Sims 3 o Fz

Medlem
Sims 3 o Fz

Har suttit och spelat Sims 1, 2 o 3. Och jag kan inte fatta hur 3:an kan få så bra betyg här på fz? Det känns som det saknas typ 50% av spelet. Man får inte hänga med sina simmar till jobbet, bara göra fåniga val som inte direkt är roliga heller. Hade mer kul med sims 2 med alla expansionerna igång än vad jag hade med sims 3.

Spelet känns ofärdigt men varför? Sims 2 med sina expansioner kändes som ett helt spel då man har mycket att välja på. Det tycker jag inte att Sims 3 gjorde, Jag blev besviken på det spelet då mycket av fritidsysslorna försvann.. varför inte ge oss allt som fanns till sims 2 i sims3? Jag tycker det är svinigt när dom gör så här man ser på engång när man bländrar i deras möbelregister att det saknas massor. Och var är husdjuren??

EA har gjort massor med bra saker men detta är inte en bra uppföljare. Man kan nog säga med Sims 3 så visar dom uppet vad dom vill göra med denna produkt. Och det är att göra massor och åter massor av expansioner. Jag är ledsen att Fz har valt att ge något så ofärdigt spel så högt betyg. Så man är glad över att man "testar" spelen innan man går och köper dom annars hade jag blivit mycket besviken.

#blogg

Medlem
Sims 3 o Fz

Fan vad du whinar.
Spelet i sig är bättre än de föregående, sen att allt som kom i expansionerna inte finns med är ju något man får räkna med i ett spel från sims. I grunden är det dock ett mycket bättre spel än tvåan.
Och varför du klagar på att man inte får se när de arbetar vet jag inte. Har du enns fått se deras arbetsplatser förr? Nej.

Medlem

Sa inte folk samma sak med sims 2 ett tag innan alla expansionerna.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Sims 2 med sina expansioner
skulle sims3 och sims2 vara mer lika utan expansionerna? du förstår också att EA gillar pengar och det är expansioner dom lever på.

min ena syster kommer antagligen köpa allt som säljs om sims, så dom vet nog vad dom håller på med. personligen förstår jag inte vad som är kul med sims och skulle aldrig lägga pengar på det, (körde ettan lite kort)
för mina systrar som båda haft sims2 dock så lånar den ena den andras expansioner efter att hon tröttnat. men mer eller mindre det dom gör är att bygga hus och göra dröm familjer. själva spelandet är inte lika roligt. nu pratar jag sims2 då sims3 vad jag vet inte har kommit hem till dom än. och jag ju inte spelat det så.

blev förövrigt också förvånad att det fick så höga betyg, men å andra sidan jag tycker sims spelen är skit spel och passar inte min smak.

Medlem

Hmm kanske var lite vresig igår när jag skrev blogginlägget. Men det känns verkligen som det är massor som saknas. Lite är väl förstårligt att EA vill tjäna mer pengar och att folk ska ha jobb efteråt också.. Men själv så tycker jag att dom kunde ha gjort så mycket mer då det är en 3:a. Men istället får man börja om från början igen och samla på sig massa expansioner för att få sitt lilla roliga.

Dock har jag inte spelat allt för mycket körde typ i 2-3 dagar innan jag tröttnade på hur spelet var. Jag gillade sims spelen så jag tycker inte att det är lamt eller något sådant.. Jag ville bara att dom kunde ha givit så mycket mer, även om dom gjort spelet mer levande så känns det endå dött där man ville ha mera. More fun things for teh sims.

Medlem

Problemet med Sims 3 är den extremt giriga satsningen på downloadable content. Fattigt med innehåll i originalprodukten, men massor av möbler och skit tillgängligt on-line från första dagen -- till svindyrt pris. En uppsättning möbler kan kosta närmare en hundring för fan. Helt sjukt.

Hade dom gjort som Apple gjort med mikrotransaktioner på iPhonens Appstore skulle dom säkert kunna tjäna igen det på ren volym.


signatur

Aj, dina ögon!

1
Skriv svar