WWE SmackDown vs. Raw 2008

Robot
WWE SmackDown vs. Raw 2008

Wrestling är en konstig sport. Eller ja, sport och sport, det är ju mer show, egentligen. Ett skådespel för den amerikanska massan där show alltid kommer i första hand. Men som tv-spel borde det ju göra sig riktigt bra? Ja.


Inaktiv
WWE SmackDown vs. Raw 2008 testat

Haha härligt skrivet. Är det här det bästa hittills? Det som kom för något år sedan var jag rätt positiv till nämligen, så detta borde ju då vara bra.


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem

Lite trist att det skall bes om ursäkt för "kvinnosynen", välkommen till 2007 -- vi vet att det inte existerar sådan dynga längre, bara trista kärringar från 1989.

Nämna forna könskamp känns lika spännande som att dra upp nazismen under världskriget -- osmakligt och från igår. Vi glömmer inte, men vi drog lärdom och kan gå vidare.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

För självklart har kvinnor och män samma möjligheter och lika värde idag.

Jo tjenare. Ta en titt på antalet kvinnliga chefer på företag vs kvinnor i underbetalda service jobb.

Medlem

undertaker haha.. väcker faktist gamla minnen Hoppas det kommer som demo på psn så man kan testa om det är köpvärt

Medlem

massor med roid monster som alla skulle få smisk av anderson silva som väger nästan hälften så mkt.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

off topic; Ska bli intressant att se vad som händer i UFC då före detta WWE brottaren Brock Lesnar har förvärvats. Så nog kan dom slåss på riktigt också


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Undertaker är den bästa karaktären nånsin inom wrestlingen enligt mig. Var det inte till och med så, att han från början var badguy men att de "gjorde om" honom till goodguy pga att han blev så populär bland alla fans eller något sådant?


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Nästan så att man blir lite sugen på ett x360, minns med nöje hur någon av alla WWE spelen nöttes på N64 med ett gäng kompisar och stämningen blev aningen het när det serverades TKO åt alla håll och kanter.

@warh0g, man kan alltid hoppas i alla fall.

Medlem

Själv är jag rätt trött på hela wrestling-konceptet eftersom jag tycker det är stereotypt och töntigt. Med det sagt...

Fråga till Tomas Nilsson:

Bilderna ni visar är på en massa halvnakna män med enorma muskler. http://www.fz.se/bilder/arkiv/w/wjx83bp15yzm2vqcs9ofh7re6n0dl...

Varför är det ett problem med välformade tjejer i tighta kläder, medan välformade killar i tighta kläder uppenbarligen inte är det enligt dig? Utveckla hemskt gärna, eftersom jag ser dig som totalt inkonsekvent i bästa feministiska stil.

Flakmonkey
Skrivet av RawSnake:

Undertaker är den bästa karaktären nånsin inom wrestlingen enligt mig. Var det inte till och med så, att han från början var badguy men att de "gjorde om" honom till goodguy pga att han blev så populär bland alla fans eller något sådant?

Mjo, Undertaker var ju härlig när han kämpade mot Yokozuna (eller vad sumobrottaren nu hette)... var typ sommaren 93 eller någe sånt och till slut lyckades Undertaker stänga in den stora japsen i likkistan... härliga minnen

Inaktiv

"Eftersom jag fått kritik för att gnälla på ett spel (Conan) över dess kvinnofientlighet och inte tagit upp det i fotbollsspel (hmm...) kan jag väl nämna det nu också, så att ingen blir besviken. Ja, wrestlingvärlden har en...."

"Så visst är jag upprörd...."

Kritiken verkar inte hjälpa....vad är så upprörande? att kolla lättklädda tjejer?
Att se folk bli arkebuserade på ett fotbollsfält för att kunna lägga beslag på deras organ är upprörande. Men detta börjar seriöst bli fånigt.

Det är alltså ok att spela spel där man skjuter av människors lemmar och dessa flyger åt alla håll men inte ok när det är lättklädda kvinnor med. Det är väl lika förnedrande för männen som hoppar runt i urfula trikåer och säger puckade kommentarer.

Inaktiv

Jag ska införskaffa detta och njuta av varje sekund då det kommer in en lättklädd tjej ^^

Skribent
Skrivet av Frux:

Själv är jag rätt trött på hela wrestling-konceptet eftersom jag tycker det är stereotypt och töntigt. Med det sagt...

Fråga till Tomas Nilsson:

Bilderna ni visar är på en massa halvnakna män med enorma muskler. http://www.fz.se/bilder/arkiv/w/wjx83bp15yzm2vqcs9ofh7re6n0dl...

Varför är det ett problem med välformade tjejer i tighta kläder, medan välformade killar i tighta kläder uppenbarligen inte är det enligt dig? Utveckla hemskt gärna, eftersom jag ser dig som totalt inkonsekvent i bästa feministiska stil.

Jag skrev ju att det var jämlikt på det sättet i recensionen!

Det knasiga är väl dock att de halvnakna männen är halvnakna för den manliga publikens skull (muskler är coolt), medan de halvnakna kvinnorna också är för den manliga publikens skull (tuttar är coolt). Så har jag uppfattat det. Det är ingen Ladies Night, om du trodde det.

Skribent
Skrivet av Krigshot:

"Eftersom jag fått kritik för att gnälla på ett spel (Conan) över dess kvinnofientlighet och inte tagit upp det i fotbollsspel (hmm...) kan jag väl nämna det nu också, så att ingen blir besviken. Ja, wrestlingvärlden har en...."

"Så visst är jag upprörd...."

Kritiken verkar inte hjälpa....vad är så upprörande? att kolla lättklädda tjejer?
Att se folk bli arkebuserade på ett fotbollsfält för att kunna lägga beslag på deras organ är upprörande. Men detta börjar seriöst bli fånigt.

Det är alltså ok att spela spel där man skjuter av människors lemmar och dessa flyger åt alla håll men inte ok när det är lättklädda kvinnor med. Det är väl lika förnedrande för männen som hoppar runt i urfula trikåer och säger puckade kommentarer.

Ironiska generationen verkar vara förbi. FYI spelar jag aldrig krigsspel. Förutom kanske i recensionsyfte.

Skribent
Skrivet av Krigshot:

Jag ska införskaffa detta och njuta av varje sekund då det kommer in en lättklädd tjej ^^

Fy! Må djävulen ta dig!

Skribent
Skrivet av CoZo:

Haha härligt skrivet. Är det här det bästa hittills? Det som kom för något år sedan var jag rätt positiv till nämligen, så detta borde ju då vara bra.

jag tycker det i alla fall. jeff hardy är en ny favorit. jäkla cool kille!

Inaktiv

man får nog slänga moralen åt sidan ibland när det gäller datorspel, borde gå fint om man är vuxen nog att ha lite kritiskt tänkande i kroppen
ta cod4 t ex.. ett suveränt jävla skitbra spel, men med tanke på världssituationen idag så är hela kampanjen sjukt stötande egentligen.. värre stereotypisk rasism har inte skådats sen hollywoodfilmer från kalla kriget ^^


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Skribent
Skrivet av prikk:

man får nog slänga moralen åt sidan ibland när det gäller datorspel, borde gå fint om man är vuxen nog att ha lite kritiskt tänkande i kroppen
ta cod4 t ex.. ett suveränt jävla skitbra spel, men med tanke på världssituationen idag så är hela kampanjen sjukt stötande egentligen.. värre stereotypisk rasism har inte skådats sen hollywoodfilmer från kalla kriget ^^

håller med. grejen är ju att hela diskussionen handlar om att jag skrev en mening om att kvinnosynen är töntig, onödig och förlegad i ett spel, och sen spårade det ur till en politisk diskussion.

i en recension ska det få plats information och personliga åsikter. informationen var att det fanns med horiga brudar i ett spel. personliga åsikten var att det var töntigt och gjorde spelet extremt ytligt, när conan egentligen skulle kunna innehålla djup. tror jag. om en recensent märker av innehåll i ett spel som kan verka stötande i ett spel så är det dennes ansvar att informera läsarna om det. och sen komma med en personlig åsikt om det.

det är min åsikt i frågan. och även mitt sista inlägg i frågan åtminstone i koppling till detta spel. jag har sagt vad jag tycker, men fortsätt gärna diskutera! det är ett intressant ämne. och tydligen känsligt.

Medlem

Viktig fråga: Går det att köra över nätet?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Jag längtar efter Ultimate fingting Championship spelet som kommer nästa år.. Det slår Fight nights grafik med hästlängder! Kolla in det om ni gillar kampsport

*Edit* Undertaker och Batista var mina favoriter den lilla stund jag kollade på programmet när det sände på ztv

Medlem
Skrivet av tootey:

... informationen var att det fanns med horiga brudar i ett spel...

Precis som du säger är det så wrestlingen ser ut, så det känns ändå ganska irrelevant att klaga på att spelet använder lättklädda tjejer. Skulle de bytt ut dessa mot kvinnor i burka istället? Sen blir jag lite förvånad över att du kallar tjejerna för "horiga".

Inaktiv
Skrivet av raslon:

Precis som du säger är det så wrestlingen ser ut, så det känns ändå ganska irrelevant att klaga på att spelet använder lättklädda tjejer. Skulle de bytt ut dessa mot kvinnor i burka istället? Sen blir jag lite förvånad över att du kallar tjejerna för "horiga".

Utan att ha läst nån av recensionerna så fattade t o m jag att han pratade om Conan där.

Medlem

Men det är då jävlar i mig vad man påpekar små bagiteller...
Starta en egen jäkla sida då.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

om man redan har 2007 så känns detta inte värt att skaffa imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

men herregud spring och gråt i Linda Rosings famn..
kan inte förstå hur man kan vara så jävla blåst så man inte klarar av att se lättklädda kvinnor i spel...
Nej en mer patetisk kille än dig får man leta efter...


signatur

/_\_/_\
/_\

PaZ
Medlem

Jag tycker det här spelet är särdeles otrevligt när det kommer till kvinno- och vålddssyn. Dessutom är det en rätt vissen mjölkprodukt.

Medlem
Skrivet av snyft:

men herregud spring och gråt i Linda Rosings famn..
kan inte förstå hur man kan vara så jävla blåst så man inte klarar av att se lättklädda kvinnor i spel...
Nej en mer patetisk kille än dig får man leta efter...

Även om du inte håller med är det väldigt onödigt att göra personliga påhopp som det där...

MFC
Medlem

"Fejkbrottning".. dagens sanning om den s.k. "sporten"


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Det var mer klass på wwf snubbarna på 90 talet för då var det verkligen show,
Gillade bad guys bäst för dom hade mer karisma,
mr perfect var störtskön som badguy, och en annan snubbe som var kass på brottning men som var grym på att spexa, honky tonk man och Ric Flair

macho man randy savage, hulk hogan, jake the snake roberts , undertaker, earhtquake och många fler sköna lirare.
och det bästa var ju att det gick ju på tv3 med hoa hoa dahlgren och nån långhårig snubbe som kommentatorer.

12
Skriv svar