PEGI terroriserar vanliga Svenssons!

Inaktiv
PEGI terroriserar vanliga Svenssons!

Idag fick jag ett brev hem, från PEGI (Pan European Game Information, folket som sätter åldersgräns på våra spel).

Man blev ju lite konfunderad, undrade vad det skulle stå i det liksom. Så jag öppnade det och började läsa det långa brevet. För att sammanfatta det hela stod det ungefär såhär:

"Mr. Kullberg, we here at PEGI have recently started a witch hunt where our aim is to try and restrict unsuitable adults from appearing in public where minors are present.
From now on, we therefore grade obnocious individuals according to our usual scale, where E is for Everyone and A is for Adults Only.

It is with much regret that we have to inform you that you have been rated as an A-person, which is the worst kind of scum that exists on this planet. The reasons for your rating are several:
* Sexually explicit content
* Mild alcoholic reference
* Violence
* Bad Language
* Crude Humor

(det fanns ett antal till men jag orkar inte lista alla)

Since you are now rated A (for Adults only), you are no longer allowed to dwell around places where people under the age of 18 might be present. Since this includes just about every public place that exists, we have taken the liberty to construct a bunker in your backyard where you will be placed under surveilance within the next 48 hours.
Have a nice day."

Alltså, jag är rädd på riktigt. För såhär kan de väl inte bara göra? Eller?
Är det någon annan som fått ett likadant brev?

Hela grejen känns ju som ett skämt, men tills jag vet säkert har jag barrikaderat mig inne på toaletten, beväpnad med en hammare, en lax och min laptop som enda sällskap.

Jag hoppas att jag vaknar imorgon och att allt detta bara visade sig vara en dröm, men den där nybyggda bunkern ute i trädgårn gör mig lite orolig.

Om det finns någon därute i samma sits, hör av er.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
PEGI terroriserar vanliga Svenssons!

Haha, allvarligt? Fick du ett sånt brev?

Mest troligt ett spratt från en kompis, men ändå så jävla klockrent. Man skulle ju bli lite paff om det kom något sådant. Haha, ja det var dagens skratt i alla fall.

Medlem

Som ungdomarna hade sagt: *asg*


signatur

- Ät mig levande.

Inaktiv

24 timmar kvar nu, än så länge har ingen hämtat mig.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Ahahahaha!
Episkt

1
Skriv svar