Grand Theft Auto 4 plåtat

Inaktiv

Älskade GTA:SA så mina förväntningar på detta spel är skyhöga Om jag känner Rockstar rätt så kommer de leverera en produkt som matchar mina förväntningar

Medlem

Stör mig på huvudpersonens skäggväxt, ser extremt onaturligt ut. I övrigt väntar jag på det som alla andra antar jag...


signatur
Medlem
Skrivet av Håkan:

Vill dock ha in-game screenshots och inte en massor CGIs.

FYI... De 4 nya screenshots (plus alla i FZ's bildarkiv) ÄR ingame screenshots och inte CGI bilder.

Ont: Spelet kommer ju att äga allt och alla, och som någon annan skrev: Man spelar inte GTA för grafikens skull utan för storyn.

Jag började spela GTA från del 3 och framåt, dock så har jag enbart testat GTA San Andreas, fattade aldrig tycke för den delen.

GTAIII, GTA Vice City Vilka minnen! Vilka spel! Längtar som fan efter GTA4! Jag som ändå är så pass gammal, känner mig som ett litet barn på Julafton när jag tänker på GTA4. Äntligen dags kanske att få tummen ur och köpa en Xbox360 bara för GTA4's skull?

Fråga ang. Xbox360, får jag fin bild även på en vanlig 28tums bildrörs TV (av de senaste modelen innan HDTV blev populära?)

//Improved

Medlem

damn ser riktiigt nice ut, känns som att dem gjort nåt me ljussättningen så den e ännu mera stämningsfull.
Längtar tills Pc versionen kommer då blir det säkert ett köp.
Hoppas på dubbelt så mkt sido uppdrag och extra jox och mera skojjiga saker.

Medlem
Inaktiv

Det bästa är att det faktiskt ser roligt ut, inte bara snyggt.


signatur
Medlem

om jag inte är helt ute och cyklar så ska det komma en trailer idag med. typ kl 9 ikväll.

det ser bra ut.. han har fixat håret ser det ut som i bar scnene mycket prydligare än det är på tidigare bilder.

se hur föraren i motercykel scenen tittar på vlad när han åker förbi.

det finns en fysik motor som R* har köpt men inte sagt att den kommer finnas med i gta4, men om ni visste vad den motorn kan göra så skulle ni önska det lika mycket som jag. det handlar om en ganska avancerad ragdoll effect som kombinerar AI men hur dom faller.. så dom kan dämpa fallet. motorn används tex till ett amerikanskt fotbolls spel där dom trillar mer naturligt än nånsin.

2 saker jag sett som säger att den här är impanterad i spelet är att han hänger (flyger) efter en lastbil i en av bilderna.. i en tidig bild så hänger han under en heli, det är antagligen inte direkt scriptat.. jag har sett en exakt sån sen i deras showcase för den physic motorn. ska bara komma på vad den heter.

[edit]
hmm.. det är nog meqon. men jag känner inte igen deras showfilmer.
läste med att meqon är svensktföretag och nu uppköpt av AGIEA

sen titta jag på förra trailern och det är både en bil och en heli han hänger efter. dom exemplen har man sett innan till den fysik motorn jag tänker på. det man inte sett än är folk som kastats omkring eller trillar.

[edit2]
hittade vad motorn heter.
Endorphin/Euphoria

exemplet jag tänkte på
http://youtube.com/watch?v=Ae3fgj2x1aI

Medlem

Det som jag alltid avskyt med GTA spelen är att de saknar checkpointsystem... skitkul när man kört nästan ett timmeslångt uppdrag, så RÅKAR man köra en milimeter åt fel håll, krockar, polisen hinner ifatt och skjuter ihjäl en... så pang bom en timmes slit åt helvete... Jag HOPPAS verkligen att del IV kommer ha något sorts checkpointsystem, annars så kommer jag hoppa spelet (eventuellt låna det)

Medlem
Medlem

Värdelösa bilder, visar nada om spelet...as usual med GTA...hoppas de gjort spelet lika roligt som de en gång var istället så man skiter i grafiken. Annars verkar Saints Row 2 piska GTA på de mesta..

ptr
Medlem
Skrivet av Snowman01:

Det som jag alltid avskyt med GTA spelen är att de saknar checkpointsystem... skitkul när man kört nästan ett timmeslångt uppdrag, så RÅKAR man köra en milimeter åt fel håll, krockar, polisen hinner ifatt och skjuter ihjäl en... så pang bom en timmes slit åt helvete... Jag HOPPAS verkligen att del IV kommer ha något sorts checkpointsystem, annars så kommer jag hoppa spelet (eventuellt låna det)

Uppdragen brukar inte ta en timme. Inte vad jag kommer ihåg ialla fall. Och vad fan det ska ju vara lite svårt så att man blir förbannad:evil: när man dör/blir tagen. Absolut inget jag irriterat mig på när jag spelat GTA spel.

ptr
Medlem
Skrivet av TruB:

om jag inte är helt ute och cyklar så ska det komma en trailer idag med. typ kl 9 ikväll.

det ser bra ut.. han har fixat håret ser det ut som i bar scnene mycket prydligare än det är på tidigare bilder.

se hur föraren i motercykel scenen tittar på vlad när han åker förbi.

det finns en fysik motor som R* har köpt men inte sagt att den kommer finnas med i gta4, men om ni visste vad den motorn kan göra så skulle ni önska det lika mycket som jag. det handlar om en ganska avancerad ragdoll effect som kombinerar AI men hur dom faller.. så dom kan dämpa fallet. motorn används tex till ett amerikanskt fotbolls spel där dom trillar mer naturligt än nånsin.

2 saker jag sett som säger att den här är impanterad i spelet är att han hänger (flyger) efter en lastbil i en av bilderna.. i en tidig bild så hänger han under en heli, det är antagligen inte direkt scriptat.. jag har sett en exakt sån sen i deras showcase för den physic motorn. ska bara komma på vad den heter.

[edit]
hmm.. det är nog meqon. men jag känner inte igen deras showfilmer.
läste med att meqon är svensktföretag och nu uppköpt av AGIEA

sen titta jag på förra trailern och det är både en bil och en heli han hänger efter. dom exemplen har man sett innan till den fysik motorn jag tänker på. det man inte sett än är folk som kastats omkring eller trillar.

[edit2]
hittade vad motorn heter.
Endorphin/Euphoria

exemplet jag tänkte på
http://youtube.com/watch?v=Ae3fgj2x1aI

bara hålla tummarna på att de använder den motorn

KoP
Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

Ser fruktansvärt dåligt ut ;S

Ägna dig åt att vara grafikkåt du.. men du missar ett med all sannorlikhet bra spel om du enbart
utgår ifrån att ett spel är bra om det har bra gfx. *suuuck*

Medlem

Hade Rockstar lyckats leverera spelet i oktober så hade detta utan tvekan blivit Game of The Year.

BeW
Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av TruB:

om jag inte......Massa text:P

[edit2]
hittade vad motorn heter.
Endorphin/Euphoria

exemplet jag tänkte på
http://youtube.com/watch?v=Ae3fgj2x1aI

bara hålla tummarna på att de använder den motorn

Mm, ja gör desamma. Skulle vara riktigt häftigt ifall dom använder sig av Endorphin, som är riktigt rolig att leka i.

Ni borde testa det, finns en gratis "Learn Edition" som man kan ladda ner på deras hemsida: Natural Motion

Man måste också registrera sig på forumet så att man får en serial för att kunna installera programmet. Kolla sedan tutorials för att lära sig basics: Tutorials

Och tillbaka till GTA 4 så ser det riktigt bra ut:) Längtar enormt efter det, men får dock vänta tills det kommer till pc då man inte äger någon konsol:(

[edit]
Skrev fel

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Det som jag alltid avskyt med GTA spelen är att de saknar checkpointsystem... skitkul när man kört nästan ett timmeslångt uppdrag, så RÅKAR man köra en milimeter åt fel håll, krockar, polisen hinner ifatt och skjuter ihjäl en... så pang bom en timmes slit åt helvete... Jag HOPPAS verkligen att del IV kommer ha något sorts checkpointsystem, annars så kommer jag hoppa spelet (eventuellt låna det)

så var det i GTA:SA iaf så slapp man körsträckorna i uppdragen om man misslyckades i slutet.

för övrigt GTA4 längtar man verkligen till, har älskat alla GTA-spel hitils, det som jag gillat minnst är GTA Vice city stories men mest pga PS2 känns lite gammalt nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

gta london var nog värst i serien.. gta2 var inte så bra det heller.

Inaktiv

Det ska fortfarande vara möjligt att lyssna på olika såkallade radiostationer när man kör bil ?
var ju sån grym musik som man kunde välja i vice city.
diggade speciellt en radiokanal med nån snubbe som sa typ, " its me fernandes" och så tjötade han lite å körde låtar, svingrymt var det

ptr
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

Det ska fortfarande vara möjligt att lyssna på olika såkallade radiostationer när man kör bil ?
var ju sån grym musik som man kunde välja i vice city.
diggade speciellt en radiokanal med nån snubbe som sa typ, " its me fernandes" och så tjötade han lite å körde låtar, svingrymt var det

haha mmm fernandes var grym som fan Emotion hette väl radiostationen?

Vice city och San Andreas hade grym musik hoppas GTA4 också har det. och fö att inte glömma.. all skön reklam mellan låtarna. man börjar ju fan asflabba :D:D:D

12
Skriv svar