Star Trek Online premiärplåtat

Robot
Inaktiv
Star Trek Online premiärplåtat

Ser mysigt ut.

Medlem

"never trust a klingon"


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Yesss, äntligen något att visa. Har längtat som fan, och första bilden var då ingen besvikelse.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Looking good!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Är väll inte den första? Ser fram emot spelet

Medlem

Ser ganska lowpoly ut , man kan ju tycka att dem borde ha lyckats göra bättre modeller..

Bt
Medlem

Såg inget vidare ut men de kanske inte hade så höga inställningar.

Kan bli ett intressant spel.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

det ser rätt bra ut för att vara tidig alpha


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Mysigt. På ett star trek forum spekulerades det i att spelet skulle läggas ner eftersom dom har hållit på i massa år nu utan att kunna visa upp något plus att Perpetual hade ekonomiska problem nyligen och 9 miljoner dollar försvann. (eller hur det nu än var)

Bazil: Jo, första "In-game shot". Tidigare har bara varit konceptbilder.

Medlem

Hellre sämre grafik och bra FPS än bättre grafik och lägre FPS.

Hur som så hoppas jag som fan att detta spelet blir bra, behövs fler Sci-fi MMO spel, speciellt bra sådanna. Hoppas bara det inte blir allt för simpelt för att bli mer "attraktivt", tror de skulle misslyckas med det. Vilka kan tänkas vara intresserad av ett star trek mmo?
star trek nördar, folk som är intresserade av sci fi och folk som nog vill ha något annat än en ny "WoW/EQ" kopia och då passar det nog inte sig allt för bra att göra det för simpelt.

Medlem

Hur kan ni säga att det ser "dåligt" ut, det ser ju skitbra ut. Kanske inget Crysis men vem fan behöver grafik som svajar ett löv. Det är ju inte som om WoW ser bättre ut :\


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

I want this.. väntat som en galning på första riktiga bilderna ifrån spelet och den första ingamebilden ser fan nice ut.. bara hoppas att det ser bra ut med när man lallarunt på planeterna med.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Hur kan ni säga att det ser "dåligt" ut, det ser ju skitbra ut. Kanske inget Crysis men vem fan behöver grafik som svajar ett löv. Det är ju inte som om WoW ser bättre ut :\

Det ser ju inte högupplöst ut samt rymdskepp är ju det som bör vara bäst modellerat i hela spelet då det handlar om Star Trek spel. Jag väntade mig modeller där man kunde zooma in och se genom fönster tex! Så visar de detta?

Ser redan föråldrat ut faktiskt...och spelet kommer väll tidigast i slutet av 2008. Visst det är första bilden från motorn och man kommer förmodligen se mycket mer av insidan på skeppen så utsidan är förmodligen inte så där jätteviktig men endå jag väntade mig faktiskt lite mer.

Vi som älskar Sci-fi och gillar Star Trek serien gillar ju också all high-tech och då vill man se top of the line grafik och lösningar i ett MMO som är riktat mot oss.

Varken WoW, Tabula Rasa eller Eve online intresserar mig (testat alla) så det finns bara 3 st MMO spel där ute jag längtar efter. Age of Conan, StargateWorlds och Star Trek Online. AoC är garanterat köp medan SW och STO hänger ju lite i luften än så länge tills man fått mer kött på benen.

Förutom allt grafiktjafs så måste jag bara säga att det är den fulaste ST designen jag sett på ett skepp förut.

Det heter tydligen Excalibur också: Bild
För mig har Excalibur alltid sett ut så här: Bild

Jag har spelat Bridge Commander sen det kom ut och har sett skepp av fans som är tusen gånger finare.

Medlem

ArtMan jag håller fullständigt med dig ..
Med tanke att EVE skeppen ser snyggare ut och det trots att spelet varit ute länge så borde dem lägga mera tid på att göra snyggare skepp samt bättre texturer..
Tror till och med att Privater 2 the darkness skeppen var snyggare
Hoppas verkligen detta spel blir skoj att lira och inte tryck 1,2,3,4,5 vänta på fjantig animation 2,3,5 igen ...
Hoppas verkligen att det blir mer likt som bridge command fast med bättre utvecklat strids system samt att polarna ska kunna vara "Data" "Worf" alltså deras position som de har på bryggan

Medlem
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Förutom allt grafiktjafs så måste jag bara säga att det är den fulaste ST designen jag sett på ett skepp förut.

Det heter tydligen Excalibur också: Bild
För mig har Excalibur alltid sett ut så här: Bild

Jag har spelat Bridge Commander sen det kom ut och har sett skepp av fans som är tusen gånger finare.

Tänkt på att bilden är på baksidan av skeppet?...

Medlem

haha ser ju helt ut som skit

Skrivet av Safftad:

Tänkt på att bilden är på baksidan av skeppet?...

Yupp! Ändå ful som stryk tycker jag.:P

Medlem
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Förutom allt grafiktjafs så måste jag bara säga att det är den fulaste ST designen jag sett på ett skepp förut.

Det heter tydligen Excalibur också: Bild
För mig har Excalibur alltid sett ut så här: Bild

Jag har spelat Bridge Commander sen det kom ut och har sett skepp av fans som är tusen gånger finare.

skeppen uppgraderas, ersätts eller förstörs. Det är anledningen att picard inte flyger omkring i kirks skepp.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Det är ju bilder från före alpha släpp så det kommer nog att bli bättre och kan inte precis säga att eve online såg så mycket bättre ut vid släpp.

Sen är det mindre viktigt om modellerna ser perfekta ut från början utan att interfacen funkar och inte som i startrek legacy där det känns som insidan av skeppet är dränkt i kola så de inte kan göra grejer direkt. eller att de ser så fluffiga och fjantiga i 2tons färger att man fontänspyr vid blotta åsynen.

Hoppas ju för guds skull att man kan vara BORG annars kommer jag inte bli långvarig på servrarna.


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Medlem

mm intressant... mm hoppas dem lyckas få en intressant spel känsla och lite snyggare skepp skulle va nice också, har sett skepp till star trek moddar till homeworld och star wars empire at war som sett snyggare ut... Fast dem kanske kör low poly om det e meningen att det ska vara många skepp i fighterna samtidigt?
skulle vara coolt me lite taktiska fighter där man kan flyga runt i colla cirklar och försöka pricka in sina skott på olika delar på skeppen. Typ som att räffa motor skidorna bättre bakifrån eller uppifrån tex. än från sidan osv..

Medlem

Nu är jag inte riktigt någon grafik "nörd". Tycker spelets motor påminner lite om Legacy motorn. Men ändå är jag nöjd med det tidiga resultatet.
Har väldigt stora förhoppningar på det här spelet och efte att ha läst bolagets ideér dom ska göra med spelet så kan jag knappt bärga mig.

Dock som Librarian säger i Dawn of War:
"Hope is the first step to disapointment"

Medlem

Snyggt/fult vem bryr sig. Det är ju spelglädjen man vill åt. Är det roligt att spela så kan det se ut som bajs på en pinne.

Medlem

"Snyggt/fult vem bryr sig. Det är ju spelglädjen man vill åt. Är det roligt att spela så kan det se ut som bajs på en pinne."

Verkligen fattar inte varför folk bryr sig om grafik på detta sättet. Bra grafik är otroligt överskattat. Spelglädje är det som räknas. Och för det behövs verkligen inte bra grafik.

Jag ser för övrigt fram emot det här spelet. Greppar dem Star Trek universumet på ett bra sätt kan det bli ett mycket bra spel.

Medlem
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Förutom allt grafiktjafs så måste jag bara säga att det är den fulaste ST designen jag sett på ett skepp förut.

Det heter tydligen Excalibur också: Bild
För mig har Excalibur alltid sett ut så här: Bild

Jag har spelat Bridge Commander sen det kom ut och har sett skepp av fans som är tusen gånger finare.

Nebula skeppen är nog de fulaste tycker jag ([http://www.st-intelligence.com/ship_database/dom/neb.php]). Känns som producenterna gick fram till design-teamet och sa att dom hade tio minuter att slänga ihop ett nytt skepp på.

Tacka vet jag Sovereign klassen...


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Någon som har koll på om och hur pvp kommer finnas i spelet?

Medlem
Skrivet av Scharker:

Hoppas ju för guds skull att man kan vara BORG annars kommer jag inte bli långvarig på servrarna.

Man kan bara vara snälla raser vad jag har hört då baddies skall vara datorstyrda och ej spelbara. tror inte änns att klingons skall bli styrbara.. var iaf nån federation of planets raser som man inte kunde spela.

Vilket är bra, för då får man så många fler som man kan springa runt och prata med.. än i WoW då man möter Hordes och bara kan säga "NO ANAL" och "NO KIL" till dem

Medlem

Precis när jag trodde att mitt älskade ST inte kunde bli mer oseriöst... från Sci-Fi med en poäng till geek-utopia där fokus är på det fiktiva universumet i sig. Med andra ord SW-konceptet.

Ett offer för sin storhet, hejdå StarTrek -___-

Medlem

ser mysigt ut och kan bli jäkligt bra men man lär ju vara gammal o grå innan man får spela final.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar