de har en boot.ini fil i eve som skulle tas bort alt. modifieras i patchen. Men de hade gjort så den ändrade på typ \boot.ini vilket ju är bootfilen i rooten.
Är spelet installerat på en annan hdd än C: så är det ingen fara.

Medlem

Påminner mig om när man körde Test Drive Unlimited Betan, när man avinstallerade betan så raderades alla lösa filer på root. Eden lovade att det skulle vara löst i den färdiga versionen. Avinstallerade dock för en tid sedan och det var typ "var fan tog mina filer vägen"...

Snyggt jobbat av CCP i alla fall, detta borde ha fixats i betastadiet...

Är inte påverkad eftersom min mapp ligger på en annan partition/HD, men man höjde lite på ögonbrynen när man läste artikeln...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Whoa! Snyggt jobbat!

Själv kör man varken XP eller Vista. Ubuntu, det är grejor, det!

Medlem

Som ett tips som visserligen inte ska behövas men ibland är det bra o avakta med att installera patchar på patch day

Vet inte hur många ggr i wow,ao ex. som jag inte körde spelet förräns dagen efter och klarade mig undan allt strul.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ja detta var verkligen ett praktfiasko


signatur
Medlem

Men vakna, de har fixat det.

Medlem

Ställer mig mer frågande till varför WinXP tillåter ett random 3e-parts program att bara röja och ta bort viktiga systemfiler. Ska det inte ha spärrar för att förhindra att just sånt händer utifall en datoranalfabet skulle gå på upptäcksfärd i systemmapparna?

Medlem

tro mig man kan ta bort vilka filer som helst som microsoft har gjort om man bara vill


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Så otroligt inkompetent. Dom borde inte få utveckla spel.

Medlem

Grunden till att det tillåts hända är att man har administrationsrättigheter. Om man inte har det kommer händelsen blockeras.

De har fixat det i uppgraderingen, med det är ju fortfarande ett problem för de som redan drabbats.
Jag hade tur dock att ha Windows på allra första hårdisken på allra första partitionen, så Windows kollade efter backupen där.
Sedan var det bara att återskapa filen.

Det ska dock inte vara några problem att fixa om man har en recovery eller en Windows XP skiva.

Skrivet av Piot:

Så otroligt inkompetent. Dom borde inte få utveckla spel.

Klaga på men tänk på att ingen är perfekt. Och det gäller speciellt i programmering.

Medlem

En riktigt dålig miss dock tycker jag eftersom den kan ha rätt ödesdigra effekter för vissa Sånt här ska som sagt inte hända.

Medlem

Som man säger "Accidents do happen". Helt enkelt ett klantigt misstag. Men som någon annan sa så tycker man att WinXP borde ha någon spärr för att tillåta 3e part att pilla med viktiga systemfiler.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

meh


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

antar att detta är versionen:
tänka linux logik, äldre windows bangar..


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

BOOT.INI!!! WTF har Eve-Online att göra inne i boot.ini!? Skall dom kontrollera att man startar upp Windows från rätt partition eller?
Låter hur sjukt som helst..

Medlem
Skrivet av yogsothoth:

BOOT.INI!!! WTF har Eve-Online att göra inne i boot.ini!? Skall dom kontrollera att man startar upp Windows från rätt partition eller?
Låter hur sjukt som helst..

Läs bakåt i tråden.
Dom har en egen fil i EVE katalogen som heter boot.ini som innehåller boot config för eve.
Ett extra '\' gjorde att sökvägen blev till rotkatalogen i stället för den valda katalogen för eve, vilket gjorde att den deletade boot.ini i c: .

Medlem
Skrivet av Piot:

Så otroligt inkompetent. Dom borde inte få utveckla spel.

Lite till överdrift va? Däremot tycker jag att dom ska sparka den ansvariga personen.


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar