För stor beta skadade Tabula Rasa

Robot
Medlem
För stor beta skadade Tabula Rasa

Jag kan faktiskt hålla med om att det skrämde mig en aning. Dessutom så tyckte jag inte att det var något speciellt

Medlem

var för mycket hafs jobb i minna ögon för att jag ska köpa det, men kommer dom med en trail version som ger mig ett bra intryck så hammnar det på + listan igen

Medlem

lirade betan å det känndes inte ett dugg polerat.. enda polerade mmo't där ute idag, imo, är world of warcraft.. sen att spelet helt saknar djup är en annan sak >_<

Medlem

Ett spel som först kostar som ett fullvärdigt spel (450:-) och sedan ska man prenumerera på det varje månad för ca 150:- kan inte förvänta sig att bli stort...

Inte ens kapitalist blizzard med wow gör något sådant dumt, där får du spelet för 170:- och en månadsavgift på ca 100:- Praktiskt taget alla har råd att spela, däremot om man gör det eller inte är en annan femma.

Ska man göra som garriot så ska det va som guild wars. Fullpris vid start vill säga och sedan gratis. Även Flagship studios tänkte efter med HGL.

Inaktiv

Samma här,kom med i betan 6 månader innan release, men tröttnade fort då jag inte tyckte det var något märkvärdigt.


signatur

All men are cremated equal

Medlem

wow kostade 350 spänn när det kom

Medlem

Får nog hålla med honom. Visst tyckte jag att spelet visade potential, men betan var nog en erfarenhet jag nog helst skulle ha undvikit.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Alarcron:

Ett spel som först kostar som ett fullvärdigt spel (450:-) och sedan ska man prenumerera på det varje månad för ca 150:- kan inte förvänta sig att bli stort...

Inte ens kapitalist blizzard med wow gör något sådant dumt, där får du spelet för 170:- och en månadsavgift på ca 100:- Praktiskt taget alla har råd att spela, däremot om man gör det eller inte är en annan femma.

Ska man göra som garriot så ska det va som guild wars. Fullpris vid start vill säga och sedan gratis. Även Flagship studios tänkte efter med HGL.

WoW kostade väl lite mer än 170kr när det kom ut föreställer jag mig, att det är flera år gammalt nu gör ju att det kostar mindre, + att det har grafik som mitt gamla amiga 500 också

Medlem
Skrivet av Alarcron:

Ett spel som först kostar som ett fullvärdigt spel (450:-) och sedan ska man prenumerera på det varje månad för ca 150:- kan inte förvänta sig att bli stort...

Inte ens kapitalist blizzard med wow gör något sådant dumt, där får du spelet för 170:- och en månadsavgift på ca 100:- Praktiskt taget alla har råd att spela, däremot om man gör det eller inte är en annan femma.

Ska man göra som garriot så ska det va som guild wars. Fullpris vid start vill säga och sedan gratis. Även Flagship studios tänkte efter med HGL.

WoW gick på fullpris vid release dvs runt 400:- lite dyrare/billigare beroende på var man köper det. Nu 2 år senare är det ganska klart priset har sjunkigt men du får man ju även punga upp för en expansion så priset för själva spelet är fortfarande runt 300-400:- då det knappast är någon mening att spela utan expansionen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Varför WoW sålde, skulle jag säga ligger i att många gillar warcraft-lore'n. Warcraft spelen är ju ganska populära.

Hur som helst lirade man också TR betan.. rätt länge faktiskt. Tyckte det var OK men inget speciellt. Jag spelade iofs med en kompis också vilket gjorde allt roligare. Var i grupp hela tiden Men annars var det bara .. blegh.

Jag hänvisar till Yahtzee Croshaw.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Öh, kanske han borde tänkt på innan han släppte sitt spel till beta när det sög rikligt med pung. Det var riktigt dåligt, och det blev inte plötsligt bra när det blev retail.

Medlem
Skrivet av Alarcron:

Ett spel som först kostar som ett fullvärdigt spel (450:-) och sedan ska man prenumerera på det varje månad för ca 150:- kan inte förvänta sig att bli stort...

Inte ens kapitalist blizzard med wow gör något sådant dumt, där får du spelet för 170:- och en månadsavgift på ca 100:- Praktiskt taget alla har råd att spela, däremot om man gör det eller inte är en annan femma.

Ska man göra som garriot så ska det va som guild wars. Fullpris vid start vill säga och sedan gratis. Även Flagship studios tänkte efter med HGL.

Du får nog pris för ett av dagens mest ogenomtänkta inlägg. Klart som fan, likt alla andra "stora" MMO:s så kostade det visst ~450kr vid release.

Inaktiv

Betan var bajs, mycket sant.
Vågar absolut inte testa spelet igen.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Pirates of the burning Sea.. DÄR HAR NI ett bra mmorpg.
Open beta nu, jag lirade closed beta.. mycket skoj, bra ekonomi, roliga sjöslag osv. Avatar combat är inte det bästa men det jobbar dom på.. men det är seabattles som är grymt

Pvp zoner är också kul. Bästa mmorpg som finns just nu.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv

Tycker la EVE är minst lika polerat som WOW, katana, samtidigt som det har ett rejält djup.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Största problemet tykte jag låg i att det var tråkigt. Det var ju sjukt stabilt och flöt på bra om man jänför med HellGate London betan.

Medlem

Jag tyckte att det flöt rätt så bra. Det var bara tråkigt i min mening. Inte speciellt buggigt alls.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Finns ju rätt många som tror att beta och demo är ungefär samma sak och dömer ut ett spel tidigt för det.

Medlem
Skrivet av Nolite:

Tycker la EVE är minst lika polerat som WOW, katana, samtidigt som det har ett rejält djup.

aa eve är ganska polerat också ja, glömde bort det dock har eve sina sämre sidor det med, gameplaymässigt osv, men polerat javisst!

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av Nolite:

Tycker la EVE är minst lika polerat som WOW, katana, samtidigt som det har ett rejält djup.

aa eve är ganska polerat också ja, glömde bort det dock har eve sina sämre sidor det med, gameplaymässigt osv, men polerat javisst!

Du glömde DAoC också!

Medlem

spelet sög ju inte vårat fel

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av Katana:
Skrivet av Nolite:

Tycker la EVE är minst lika polerat som WOW, katana, samtidigt som det har ett rejält djup.

aa eve är ganska polerat också ja, glömde bort det dock har eve sina sämre sidor det med, gameplaymässigt osv, men polerat javisst!

Du glömde DAoC också!

Faller inte DAoC under "gammalt?"

Själv tycker jag att ja, det fanns buggar, men eftersom jag har fri vilja så väljer jag att se om spelet är värt att köpa då det lanseras (eller efter lanseringen ifall den förbättrats ytterligare). Jag tänker inte bedöma en ny version pga något som jag upplevt i en tidigare build.

Det fanns egentligen inget i betan som avskräckte mig från att köpa spelet utan det var snarare ett designval, nämligen PVP - det enda jag har hört om spelets PVP-system är att den är småskalig och oseriös.

Tyvärr.

Medlem

Provade betan och tänker inte röra i spelet igen pga det! Ursh... ryser av rädsla bara tanken på hur kass betan var


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Han får skylla sig själv om han låter folk betatesta sånt skräp, tror jag orkade spela i 3-4 dagar sen var det så tråkigt att det blev olidligt att spela det. Vet att det hänt en del sen betan men absolut inte tillräckligt.

Medlem

Spelet var dåligt, därför ingen vill spela det, har inget med buggar i en beta och göra.


signatur
Inaktiv

Pirates of the Burning Sea... jag orkar inte med SONY efter alla deras jävla missar. Dom kan skita ner sig precis lika mycket som Tabula Rasa, SWG och alla andra spel dom lagt upp.

Deras konto sida är helt åt helvete.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Inaktiv

Alltid lika sorgligt när folk inte fattar innebörden av en beta. Är ju ett stort problem för moddar...

Medlem

största irritationen med TR var att det kändes fruktansvärt oinspirerat


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar